Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Blue Star: Αύξηση κερδών κατά 16,5% στο 9μηνο

Άνοδο της τάξης του 16,5% εμφάνισαν τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους (συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες) της Blue Star στο εννεάμηνο και διαμορφώθηκαν στα 22,412 εκατ. ευρώ, από 19,240 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης. Στο γ’ τρίμηνο, ωστόσο, τα μεγέθη της Blue Star υποχώρησαν τόσο σε ενοποιημένο επίπεδο, όσο και σε επίπεδο μητρικής.

Blue Star: Αύξηση κερδών κατά 16,5% στο 9μηνο
Άνοδο της τάξης του 16,5% εμφάνισαν τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους (συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες) της Blue Star στο εννεάμηνο και διαμορφώθηκαν στα 22,412 εκατ. ευρώ, από 19,240 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης. Ο κύκλος εργασιών, όπως φαίνεται στον δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρίας, ενισχύθηκε κατά 4,6% στα 113,282 εκατ. ευρώ, από 108,279 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Eπιπλέον, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 36,25 εκατ. ευρώ από 34,40 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,4%.

Σε επίπεδο γ’ τριμήνου, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες) εμφανίζονται μειωμένα κατά 10,6% στα 16,175 εκατ. ευρώ, από 18,091 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 50,979 εκατ. ευρώ, από 52,958 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2005 (-3,7%).

Όσον αφορά στη μητρική, στο 9μηνο τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες) υποχώρησαν κατά 4% στα 9,816 εκατ. ευρώ, από 10,218 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 5,6% στα 26,165 εκατ. ευρώ, από 27,736.

Στο γ’ τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες) της μητρικής κατέγραψαν πτώση της τάξης του 74,1% στα 3,113 εκατ. ευρώ, από 12,020 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2005, ενώ μείωση κατά 9,3% εμφάνισε ο κύκλος εργασιών, που διαμορφώθηκε στα 13,330 εκατ. ευρώ, από 14,713 εκατ. ευρώ το περυσινό τρίμηνο.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση της πληρότητας στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, στις οποίες εκτελώντας κατά 20,4% λιγότερα δρομολόγια, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο ανά δρομολόγιο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στους επιβάτες και τα Ι.Χ. οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα.

Η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου (EBITDA) αυξήθηκε σημαντικά παρά την αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 28,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, παρ’ όλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια, και ανήλθαν σε 25,5 εκατ. ευρώ έναντι 19,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2005.

Στη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) συνετέλεσαν:

- η σημαντική αύξηση των εσόδων,

- η δρομολόγηση των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ’ όλη τη διάρκεια τους έτους,

- η μείωση των υπόλοιπων λειτουργικών δαπανών των πλοίων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο,

- η μικρή μείωση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005.

Στη σημαντική βελτίωση των κερδών μετά από φόρους συνέβαλαν, πέραν των ανωτέρω, η διατήρηση των χρηματοοικονομικών εξόδων, μετά την επιτυχή αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων τον Ιούνιο του 2005, στα ίδια περίπου επίπεδα με το εννεάμηνο του 2005, παρά την αύξηση των επιτοκίων, καθώς και το κέρδος ύψους περίπου 1,3 εκατ. ευρώ από την πώληση των πλοίων SEAJET 2, ΠΑΤΜΟΣ και ΡΟΔΟΣ.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του ισολογισμού και των ταμιακών ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος διατήρησε υψηλά ταμιακά διαθέσιμα παρά το γεγονός ότι προέβη στην απόκτηση του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ, επένδυση όπου η ιδία συμμετοχή ήταν ύψους περίπου 6 εκατ. ευρώ, αποπλήρωσε το σύνολο του βραχυπρόθεσμου δανεισμού ύψους 2,2 εκατ. ευρώ, καθώς και το επιβληθέν πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ύψους 2,1 εκατ. ευρώ, χρησιμοποιώντας ίδια ταμιακά διαθέσιμα.

Τα ανωτέρω γεγονότα, σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση των λειτουργικών εξόδων λόγω της αύξησης στις τιμές των καυσίμων αποδεικνύουν ότι ο όμιλος πέτυχε εξαιρετική απόδοση χάρη στη σωστή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού του.

--- Εξελίξεις στον κλάδο

Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον κλάδο κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2006 ήταν:

- Η αύξηση της μέσης τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου που ανήλθε σε 33% για το καύσιμο τύπου μαζούτ (380Cst) στο λιμάνι του Πειραιά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005. Η αρνητική αυτή εξέλιξη επηρέασε όλες τις εταιρίες του κλάδου.

