ΚΡΙ-ΚΡΙ: «Αιχμή του δόρατος» το ελληνικό γιαούρτι

Η τρέχουσα παραγωγή παγωτού της ΚΡΙ-ΚΡΙ υπολογίζεται γύρω στο 50% της παραγωγικής δυναμικότητας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο γιαούρτι έχει ήδη ξεπεράσει το 80%. Νέες επενδύσεις. Περισσότερους μετόχους επιθυμεί ο CEO της εταιρείας.

ΚΡΙ-ΚΡΙ: «Αιχμή του δόρατος» το ελληνικό γιαούρτι

Παράγοντα-κλειδί για την ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα χρόνια θεώρησε την υλοποίηση της επένδυσης, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2014, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΚΡΙ-ΚΡΙ Παναγιώτης Τσινάβος, στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Σήμερα, η τρέχουσα παραγωγή παγωτού της ΚΡΙ-ΚΡΙ υπολογίζεται γύρω στο 50% της παραγωγικής δυναμικότητας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο γιαούρτι έχει ήδη ξεπεράσει το 80%. Και επειδή η διοίκηση της εταιρείας πιστεύει στις προοπτικές αύξησης των πωλήσεων ελληνικού γιαουρτιού (κυρίως) στο εξωτερικό, ξεκίνησε τη νέα επένδυση, μέσω της οποίας θα αυξηθεί κατά 60% η παραγωγική δυναμικότητα γιαουρτιού.

Η χρηματοδότηση της επένδυσης θα καλυφθεί από ομολογιακό δάνειο που σε πρώτη φάση ανέρχεται σε πέντε εκατ. ευρώ, θα είναι πενταετούς διάρκειας, με επιτόκιο 5% και τα κεφάλαια έχουν ήδη εξευρεθεί από μετόχους της εταιρείας.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η νέα επένδυση θα οδηγήσει σε αποδοτικότητα (ROI) άνω του 25%, σε περίοδο επανάκτησης κεφαλαίων 3,5 χρόνια και θα είναι επιχορηγούμενη κατά 35% με σχηματισμό αφορολόγητων αποθεματικών. «Η αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα προβλέπουμε να καλυφθεί μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσινάβος.

Η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ δηλώνει αισιόδοξη για τις προοπτικές της ζήτησης ελληνικού γιαουρτιού στο εξωτερικό, σημειώνοντας και την δικαστική απόφαση που θεωρεί ως ελληνικό γιαούρτι μόνο το προϊόν που παράγεται στην Ελλάδα από ελληνικό γάλα.

Ενδεικτικά έγινε αναφορά στην αγορά ελληνικού γιαουρτιού στο Ηνωμένο Βασίλειο που υπολογίζεται γύρω στα 210 εκατ. ευρώ και που η εισηγμένη εισήλθε πρόσφατα μέσα από τη συνεργασία της με την αλυσίδα Waitrose.

«Μπήκαμε σε μια ποιοτική αλυσίδα με προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Πάμε πολύ καλά και το κυριότερο είναι πως η κίνηση αυτή ανοίγει θετικές προοπτικές για συνεργασία και με άλλες ισχυρές αλυσίδες», δήλωσαν τα στελέχη της εταιρείας.

Στο γιαούρτι η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει διευρύνει τα μερίδια αγοράς της στην Ελλάδα από το 4% το 2008 στο 13,4% το Σεπτέμβριο του 2013, ενώ μόνο στις χώρες του εξωτερικού που δραστηριοποιείται η εισηγμένη (μεταξύ άλλων Ηνωμένο Βασίλειο, Ιράκ, Γερμανία, Ιταλία, Δανία) η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού προσεγγίζει τα 400 εκατ. ευρώ με σαφώς ανοδική τάση ζήτησης.

Στο παγωτό, η ΚΡΙ-ΚΡΙ ελέγχει το 11,5% της -πτωτικά κινούμενης λόγω κρίσης- εγχώριας αγοράς (από 8% το 2008), εξετάζει τη δυνατότητα διεύρυνσης των εξαγωγικών της προορισμών, ενώ επίσης πιθανολογεί σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στο προϊόν Frozen Yogurt, το οποίο συνδυάζει παγωτό και γιαούρτι, καθώς είναι η μόνη ελληνική εταιρεία που παράγει και τα δύο αυτά γαλακτοκομικά προϊόντα.

«Θέλουμε περισσότερους μετόχους»

Στο χρηματιστηριακό μέτωπο τώρα, ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος αναγνώρισε το πολύ υψηλό ποσοστό που κατέχουν στην εισηγμένη οι βασικοί μέτοχοι (78%-79%), επισημαίνοντας πως σιγά-σιγά η εξωστρέφεια της εταιρείας θα... πρέπει να περάσει και στη μετοχή, έτσι ώστε η διασπορά να μεγαλώσει και να προσελκυστούν περισσότεροι επενδυτές.

«Δεν θα επιθυμούσαμε έναν επενδυτή που να αποκτήσει το 5% ή το 10% της εταιρείας. Θα θέλαμε πολλούς νέους μετόχους» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο κάποιας σταδιακής μείωσης του ποσοστού των βασικών μετόχων σε βάθος χρόνου.

Σε ότι αφορά το ζήτημα της χρηματοδότησης, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ τόνισε την πολύ υψηλή ρευστότητα που διαθέτει (θετικό καθαρό ταμείο) και πως επί του παρόντος δεν χρειάζεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Ωστόσο άφησε ανοιχτό ένα τέτοιο ενδεχόμενο για το μέλλον, στο βαθμό που αποφασιστεί και επιχειρηθεί ένα μεγάλο επενδυτικό εγχείρημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v