Ν. Αναστασόπουλος: Τι συμβαίνει στον ΟΛΠ

Η ένταξη του λιμένος Πειραιά στους σχεδιασμούς των global operators συνδέεται άμεσα με την επιβίωσή του, δηλώνει αποκλειστικά στο euro2day.gr ο πρόεδρος του ΟΛΠ,κ. Ν. Αναστασόπουλος. Αν επιθυμούμε να παραμείνουμε στη διακίνηση του 1 εκατ. κοντέινερ ετησίως, τότε θα πρέπει να αναλάβουμε και τις ευθύνες για τη μελλοντική απαξίωσή του, προσθέτει.

Ν. Αναστασόπουλος: Τι συμβαίνει στον ΟΛΠ
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Η ένταξη του λιμένος Πειραιά στους σχεδιασμούς των global operators συνδέεται άμεσα με την επιβίωσή του. Αν επιθυμούμε να παραμείνουμε στη διακίνηση του 1 εκατ. κοντέινερ ετησίως, τότε θα πρέπει να αναλάβουμε και τις ευθύνες για τη μελλοντική απαξίωσή του. Όταν ο κίνδυνος από τον ανταγωνισμό των λιμένων της Μαύρης Θάλασσας είναι ορατός πλέον δεν επιτρέπεται να ομφαλοσκοπούμε εμμένοντας στην εσωστρέφεια των επιλογών μας.

Με τις θέσεις αυτές ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Νίκος Αναστασόπουλος στέλνει ένα πρώτο μήνυμα στους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ και τους λιμενεργάτες του Πειραιά, οι οποίοι αναμένεται να προσέλθουν εντός ολίγου στο τραπέζι του διαλόγου, ύστερα από πρόσκληση της διοίκησης του οργανισμού.

Σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο euro2day.gr ο κ. Αναστασόπουλος διαβεβαιώνει ότι με καθαρά τεχνοκρατικούς όρους η παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε διεθνείς παίκτες της διαχείρισης λιμένων θα έχει μόνον οφέλη για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, γιατί θα εξασφαλίσει μεγάλο όγκο επενδύσεων, τριπλασιασμό της υφιστάμενης παραγωγικής ικανότητας, προσέλκυση φορτίων τράνζιτ και δημιουργία 2.000 νέων θέσεων εργασίας.

Αντίθετα, η εμμονή στο υφιστάμενο καθεστώς ενέχει άμεσα τον κίνδυνο απαξίωσης του Πειραιά, όταν την ίδια στιγμή τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας εισέρχονται σε ρυθμούς ταχύτατης ανάπτυξης, με την πρόβλεψη στην επόμενη 8ετία-10ετία να διπλασιαστεί ή ακόμη και να τριπλασιαστεί ο όγκος των φορτίων που θα εξυπηρετούν.

”Ο δρόμος της ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά διέρχεται μονοσήμαντα από την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ σε global operators, προκειμένου να μπορέσει να παρακολουθήσει τις διεθνείς εξελίξεις”, τονίζει κατηγορηματικά ο κ. Αναστασόπουλος.

”Ο ΟΛΠ με τον τρόπο που λειτουργούσε τα τελευταία 10-15 χρόνια απείχε από τα διεθνώς δρώμενα. Το μόνο που έκανε ήταν μια επένδυση στην προβλήτα 2”.

Αναφορικά με τις κινητοποιήσεις των συνδικαλιστών που έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά, εν όψει, μάλιστα και των εορτών των Χριστουγέννων ο κ. Αναστασόπουλος μιλά για ”καταχρηστική συμπεριφορά” και επισημαίνει ότι ”είναι βαθύτατα πολιτικές, γιατί αμφισβητούν ευθέως τους δημοκρατικούς κανόνες μιας συντεταγμένης εταιρίας. Αμφισβητούν, δηλαδή, στον μέτοχο το δικαίωμα να αποφασίσει για τον τρόπο που θέλει να εξελίξει μια συγκεκριμένη δραστηριότητα”.

Σε ό,τι αφορά την παρέμβαση της Νομαρχίας Πειραιά, που συγκαλεί ευρεία σύσκεψη για το θέμα αυτό και δηλώνει έτοιμη να ηγηθεί κοινής προσφυγής προς τα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ τονίζει τα εξής: ”Το να έχει άποψη η νομαρχία δεν μας ενοχλεί καθόλου. Πιστεύουμε ότι έχουμε ουσιαστικά επιχειρήματα που θα πειστεί ο οποιοσδήποτε καλόπιστος συζητητής. Αν όμως η νομαρχία για όποιους λόγους προσπαθεί να πολιτικοποιήσει το θέμα δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο, γιατί ο ΟΛΠ επιθυμεί τεχνοκρατικά να απαντήσει στα προβλήματά του. Όσο για την πιθανή προσφυγή στα δικαστήρια, βεβαίως είναι σεβαστή και ας ακολουθήσουν την οδό που έχουν επιλέξει, η οποία όμως διαφοροποιείται από την ευρύτερη κοινωνία που δεν αποδέχεται αυτόν τον τρόπο παροχής υπηρεσιών. Και αναφέρομαι στους χρήστες του λιμένος, τους εμπόρους, και γενικότερα, την κάθε αλυσίδα που είναι συνδεδεμένη με τη λειτουργία του λιμανιού”.

Ο κ. Αναστασόπουλος αποκλείει κατηγορηματικά να τεθεί σε συζήτηση με τους συνδικαλιστές το ενδεχόμενο απόσυρσης της απόφασης για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, δηλώνει, ωστόσο, έτοιμος να συζητήσει την κατοχύρωση των κεκτημένων τους και ειδικότερα την εξασφάλιση των εισοδημάτων τους.

Στο 10ήμερο των κινητοποιήσεων των εργαζομένων του ΟΛΠ, σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού, δεν προσέγγισαν στον Πειραιά 25 πλοία, υπήρξε απώλεια διακίνησης 50.000 κοντέινερ, καθώς και 20.000 αυτοκινήτων που διακινούν φορτία τράνζιτ. Σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομική ζημία του ΟΛΠ είναι σημαντική, αλλά θα εκτιμηθεί επακριβώς εντός του επόμενου μηνός.

Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ αποκλείει το ενδεχόμενο τα προβλήματα αυτά να λειτουργήσουν ανασχετικά στην εκδήλωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον ΣΕΜΠΟ.

Η διοίκηση του ΟΛΠ προσπαθεί να αντιμετωπίσει τη διαρκώς αυξανόμενη συσσώρευση εμπορευμάτων, δίνοντας προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση ευπαθών αγαθών και των χριστουγεννιάτικων ειδών, για την κάλυψη του εμπορικού κόσμου.

Ο κ. Αναστασόπουλος εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένος για ”τη δογματική θέση της ΟΜΥΛΕ”, ωστόσο, εκφράζει την εκτίμηση ότι τελικά θα επικρατήσει ”αναδίπλωση και αυτοσυγκράτηση όλων των μερών που συμμετέχουν στο διάλογο”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v