- Η πρόσφατη (Μάιος 2006) απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου στην πλειονότητα των γραμμών της ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί ένα βήμα προς την εναρμόνιση του ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, αν και απομένουν πολλά θέματα ακόμα να διευθετηθούν ώστε να επέλθει πλήρης ελευθερία στην εκμετάλλευση των πλοίων σύμφωνα με τα οριζόμενα σε αυτόν.

Συνέπεια αυτής της απόφασης είναι ότι οι εταιρίες του κλάδου είναι ελεύθερες πλέον να εφαρμόσουν ευέλικτη εμπορική πολιτική που θα βασίζεται στους κανόνες της ζήτησης και της προσφοράς με σκοπό να προσελκύσουν μεγαλύτερη πελατεία.

- Η πρόσφατη (Ιούλιος 2006) κατάργηση του ορίου ηλικίας για την δραστηριοποίηση των πλοίων στις γραμμές της ακτοπλοΐας εφόσον πληρούν υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας. Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την εναρμόνιση του ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τα ισχύοντα στην παγκόσμια ναυτιλία.

--- Μεταφορικό έργο

Το συνολικό μεταφορικό έργο του ομίλου στο εννεάμηνο ανήλθε σε 2.859.129 επιβάτες, 364.251 Ι.Χ. οχήματα και 106.105 φορτηγά αυτοκίνητα.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο μειώθηκε κατά 5,4% στους επιβάτες, 0,3% στα Ι.Χ. οχήματα, ενώ αυξήθηκε κατά 13,7% στα φορτηγά αυτοκίνητα. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ανωτέρω επετεύχθησαν παρά το γεγονός ότι τα πλοία του ομίλου εκτέλεσαν 16,8% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005, κυρίως λόγω της πώλησης του πλοίου SEAJET 2.

--- Πρόσφατες εξελίξεις στον Όμιλο

Τον Ιούλιο του 2006, η μητρική εταιρία του ομίλου Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε., στα πλαίσια ενίσχυσής της στις γραμμές της ακτοπλοΐας, προέβη στην αγορά μέσω πλειστηριασμού του συνόλου του ενεργητικού της δωδεκανησιακής ανώνυμης ναυτιλιακής εταιρίας, και συγκεκριμένα απέκτησε τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ΔΙΓΟΡΑΣ, ΠΑΤΜΟΣ και ΡΟΔΟΣ καθώς και διάφορες οριζόντιες ιδιοκτησίες στην πόλη της Ρόδου. Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 19,9 εκατ. ευρώ. Το πλοίο ΔΙΓΟΡΑΣ μετά την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών επισκευής του δρομολογήθηκε από τις 12 Αυγούστου στα Δωδεκάνησα, όπου πλέον ο όμιλος μας προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά προς τα Δωδεκάνησα με τα πλοία BLUE STAR 2 και ΔΙΑΓΟΡΑΣ.

Τον Σεπτέμβριο του 2006, η Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. προέβη στην πώληση των πλοίων ΠΑΤΜΟΣ και ΡΟΔΟΣ σε αλλοδαπούς αγοραστές.

Τα πλοία είχαν αποκτηθεί ως μέρος του συνόλου του ενεργητικού της δωδεκανησιακής ανώνυμης ναυτιλιακής εταιρίας και δεν ήταν εκμεταλλεύσιμα λόγω παλαιότητας. Το συνολικό τίμημα πώλησης ανήλθε σε USD 3,03 εκατ. ( 2,36 εκατ. ευρώ) ενώ το κέρδος από την πώληση ανήλθε σε 300 χιλ. ευρώ περίπου.

Τον Οκτώβριο του 2006, συνέπεια απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του Χ.Α., η μετοχή της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. εισήλθε στη σύνθεση του δείκτη FTSE/Χ.Α. Mid 40 του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Σε συνέχεια των θετικών εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγούμενα, τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και σε επίπεδο εξελίξεων στο θεσμικό πλαίσιο και ειδικά στην μερική απελευθέρωση της ακτοπλοΐας καθώς και από τη μικρή μείωση στη τιμή των καυσίμων που παρατηρήθηκε το τελευταίο διάστημα, η διοίκηση του ομίλου κρίνοντας από τις υψηλές πληρότητες των πλοίων καθώς και από την έγκαιρη δρομολόγηση του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ στις γραμμές των Δωδεκανήσων προσβλέπει σε βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης σε σύγκριση με τη χρήση 2005.

Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου εξετάζει προσεκτικά τις εξελίξεις της ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ανάπτυξη νέων γραμμών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν, μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v