Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γρ. Σαράντης: Αύξηση 23,85% στα κέρδη ομίλου

Αύξηση 23,85% σημείωσαν τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας της Γρ. Σαράντης που διαμορφώθηκαν στα 15,42 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, έναντι 12,45 εκατ. ευρώ που ήταν στο εννεάμηνο του 2005.

Γρ. Σαράντης: Αύξηση 23,85% στα κέρδη ομίλου
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου Γρ. Σαράντη στο τέλος του φετινού εννεαμήνου διαμορφώθηκε στα 159,40 εκατ. ευρώ, έναντι 145,48 εκατ. ευρώ που ήταν στο εννεάμηνο του 2005, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 9,57%.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων υγείας και φροντίδας, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του Ομίλου στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.

Στο ίδιο διάστημα, τα κέρδη προ φόρων του Oμίλου διαμορφώθηκαν στα 20,53 εκατ. ευρώ έναντι 16,93 εκατ. ευρώ που ήταν στο περσινό εννεάμηνο, με αποτέλεσμα να εμφανίσουν εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 21,31%.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBΙΤ) στο εννεάμηνο του 2006 ανήλθαν σε 20,17 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005 της τάξεως του 6,52%, καθώς αυτά είχαν διαμορφωθεί στα 18,94 εκατ. ευρώ.

Στα 22,89 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στο φετινό εννεάμηνο, έναντι 21,70 εκατ. ευρώ που ήταν στο ίδιο διάστημα πέρυσι, τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 5,45%. Η χαμηλότερη σε σχέση με τον κύκλο εργασιών, αύξηση του EBITDA, οδήγησε στην υποχώρηση του περιθωρίου κέρδους στο 14,36% έναντι 14,92% που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η συρρίκνωση αυτή του περιθωρίου κρίνεται φυσιολογική, καθώς αποτελεί απόρροια των εξόδων εγκατάστασης και προώθησης στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος Γρ. Σαράντη.

Τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας έφθασαν στα 15,42 εκατ. ευρώ, έναντι 12,45 εκατ. ευρώ που ήταν στο εννεάμηνο του 2005, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξεως του 23,85%.

Σημειώνεται, ότι το ποσοστό αύξησης ξεπέρασε τις προσδοκίες της διοίκησης για την αντίστοιχη χρονική περίοδο. O αναμορφωμένος φορολογικός συντελεστής διαμορφώθηκε στο 23,8%.

--Ανάλυση ανά κλάδο δραστηριότητας

Τα αποτελέσματα της στρατηγικής της διοίκησης του Ομίλου Γρ. Σαράντη και ειδικότερα η επιλογή της να συμπτύξει τους οργανικούς άξονες ανάπτυξης σε τέσσερις κατηγορίες αποτυπώνονται με τον καλύτερο τρόπο στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου.

Οι κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου Γρ. Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες οι οποίες αποτελούν ταυτόχρονα και τους οργανικούς άξονες ανάπτυξής του και είναι: τα καλλυντικά ευρείας διανομής, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας και οι στρατηγικές συμμαχίες.

Σημειώνεται ιδιαίτερα, η ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα του Ομίλου, ιδιαίτερα τα καλλυντικά ευρείας διανομής και τα προϊόντα οικιακής χρήσης.

Τα προϊόντα οικιακής χρήσης αντιπροσωπεύουν συνολικά το 38,71% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου Γρ. Σαράντη και ακολουθούν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 38,13%.

Οι πωλήσεις των προϊόντων στρατηγικής σημασίας αφορούν το 14,11% του συνολικού κύκλου εργασιών και τα προϊόντα υγείας και φροντίδας το 9,05%.

Τονίζεται, επίσης, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005 εμφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής (+28,76%) και ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και φροντίδας με ποσοστό 23,56%.

Επισημαίνεται, ακόμα, η σημαντική αύξηση των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων που διαμορφώνεται στο 31,43% στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στο 11,51% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως.

Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο εννεάμηνο είχαν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 33,89% και ακολουθούν οι στρατηγικές συμμαχίες με ποσοστό 29,30%. Τα προϊόντα οικιακής χρήσης συμμετέχουν με ποσοστό 27,01% και ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και φροντίδας με ποσοστό 9,80%.

Αναλύοντας τα κέρδη προ τόκων και φόρων των καλλυντικών ευρείας διανομής και των προϊόντων οικιακής χρήσης σε ιδιοπαραγόμενα και διανεμόμενα διαπιστώνεται ότι τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στο σύνολό τους ανήλθαν σε 10,50 εκατ. ευρώ, έναντι 9,87 εκατ. ευρώ που ήταν στο περσινό εννεάμηνο, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση 6,40%.

---Ανάλυση ανά γεωγραφική αγορά

Οι πωλήσεις που πραγματοποιεί ο Όμιλος Γρ. Σαράντης στην ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 52,49% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 47,51% (75,73 εκατ. ευρώ), από 42,88% που ήταν στο εννεάμηνο του 2005 αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου στις αγορές του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι σε σχέση με το περσινό εννεάμηνο οι πωλήσεις του Ομίλου Γρ. Σαράντη στις αγορές του εξωτερικού εμφανίζουν αύξηση 21,39%, ενώ αντίστοιχα οι πωλήσεις της Ελλάδας εμφανίζουν οριακή αύξηση της τάξεως του 0,69% η οποία ωστόσο είναι σε top line επίπεδο.

Σημειώνεται, ακόμα, ότι ο Όμιλος Γρ. Σαράντη κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των προϊόντων συσκευασίας, πέρα από την Ελλάδα, στις χώρες Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, FYROM και Πολωνία. Επίσης κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των αρωμάτων ευρείας διανομής (fragrances & cosmetics) στις χώρες Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και FYROM.

Σημαντικότερες ξένες αγορές σε επίπεδο ρυθμού ανάπτυξης παρέμειναν οι χώρες Τουρκία (+247,82%), Τσεχία (+34,07%) και Σερβία (+32,97%) και η Βουλγαρία με 26,58%, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αγορές της Ουκρανίας και Ουγγαρίας άρχισαν να αποδίδουν έσοδα σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005.

Ο όμιλος αναμένεται να ξεκινήσει τις τιμολογήσεις στην αγορά της Ρωσίας μέχρι το τέλος του έτους, ενώ έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές του για εξαγορά τοπικής εταιρίας στις χώρες της Τουρκίας και Ουκρανίας σε κάθε τομέα στρατηγικών προτεραιοτήτων της εταιρίας.

--- Στόχοι

Μεταξύ άλλων η διοίκηση του Ομίλου Γρ. Σαράντη έχει θέσει ως στόχο η συνεισφορά των πωλήσεων του εξωτερικού να ανέλθει τουλάχιστον στο 50% των συνολικών ενοποιημένων πωλήσεων μέχρι το τέλος του 2006.

Η επίτευξη αυτού του στόχου θα βασιστεί μεταξύ των άλλων στην ηγετική θέση που κατέχει ο Όμιλος Σαράντη στις κατηγορίες των προϊόντων οικιακής χρήσης και των καλλυντικών ευρείας διανομής στην πλειοψηφία των ξένων αγορών όπου δραστηριοποιείται καθώς και στην υλοποίηση εξαγορών στρατηγικών στόχων στις εν λόγω αγορές, σε Τουρκία, Ουκρανία και Ρωσία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v