Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΥΑΘ: Kόντρα διοίκησης συνδικαλιστών

Διευκρινίσεις με αφορμή τις αναίτιες και συκοφαντικά δυσφημιστικές επιθέσεις, όπως τις αποκαλεί, που δέχεται από μερίδα συνδικαλιστών, περιέχει η επιστολή που απέστειλε σήμερα στο Χ.Α. η ΕΥΑΘ.

ΕΥΑΘ: Kόντρα διοίκησης συνδικαλιστών
Διευκρινίσεις με αφορμή τις αναίτιες και συκοφαντικά δυσφημιστικές επιθέσεις, όπως τις αποκαλεί, που δέχεται από μερίδα συνδικαλιστών, περιέχει η επιστολή που απέστειλε σήμερα στο Χ.Α. η ΕΥΑΘ.

-----H επιστολή της ΕΥΑΘ

1. Η σημερινή διοίκηση της ΕΥΑΘ από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της (1η Ιουλίου 2005) προσπάθησε να αντιμετωπίσει χρόνια και πιεστικά προβλήματα ύδρευσης-αποχέτευσης.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται: α) Υδροδότηση Νικόπολης-Δ. Σταυρούπολης και Ανθόκηπων-Δ. Πολίχνης, β) Υδροδότηση Δήμων Πυλαίας και Ωραιοκάστρου, γ) Σύνδεση με το δίκτυο ακαθάρτων των οικισμών ROM του δήμου Ευόσμου και δ) Κατασκευή αγωγού όμβριων στο δημοτικό διαμέρισμα Σίνδου του δήμου Εχεδώρου για την αποφυγή πλημμύρων.

Για την αντιμετώπιση των παραπάνω, η ΕΥΑΘ, όπως έχει το δικαίωμα, προέβη σε εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1γ του άρθρου 4 του Ν.1418/1984, σε ήδη εν ενεργεία εργολαβίες, των οποίων οι πιστώσεις είχαν εξαντληθεί, καθώς υπήρχαν καθυστερήσεις στην δημοπράτηση έργων, αλλά και λόγω ενστάσεων σε δημοπρατηθέντα έργα.

Τα ποσοστά έκπτωσης στις ως άνω εργολαβίες ήταν σημαντικά, ήτοι της τάξης του 40% και πλέον, αλλά κατά τις πρόσφατες δημοπρατήσεις επιτεύχθηκαν μικρότερες εκπτώσεις ήτοι 36,80% και 30% αντίστοιχα.

Αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών ήταν η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και η μείωση του κόστους προς όφελος της ΕΥΑΘ.

2. Η ΕΥΑΘ δηλώνει πως ο διαγωνισμός για την λειτουργία της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων τουριστικών περιοχών (Αγγελοχωρίου) έχει ολοκληρωθεί.

3. Η επεξεργασία της λυματολάσπης αποτελεί ζήτημα ύψιστης σημασίας, καθώς η συσσώρευση της χωρίς επεξεργασία εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Από τον Φεβρουάριο του 2006 σταμάτησε η εναπόθεση της λυματολάσπης στο ΧΥΤΑ Ταγαράδων, η οποία άρχισε να συσσωρεύεται στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού Θεσσαλονίκης.

Μπροστά σε αυτό το πρόβλημα η διοίκηση της ΕΥΑΘ ανέθεσε απευθείας για την αντιμετώπιση της κατεπείγουσας αυτής κατάστασης (υπάρχουν 30.000 τόνοι λυματολάσπης) την επεξεργασία της στον ανάδοχο λειτουργίας του βιολογικού καθαρισμού που διέθετε μονάδα επεξεργασίας (ασβεστοποίηση) και είχε επιτελέσει επιτυχημένες δοκιμές. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να ξεκινήσει πιλοτική μεταφορά της επεξεργασμένης λυματολάσπης ξανά προς το ΧΥΤΑ Ταγαράδων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δρομολογούνται επενδύσεις για την αυτόνομη επεξεργασία της λυματολάσπης από την ΕΥΑΘ με μονάδες στις εγκαταστάσεις των βιολογικών καθαρισμών Μηχανιώνας και Σίνδου.

4. Η εταιρεία CPL CONCORDIA Soc. Coop δεν έχει υποβάλλει ποτέ καμία ένσταση κατά απόφασης της διοίκησης της ΕΥΑΘ.

Προφανώς ο Σύλλογος Υπαλλήλων της ΕΥΑΘ, που κατέθεσε σχετική αναφορά στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης νιώθει την ανάγκη να αποτελέσει αυτόκλητο υπερασπιστή της εταιρείας, η οποία όμως μέχρι στιγμής δεν έχει καταγγείλει οτιδήποτε.

