Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Creta Farms: «Plan B» για τις διεθνείς αγορές

Ο στόχος που έχει τεθεί σε πρώτη φάση είναι εντός του 2014 τα μεγέθη της εταιρείας να «τρέχουν» με διψήφιο ποσοστό και οι εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν στο τέλος της επόμενης χρονιάς τουλάχιστον το 10% του τζίρου.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Creta Farms: «Plan B» για τις διεθνείς αγορές

Σε εκ βάθρων αλλαγή του μοντέλου με το οποίο επιχείρησε τα τελευταία χρόνια να εισέλθει στις διεθνείς αγορές προχωρά η Creta Farms.

Στο πλαίσιο αυτό η επέκταση στο εξωτερικό μέσω joint venture με τοπικούς συνεργάτες παγώνει μέχρι νεωτέρας, ενώ προωθείται το μοντέλο των royalties με συνεργασία τοπικούς παραγωγούς. Την ίδια ώρα σε "hold" είναι η δραστηριότητα στις ΗΠΑ, ενώ έχει λυθεί η συνεργασία με την ιταλική Grandi Salumifici Italiani.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στις συνθήκες των τελευταίων ετών, που δεν την ευνόησαν.

Το country risk, η εσωτερική οικονομική κρίση, τα προβλήματα που έχει μια μεσαία για τα πανευρωπαϊκά δεδομένα εταιρεία να αποκτήσει πρόσβαση στα μεγάλα σαλόνια του εξωτερικού και φυσικά η έλλειψη ρευστότητας ήταν τα σημαντικότερα εμπόδια που αντιμετώπισε όλα αυτά χρόνια, όπως υποστηρίζει η διοίκησή της. Ωστόσο, σήμερα εκτιμά ότι ο στόχος επέκτασης στο εξωτερικό μέσω των καινοτόμων προϊόντων της μπορεί να επιτευχθεί σε βάθος χρόνου, ξεκινώντας από την επόμενη χρονιά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο στόχος που έχει τεθεί σε πρώτη φάση είναι το 2014 τα μεγέθη της κρητικής αλλαντοβιομηχανίας να «τρέχουν» με διψήφιο ποσοστό και οι εξαγωγές και οι διεθνείς δραστηριότητες να αντιπροσωπεύουν στο τέλος της επόμενης χρονιάς τουλάχιστον το 10% του τζίρου της από 6% που είναι σήμερα.

Στο πλαίσιο αυτό, η τοποθέτηση στις αγορές της Ισπανίας και της Γερμανίας μέσω της ισπανικής θυγατρικής της κι η απευθείας ανάπτυξη των εξαγωγών προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αλλά και της Μέσης Ανατολής και της Αυστραλίας σε δεύτερο στάδιο βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής που έχει χαραχθεί.

Εν τω μεταξύ, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην εσωτερική αγορά, όπου σήμερα η εταιρεία ελέγχει μερίδιο 24%, με στόχο να φθάσει στο 30%. Απώτερος στόχος στην εσωτερική αγορά να καλύψει τα κενά που έχει τόσο στο retail -σήμερα η εταιρεία σερβίρει 2.500 σημεία και ο στόχος είναι τα 10.000 σημεία- όσο και στο κομμάτι του food service.

Σημειώνεται ότι η κατανάλωση αλλαντικών αυτήν τη στιγμή υποχωρεί κατά 1% σε όγκο και περίπου 3,5% σε αξία, ενώ σημάδια κόπωσης καταγράφουν και τα αλλαντικά ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία βρίσκονται σε πτωτική τροχιά (μερίδιο περίπου 22%).

Παρά την πτώση στην κατανάλωση, η διοίκηση εκτιμά ότι μέσα από την κυκλοφορία της νέας σειράς αλλαντικών «Εν Ελλάδι Gourmet» και της νέας σειράς «χωριάτικων λουκάνικων» θα καταφέρει να αυξήσει κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιό της και κατ' επέκταση τα οικονομικά της μεγέθη.

Σημειώνεται τέλος ότι για την τρέχουσα χρήση προβλέπεται ότι οι πωλήσεις της θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 95 – 100 εκατ. ευρώ, ενώ σε θετικό έδαφος θα επιστρέψουν τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v