Forthnet: Πώς γύρισε σελίδα το 2013

Την ολική ανατροπή πέτυχε φέτος η Forthnet. Πριν από έναν χρόνο, βρισκόταν σε δυσμενή θέση. Σήμερα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της αγοράς και πολλοί ενδιαφερόμενοι συνωστίζονται στο κατώφλι της.

Forthnet: Πώς γύρισε σελίδα το 2013

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς την ερχόμενη Παρασκευή, στις 3 Ιανουαρίου, ολοκληρώνεται η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Forthnet και έως τότε αναμένεται ότι θα γίνουν γνωστά περισσότερα για τα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν στην εταιρεία.

Με τη μετοχή να κινείται έντονα ανοδικά, η αγορά φαίνεται πως προεξοφλεί την επιτυχία μιας ΑΜΚ που μόλις λίγο καιρό νωρίτερα έμοιαζε με δύσκολο στοίχημα. Το ενδιαφέρον είναι έντονο, αφού κανείς από τους βασικούς μετόχους δεν φαίνεται διατεθειμένος να δει το ποσοστό του να συρρικνώνεται. Tην ίδια στιγμή, οι πληροφορίες φέρνουν και άλλους ενδιαφερόμενους για τον μεγαλύτερο εναλλακτικό τηλεπικοινωνιακό πάροχο.

Στο τέλος του 2012, η εικόνα ήταν διαφορετική. Κύκλοι της τηλεπικοινωνιακής αγοράς μιλούσαν για τις πραγματικά μεγάλες προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η Forthnet (υψηλός δανεισμός και ταυτόχρονη μείωση εσόδων), σε συνδυασμό με τη μακρόχρονη ύφεση της ελληνικής οικονομίας.

Κλειδί για την αλλαγή σελίδας αποδείχθηκαν οι εμπορικές επιλογές που έγιναν. Η Forthnet, αφού ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες κινήσεις εσωτερικής αναδιοργάνωσης, επέλεξε εξωστρεφή στρατηγική και επαναπροσδιορίστηκε απέναντι στην αγορά, ανανεώνοντας τη στρατηγική της με την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.

Η επιτυχημένη στρατηγική που άλλαξε τα δεδομένα στον κλάδο

Κυρίαρχο σημείο στη νέα στρατηγική της εταιρείας αποτέλεσαν οι τηλεοπτικές υπηρεσίες της Nova. Η διοίκηση της Forthnet εκμεταλλευόμενη το αποκλειστικό τηλεοπτικό περιεχόμενο που διαθέτει η Nova, την άνοιξη του 2013 προχώρησε στο εξαιρετικά πετυχημένο -όπως επιβεβαιώνουν τα νούμερα- λανσάρισμα της υπηρεσίας Nova 3Play.

Δεν ήταν η ανακάλυψη της τηλεπικοινωνιακής... πυρίτιδας, αλλά η υιοθέτηση της διεθνούς τάσης στον κλάδο, που θέλει συνδυασμένες υπηρεσίες σε ένα «πακέτο». Εξάλλου, μετά την ανταπόκριση που βρήκε στους καταναλωτές η κίνηση της Forthnet, η αγορά του 3Play κυριαρχεί και στην ελληνική αγορά, και το τηλεοπτικό περιεχόμενο βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ορίζοντας τις εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι τα στοιχεία της αγοράς επιβεβαιώνουν πως ο ρυθμός ανάπτυξης των αυτόνομων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών είναι σαφώς πτωτικός, την ώρα που η αγορά συνδυασμένων υπηρεσιών καταγράφει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Το λανσάρισμα του Nova 3Play αποτέλεσε το κλειδί για τα θετικά μεγέθη που εμφανίζει πλέον η εταιρεία, όπως και για την κατακόρυφη άνοδο της αξίας της. Ήδη στο γ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους η μείωση των εσόδων λιανικής σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012 επιβραδύνθηκε στο -3,6% από το -8,9% που είναι η αντίστοιχη σύγκριση του α΄ τριμήνου.

Η Forthnet ενίσχυσε τη θέση της αισθητά αυξάνοντας τις ενεργές συνδέσεις (LLU) κατά διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους παρόχους μαζί. Ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς σε συνδρομητές LLU αυξήθηκε κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας πλέον στο 30,7%.

Στα αποτελέσματα του 9μήνου 2013 καταγράφεται η αποτελεσματικότητα των κινήσεων της εταιρείας που, μέσα στην κρίση, πέτυχε επιδόσεις που αποτελούν ιστορικά υψηλά, με τις συνολικές συνδρομές να ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο και την κλάδο της συνδρομητικής τηλεόρασης να έχει περισσότερους 420 χιλιάδες συνδρομητές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v