5. Η προκήρυξη για πρώτη φορά ανοιχτών διεθνών διαγωνισμών για τη λειτουργία του διυλιστηρίου ύδρευσης και του βιολογικού καθαρισμού Θεσσαλονίκης (ΕΕΛΘ) αποτελούν τη μεγαλύτερη απόδειξη για την προσπάθεια που καταβάλλει η διοίκηση για εμπέδωση διαφάνειας.

Οι σχετικές διακηρύξεις ελέγχθηκαν από την ΜΟΠΑΔΙΣ (Μονάδα Παρακολούθησης Διαγωνισμών και Συμβάσεων), αλλά η ΕΥΑΘ ΑΕ ζήτησε και τη γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών. Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απεστάλη την Τρίτη 03/10/2006 (στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου) και διαπιστώνεται ότι οι διακηρύξεις είναι απολύτως σύμφωνες με το κοινοτικό δίκαιο. Συνεπώς δύο ανεξάρτητες αρχές, δηλαδή η ΜΟΠΑΔΙΣ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν διαπίστωσαν κάποιο πρόβλημα, νομικό ή άλλο στους δύο διεθνείς διαγωνισμούς.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωστοποιηθούν και τα εξής: Η ΕΥΑΘ ανέλαβε την ευθύνη της λειτουργίας του διυλιστηρίου πόσιμου νερού στις 07/09/2002 και έκτοτε το λειτουργεί με ανάδοχο ιδιωτική εταιρεία με σειρά απευθείας αναθέσεων.

Η ανάδοχος εταιρεία διαθέτει στην ΕΥΑΘ το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία της εγκατάστασης, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω επιχείρηση δεν είχε λειτουργήσει ποτέ διυλιστήριο πόσιμου νερού.

Σήμερα η ΕΥΑΘ έχει δημοπρατήσει με ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, όπως προαναφέρθηκε, τη λειτουργία του διυλιστηρίου, έχοντας αποσπάσει όλες τις εγκρίσεις, ακόμη και σε προαιρετικό επίπεδο.

Στα τεύχη δημοπράτησης σήμερα, με το ίδιο μέγιστο τίμημα, που είναι και σταθερό για τα επόμενα πέντε χρόνια, περιλαμβάνονται επιπρόσθετα κατηγορίες δαπανών, που επιβαρύνουν τον όποιο ανάδοχο και όχι πλέον την ΕΥΑΘ.

Μεταξύ αυτών των δαπανών βρίσκονται και οι αναγκαίες επενδύσεις για τη διατήρηση της παραγωγικής ικανότητας της εγκατάστασης.

Ταυτόχρονα πέτυχε μείωση κατά 18.000 Ευρώ/ μήνα του κόστους που καταβάλλεται στον ανάδοχο, διασφαλίζοντας και τη λειτουργία της εγκατάστασης, αλλά και εξοικονομώντας χρήματα για την ΕΥΑΘ και κατ επέκταση για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Τα αυτά ισχύουν και για την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων Θεσσαλονίκης, όπου και πάλι η μόνη ουσιαστική υποχρέωση του αναδόχου (παρεμπιπτόντως της ίδιας εταιρείας που λειτουργεί και το διυλιστήριο) ήταν η διάθεση προσωπικού για τη λειτουργία της εγκατάστασης.

Η ΕΥΑΘ σήμερα με τον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό και για αυτό το έργο επιτυγχάνει την ενσωμάτωση στις δαπάνες κονδύλι αναγκαίων επενδύσεων, ύψους ενός εκατ. ευρώ, αλλά και επιπρόσθετες ακόμη κατηγορίες δαπανών, που θα βαρύνουν τον ανάδοχο και όχι την ΕΥΑΘ.

Παράλληλα το τίμημα και σε αυτό το διαγωνισμό παραμένει σταθερό για πέντε χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις στις 25 Οκτωβρίου επιτεύχθηκε η άρση της προσωρινής διαταγής για πάγωμα των διαγωνισμών, που είχε επιτύχει ένας εκ των υποψηφίων αναδόχων.

