Μινωικές: Μείωση 32,3% στα κέρδη ομίλου στο 9μηνο

Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους των Μινωϊκών Γραμμών για το 9μηνο 2006, διαμορφώθηκαν στα 17,6 εκατ. ευρώ έναντι 26 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2005 παρουσιάζοντας μείωση 32,3%.

Μινωικές: Μείωση 32,3% στα κέρδη ομίλου στο 9μηνο
Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους των Μινωϊκών Γραμμών για το 9μηνο 2006, διαμορφώθηκαν στα 17,6 εκατ. ευρώ έναντι 26 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2005 παρουσιάζοντας μείωση 32,3%.

Η διαφοροποίηση κατά 6,1 εκατ. ευρώ που παρατηρείται το εννεάμηνο του 2006 στα καθαρά κέρδη του Ομίλου (17,6 εκατ. ευρώ) σε σχέση με αυτά της εταιρείας (11,5 εκατ. ευρώ) οφείλεται αποκλειστικά στα αποτελέσματα της συγγενούς εταιρείας Hellenic Seaways Α.Ν.Ε.

Τα έσοδα της συγκεκριμένης εταιρίας, με την απόκτηση νέων πλοίων, τον εξορθολογισμό των δρομολογίων της, καθώς και με το άνοιγμα νέων γραμμών ανήλθαν σε 144,4 εκατ. ευρώ από 122,1 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2005 (αυξημένα κατά 18,2%), ενώ τα καθαρά της κέρδη, παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων, διαμορφώθηκαν σε 18,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 23% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

--Μητρική

Το εννεάμηνο του 2006 η εταιρία δραστηριοποιήθηκε με 5 πλοία στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής και 2 πλοία στη Γραμμή ”Ηράκλειο - Πειραιάς”.

Ο κύκλος εργασιών στις συγκεκριμένες γραμμές ανήλθε στο εννεάμηνο του 2006 σε 165 εκατ. ευρώ έναντι 155,8 εκατ. ευρώ του 2005, παρουσιάζοντας αύξηση 5,9%.

Σημειώνεται ότι στα παραπάνω έσοδα του 2005, δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα του πλοίου Δαίδαλος ποσού 8,3 εκατ. ευρώ, με το οποίο η εταιρία είχε επιπλέον δραστηριότητα στη Γραμμή ”Ηράκλειο - Θεσσαλονίκη”.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) διαμορφώθηκε σε 42,2 εκατ. ευρώ έναντι 49,2 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 14,2%.

Η μείωση οφείλεται στη μεγάλη αύξηση του κόστους των καύσιμων, το οποίο ανήλθε σε 49,6 εκατ. ευρώ έναντι 40,3 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένα κατά 23,1%, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν 141 λιγότερα ταξίδια και σε φορολογικές διαφορές ύψους 0,9 εκατ. ευρώ που επιβάρυναν το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA).

Επισημαίνεται, όμως ότι η εταιρία είχε συνολικά όφελος στα καθαρά της αποτελέσματα 0,6 εκατ. ευρώ μετά την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου των χρήσεων 2000 - 2005.

Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 11,5 εκατ. ευρώ έναντι 21,5 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2005.

Η παραπάνω διαφορά των καθαρών κερδών 10 εκατ. ευρώ (- 46,9%) οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το 2005 καταγράφηκαν κέρδη ύψους 7,8 εκατ. ευρώ από την πώληση της συμμετοχής στην εταιρία FORTHnet αλλά και στην προαναφερόμενη δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων κατά την διάρκεια του εννεαμήνου του 2006.

---Μεταφορικό έργο - Μερίδια αγοράς

Η εταιρία το 2006 δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής και στη Γραμμή Ηράκλειο Πειραιάς, διατηρώντας την ηγετική της θέση και στις δύο αγορές.

---Γραμμές Βόρειας Αδριατικής

Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής η εταιρία μετέφερε 491 χιλ. επιβάτες, 122 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 67 χιλ. φορτηγά, διατηρώντας ταυτόχρονα την πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς, σε όλες τις κατηγορίες διακίνησης, ανάμεσα στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά.

Τα μερίδια αγοράς σε επιβάτες, Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά ανήλθαν σε 36,2%, 37,9% και 35,5% αντίστοιχα τα οποία είναι υψηλότερα σε σχέση με τα μερίδια των ταξιδίων που αντιστοιχούν στην Εταιρία (33,8%).

---Ελληνική ακτοπλοΐα (Γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς)

Στη Γραμμή ”Ηράκλειο Πειραιάς, η Εταιρία μετέφερε 771 χιλ. επιβάτες, 102 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 50 χιλ. φορτηγά έναντι 750 χιλ. επιβατών, 100 χιλ. Ι.Χ. αυτοκινήτων και 46 χιλ. φορτηγών του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Τα μερίδια αγοράς στη συγκεκριμένη γραμμή παρέμειναν στα ίδια επίπεδα του αντίστοιχου διαστήματος του 2005, ήτοι 70,5% στους επιβάτες, 61,4% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 49,2% στα φορτηγά.

---Πώληση Αριάδνη Παλάς

Η εταιρία τον Σεπτέμβριο του 2006 προχώρησε σε συμφωνία με Ιταλική εταιρία για την πώληση του πλοίου H/S/F Αριάδνη Παλάς, το οποίο δραστηριοποιείται στη Γραμμή Πάτρα Βενετία. Η παράδοση του πλοίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο.

Το συμφωνηθέν τίμημα της πώλησης ανέρχεται σε 90,0 εκατ. ευρώ, ενώ το κέρδος εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 11,0 εκατ. ευρώ περίπου και θα καταγραφεί στα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2006. Το προϊόν της πώλησης θα μειώσει σημαντικά τον δανεισμό της εταιρίας και θα ενισχύσει την ρευστότητά της.

---Αντιστάθμιση επιτοκιακού κινδύνου

Η εταιρία έχει προχωρήσει στη σύναψη συμβολαίων αντιστάθμισης επιτοκιακού κινδύνου, τα οποία μειώνουν σημαντικά την πιθανότητα έκθεσής της στην έντονα αυξητική τάση των επιτοκίων, που παρατηρείται αυτή την περίοδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v