Δραστική μείωση του προσωπικού της, που ξεπερνά το 60%, επιτυγχάνει η hellas online με την κίνηση να αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες το αντικείμενο των διευθύνσεων Customer Operations, Retail Sales και Retention. Από τους συνολικά 742 εργαζόμενους που απασχολούσε στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία 9μήνου, αποχωρούν υποχρεωτικά οι 461 και στην εταιρεία παραμένει πλέον μόνο το προσωπικό που σχετίζεται με την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Το εργασιακό μέλλον του προσωπικού που υποχρεώνεται σε αποχώρηση είναι εξασφαλισμένο για διάστημα τριών μηνών, ενώ για τη συνέχεια όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά κι η πλευρά των εργαζομένων εκφράζει ανησυχίες.
Στοιχεία αναφορικά με το οικονομικό όφελος που θα έχει η hellas online από την επιλογή αυτή δεν δίνονται, προς το παρόν, ωστόσο βέβαιο θεωρείται ότι η εξοικονόμηση είναι υπολογίσιμη. Εξάλλου αυτός είναι και ο βασικός λόγος που όλο και περισσότερες εταιρείες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών επιλέγουν πλέον και στη χώρα μας τη λύση του outsourcing για τις υπηρεσίες που δεν αποτελούν γι' αυτές core business.
H hellas online με τη διακοπή λειτουργίας των διευθύνσεων Customer Operations, Retail Sales και Retention και την ανάθεσή τους σε εξωτερικό συνεργάτη υπολογίζει ότι θα πετύχει βελτίωση της κοστολογικής της βάσης. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η κίνηση αυτή θα της δώσει μεγαλύτερη ευελιξία και θα της επιτρέψει να εστιάσει στο κύριο αντικείμενό της, αυτό της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, και να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική.
«Ναι» στην πρόταση εργασίας από την 360 connect έχουν πει ήδη 452 εργαζόμενοι
Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τους συνολικά 461 εργαζόμενους που αφορά η υπόθεση αυτή ήδη οι 452 έχουν αποδεχθεί τη μετακίνησή τους στην 360 connect A.E., η οποία θα παρέχει στο εξής τις εν λόγω υπηρεσίες για λογαριασμό της hellas online. Στο προσωπικό που αποχωρεί με οικειοθελή αποχώρηση δίνονται αποζημιώσεις αντίστοιχες με αυτές που θα λάμβαναν σε περίπτωση απόλυσης.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία 9μήνου τα λειτουργικά κέρδη της hellas online ξεπερνούν το 31% των εσόδων φτάνοντας στα 53,4 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός της βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας, στα 161,3 εκατ. ευρώ. Στο τέλος εννεαμήνου οι ενεργοί συνδρομητές LLU της εταιρείας ανέρχονταν σε 506.181, αυξημένοι κατά 4,2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, με την εταιρεία να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στην αγορά εναλλακτικών παρόχων.
Στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρονιάς τα συνολικά έσοδα της εταιρείας κατέγραψαν μείωση 6,6% στα 170 εκατ. ευρώ από 182,1 εκατ. στο 9μηνο του 2012, κι η μείωση θεωρείται το αποτέλεσμα κυρίως της πτώσης των τελών τερματισμού προς τα κινητά αλλά και τα σταθερά δίκτυα.
Στη Βουλή το θέμα από ΣΥΡΙΖΑ
Επερώτηση στη Βουλή για το θέμα κατέθεσε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία έχει ως εξής:
"Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: «Απαράδεκτη και παράνομη η διαδικασία της εκβιαστικής μεταφοράς εκατοντάδων εργαζομένων της HOL σε τρίτη εταιρεία με πλήρη καταπάτηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων.»
Την Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Hellas Online (HOL) αποφάσισε αιφνιδιαστικά να διακόψει άμεσα τη λειτουργία των Διευθύνσεων Customer Operations, Retail Sales και Retention εντός της Hellas Οnline και να αναθέσει την εκτέλεση αυτών των αντικειμένων στην τρίτη εταιρεία «360 Connect», χρησιμοποιώντας τη γνωστή μέθοδο καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων, το outsourcing.
Με τον εκβιασμό για μη πρόσληψη στη νέα εταιρεία όσων αρνηθούν να υπογράψουν «οικειοθελείς» παραιτήσεις εντός 48 ωρών, η HOL παρέκαμψε τον νόμο περί ομαδικών απολύσεων και εξανάγκασε επί της ουσίας τους 460 εργαζόμενους να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας τρίμηνης διάρκειας με μειώσεις μισθού.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία είχε σημειώσει 7,29% αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας στα 53,4 εκ. ευρώ και αύξηση πελατών κατά 4,2% σε σχέση με το αντίστοιχο 9μηνο του 2012. Στο mail, μάλιστα, με το οποίο ανακοίνωνε στους εργαζόμενους τις παραπάνω αποφάσεις, η διοίκηση παραδεχόταν ότι η «Hellas Online» έχει κλείσει πέντε χρόνια συνεχούς προόδου και ανάπτυξης και ότι αποτελεί «τον μεγαλύτερο, σε συνολικά έσοδα, εναλλακτικό πάροχο, έχοντας παράλληλα και την πιο υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση. Τα λειτουργικά μας κέρδη ξεπερνούν το 31% των εσόδων μας, ο δανεισμός μας είναι στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων πέντε ετών και είμαστε και οι πρώτοι στην αγορά που παρουσιάσαμε κέρδη προ φόρων».
Επειδή, βάσει και των στοιχείων και των δικών της ισχυρισμών, πρόκειται για μια από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Επειδή, όπως έδειξαν και τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ (9/12/2013), διανύουμε μια περίοδο που μερίδιο του εισοδήματος του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού είναι 6,6 φορές μεγαλύτερο από το μερίδιο του εισοδήματος του φτωχότερου 20% του πληθυσμού και αυτές οι μεθοδεύσεις επιτείνουν την ήδη δραματική κατάσταση των εργαζομένων.
Επειδή δεν είναι δυνατόν να αφήνονται κερδοφόρες επιχειρήσεις να προχωρούν σε εκβιασμούς εις βάρος των εργαζομένων χωρίς καμία κύρωση.
Επειδή το τελευταίο χρονικά διάστημα εμφανίζονται ολοένα και περισσότερες περιπτώσεις καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων με τη χρησιμοποίηση της ίδιας μεθόδου (π.χ. συγχώνευση δικτύων Vodafone-Wind) στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσουν τα Υπουργεία που εποπτεύουν, προκειμένου να μην προχωρήσει η διαδικασία της εκβιαστικής μεταφοράς των εργαζομένων της HOL στην τρίτη εταιρεία «360 Connect» και να διασφαλιστεί ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα παραμείνουν στις θέσεις τους χωρίς καμία έκπτωση από τα μέχρι σήμερα κεκτημένα τους;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Στρατούλης Δημήτρης
Μητρόπουλος Αλέξης
Μπάρκας Κώστας
Μπόλαρη Μαρία
Σταθάς Γιάννης
Τσουκαλάς Δημήτρης
Χαραλαμπίδου Δέσποινα"