6. Όσον αφορά στους ειδικούς όρους των τευχών δημοπράτησης για την εργολαβία Αποκατάσταση Βλαβών Δικτύου Ύδρευσης η κατάσταση την 1η Ιουλίου 2005, όταν και ανέλαβε η σημερινή διοίκηση της ΕΥΑΘ, περιλάμβανε δύο εργολαβίες (ανατολικός και δυτικός τομέας) και εκπτώσεις 8% και 10% αντίστοιχα. Τα τεύχη δημοπράτησης περιείχαν ειδικούς όρους, οι οποίοι δεν είχαν υποβληθεί για έγκριση, όπως θα έπρεπε, στο Τεχνικό Συμβούλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Μάλιστα για τους όρους αυτούς η ΕΥΑΘ ΑΕ σύρθηκε στα δικαστήρια και είναι σε εξέλιξη τακτική ανάκριση. Από τον Ιούλιο του 2005 η διοίκηση της ΕΥΑΘ υιοθέτησε τα πρότυπα τεύχη δημοπράτησης και το τιμολόγιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, ώστε κανείς να μην μπορεί να αμφισβητήσει την ορθότητα της διακήρυξης. Όσο δε για τους πρόσθετους ειδικούς όρους καταργήθηκαν αυτοί του παρελθόντος (όπως η ύπαρξη αυτοκινούμενου κομπρεσέρ!) και οι νέοι υποβλήθηκαν στο Τεχνικό Συμβούλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ και η δημοπράτηση έγινε σύμφωνα με την έγκριση του. Σημειώνεται ότι σήμερα οι ειδικοί όροι ζητούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 8 του Ν.3263/2004, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 42 του Ν.3316/2005.

Το δε αποτέλεσμα του διαγωνισμού ήταν έκπτωση 18%., έναντι 8% και 10% του παρελθόντος. Στην έκπτωση του 18% πρέπει να προστεθεί ως όφελος της ΕΥΑΘ και η κατά 10% μείωση των τιμολογίων του έργου.



7. Η ΕΥΑΘ δηλώνει ότι έχει παραλάβει ποσό 6,99 εκατ. Ευρώ από το ΥΠΕΧΩΔΕ (με αριθμό πρωτ. 1931/19-12-2005 απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ) για αποζημίωση για εργασίες αντιπλημμυρικής προστασίας για το χρονικό διάστημα 26/07/2001 έως 21/02/2005. Έτσι κονδύλιο 5.873.952,54 Ευρώ πλέον ΦΠΑ καταχωρήθηκε στα έσοδα της χρήσης 2005, καθώς όπως βεβαιώνει η εταιρεία ορκωτών ελεγκτών BKR Πρότυπος Ελεγκτική ΑΕ, η εγγραφή αυτού του εσόδου είναι απόλυτα σύμφωνη με τις διατάξεις του Κ.Ν. 2190/1920 (άρθρο 43 παρ. 1δ), όσο και με τις διατάξεις των Δ.Π.Χ.Π. (Πρότυπο Νο 18), καθώς πρόκειται για έσοδο βέβαιο και εκκαθαρισμένο.

8. Η ΕΥΑΘ προέβη σε αντικατάσταση διευθυντικών στελεχών της, καθώς, σύμφωνα με απόφαση του Δ.Σ. δεν ανανεώθηκε η θητεία τους. Ειδικά για την οικονομική διεύθυνση και τη δυνατότητα συνεργασίας με τη μορφή του outsourcing με εξωτερικό λογιστικό γραφείο, η διοίκηση της ΕΥΑΘ γνωστοποιεί επιστολή (22/05/2006 με Αριθμό Πρωτοκόλλου 7211) του αντικατασταθέντος Διευθυντή Οικονομικού, κ. Λ. Καρίκα, ο οποίος ζητά από το Δ.Σ. της ΕΥΑΘ ΑΕ να προβεί στην έγκριση εισήγησης του για τη συνεργασία με εξωτερικό λογιστικό γραφείο με γνώσεις στα ΔΠΧΠ.



9. Το επιχείρημα ότι η διοίκηση λειτουργεί χωρίς υπογεγραμμένα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δ.Σ. είναι παντελώς έωλο και θα λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη όσοι το ισχυρίζονται. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων της ΕΥΑΘ με δική του ευθύνη και παρόλο που είναι μέλος του Δ.Σ. δεν υπογράφει τα πρακτικά. Προφανώς επειδή δεν επιθυμεί να τα υπογράφει, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέλη, θα πρέπει η εταιρεία να σταματήσει τη λειτουργία της και να αναμένει πότε ο εν λόγω κύριος θα αποφασίσει να συμβάλλει προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της επιχείρησης.

Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της ΕΥΑΘ μετά τα παραπάνω, επιθυμεί να καταστήσει σαφές πως δεν θα παραμείνει σε μία απλή αναφορά προς την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης, αλλά θα εξαντλήσει όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα εναντίον όσων την συκοφαντούν και πλήττουν το κύρος της. Η διοίκηση θα εξασφαλίσει με κάθε πρόσφορο νομικό μέσο την αξιοπιστία της και τα συμφέροντα των πολιτών της Θεσσαλονίκης, των εργαζόμενων της και των μετόχων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v