Με σταθερές πωλήσεις σε μια αγορά που συνεχίζει να υποχωρεί κατά 10% περίπου τερμάτισε τη χρήση του 2012-2013 η ελληνική θυγατρική της αλυσίδας ηλεκτρικών Media Markt.
Σύμφωνα με τα στελέχη της διοίκησης, κατά τη χρήση η οποία ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2013, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας που ελέγχει σήμερα 10 σημεία πώλησης και το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα, διαμορφώθηκε ελαφρώς χαμηλότερα των 200 εκατ. ευρώ, παραμένοντας σταθερός έναντι της αμέσως προηγούμενης χρήσης. Η συγκεκριμένη επίδοση σύμφωνα με τον κ. Δ. Κατραβά, διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας στην Ελλάδα, αποδεικνύει τη δυναμική της στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών, η οποία από τα υψηλά επίπεδα του 2008, εκτιμά ότι έχει χάσει το 60% της αξίας της.
Η ελληνική θυγατρική κατέχει σήμερα μερίδιο αγοράς της τάξης του 11,5%, ποσοστό που την κατατάσσει στη 2η θέση ανάμεσα στους εγχώριους παίκτες. Η διοίκησή της εκτιμά δε ότι μετά την αναδιοργάνωση και τη σοβαρή κεφαλαιακή ενίσχυση που έλαβε από τον γερμανικό μητρικό όμιλο εισέρχεται σε νέα φάση.
Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα είχε λάβει 53 εκατ. ευρώ από τη μητρική ως ποσό κάλυψης των συσσωρευμένων ζημιών που είχε σχηματίσει, στις αρχές της χρήσης 2012-2013, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο και πριν από τη λήξη της εν λόγω χρήσης έλαβε ακόμη 21 εκατ. ευρώ. Πέρα από συνολική κεφαλαιακή ενίσχυση, η οποία κάλυψε ζημίες και δημιούργησε μαξιλάρι ρευστότητας 16 εκατ. ευρώ περίπου, η ελληνική θυγατρική προχώρησε επίσης σε διοικητική αναδιάρθρωση συγχωνεύοντας υπό μία εταιρική οντότητα τις δραστηριότητές της (υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το αρχικό μοντέλο ανάπτυξης κάθε κατάστημα αποτελούσε και εταιρία).
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η διοίκηση της Media Markt προχώρησε από το 2011 και μετά στο κλείσιμο της ομόσταβλης Saturn σε σημαντική μείωση εξόδων, ώστε αυτά στο σύνολό τους να «εναρμονίζονται» με τις νέες συνθήκες που έφερε στη λιανική αγορά ηλεκτρικών η οικονομική κρίση. Σημειώνεται ότι η συνολική εξοικονόμηση του λειτουργικού κόστους άγγιξε το 22%, επίπεδο που εκτιμάται ότι μπορεί να υποστηρίξει την υγιή δραστηριότητα της αλυσίδας στην εσωτερική αγορά.
Πέραν της ολοκλήρωσης της αναδιοργάνωσής της και των αμυντικών τακτικών που ακολουθεί, η εταιρία προχώρησε επίσης σε νέα επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ περίπου, για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων εξυπηρετεί τον πολυκαναλικό λιανικό χαρακτήρα της και ήδη έχει επιτύχει να αντιπροσωπεύει το 5% των συνολικών πωλήσεών της στην Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της Media Markt προβλέπει ότι στη συνολική αγορά θα υπάρξει σχετική σταθεροποίηση της ζήτησης, εκτιμώντας ότι αυτή θα κινηθεί μεταξύ -5% και 0%. Αν το σενάριο αυτό επιβεβαιωθεί, η αλυσίδα εκτιμά ότι θα κινηθεί ανοδικά, διεκδικώντας αυξημένες πωλήσεις και μερίδια. Παρ' όλα αυτά, παραμένει συγκρατημένη όσον αφορά νέες επενδύσεις και επεκτάσεις δικτύου, εκτιμώντας ότι θα πρέπει να υπάρξουν σοβαρές ενδείξεις σταθεροποίησης πριν από οποιαδήποτε κίνηση.