Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κωτσόβολος: Η αγορά δεν έχει πιάσει πάτο

Αύξηση κύκλου εργασιών σε μια έντονα πτωτική αγορά εμφάνισε την τελευταία της χρήση η αλυσίδα. Βελτίωσε σημαντικά την οικονομική της εικόνα. Επικέντρωση στο πολυκαναλικό μοντέλο ανάπτυξης και στη διεκδίκηση νέων μεριδίων αγοράς.

Κωτσόβολος: Η αγορά δεν έχει πιάσει πάτο

Με αύξηση κύκλου εργασιών και σταθερή αύξηση μεριδίου έκλεισε την τελευταία διαχειριστική της χρήση (Μάιος 2012-Απρίλιος 2013) η αλυσίδα Κωτσόβολος, διατηρώντας την πρώτη θέση στην εγχώρια αγορά λιανικής ηλεκτρικών ειδών.

Σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας, κ. Ανδρέα Αθανασόπουλο, ο οποίος προέρχεται από την Εθνική Τράπεζα, όπου υπηρέτησε ως επικεφαλής της λιανικής τραπεζικής, η Κωτσόβολος αποδεικνύει αντοχές στην κρίση κερδίζοντας την τελευταία 5ετία, ποσοστό μεριδίου αγοράς της τάξης της μιας ποσοστιαίας μονάδας σε ετήσια βάση, φθάνοντας σήμερα να κατέχει το 24,1% αυτής.

Στην τελευταία της οικονομική χρήση η εταιρία κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά +5,3%, την ώρα όπου η αγορά υποχωρούσε σε ποσοστό 10% σύμφωνα με στοιχεία της GfK.

Ταυτοχρόνως, πέτυχε τη μείωση των απαιτήσεων (receivables) κατά -10,3% από 40,7 εκατ. ευρώ σε €36,5 εκατ. ευρώ, τη μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της προς προμηθευτές κατά -5,8% από 115,5 εκατ. ευρώ σε 108,8 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα μείωσε τα λειτουργικά έξοδα κατά -5,9% από 108,5 εκατ. ευρώ σε 102,1 εκατ. ευρώ, δείκτης ο οποίος συνεχίζει να βελτιώνεται, σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο. Σημειώνεται δε ότι η κύρια δεξαμενή μείωσης εξόδων προήλθε από τις επαναδιαπραγματεύσεις ενοικίων, που πέτυχε η αλυσίδα. Επίσης, η εταιρία χρηματοδοτείται από τις ταμειακές ροές που παράγει, μειώνοντας την έκθεση της σε τραπεζικές υποχρεώσεις ή στην ανάγκη στήριξης από τον βρετανικό πολυεθνικό όμιλο.

Οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρήση κάνουν λόγο για διατήρηση των ρυθμών ανάπτυξης πωλήσεων, παρά το γεγονός του ότι η συνολική αγορά υποχωρεί με ρυθμό 8%-9%. «Δεν έχουμε δει ακόμη το τέλος της πτώσης της αγοράς, η οποία αθροιστικά από το 2008 ανέρχεται σε 45%» εκτίμησε ο κ. Αθανασόπουλος, ο οποίος συμπλήρωσε πως η ανάκαμψη για το λιανεμπόριο τοποθετείται ένα εξάμηνο περίπου μετά την επίτευξη σταθεροποίησης της συνολικής οικονομίας.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος ελέγχει δίκτυο 98 καταστημάτων, εκ των οποίων 71 είναι ιδιόκτητα, 3 αναπτύσσονται με τη μορφή shop in a shop εντός μεγάλων σούπερ μάρκετ Carrefour, ενώ 27 εξ αυτών λειτουργούν με τη μορφή δικαιόχρησης από συνεργάτες του δικτύου στην περιφέρεια.

Την τελευταία πενταετία, η εταιρία έχει επενδύσει 25 εκατ. ευρώ στην αναβάθμιση των καταστημάτων της, μια διαδικασία μονίμως ενεργή, καθώς το φυσικό δίκτυο αποτελεί το ισχυρότερο κανάλι της αλυσίδας.

Παράλληλα, η εταιρία επενδύει στο πολυκαναλικό μοντέλο, ενισχύοντας την παρουσία της μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, αναπτύσσοντας υπηρεσίες B2B, οι οποίες διατίθενται σε μεγάλους εταιρικούς πελάτες, και πλαισιώνοντας όλα τα παραπάνω με τις υπηρεσίες υποστήριξης πελατών.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, όλες οι παραπάνω επιλογές και η στρατηγική επικέντρωσης στον πελάτη έχει αποδώσει σημαντικά, καθώς 300.000 νέοι πελάτες το χρόνο επισκέπτονται τα καταστήματα Κωτσόβολος, από το σύνολο των 20 εκατομμυρίων επισκέψεων που καταγράφει ετησίως το δίκτυο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v