Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Coca Cola HBC: Πτώση 2% στα κέρδη 9μήνου

Στα 259 εκατ. διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Coca Cola στο εννεάμηνο, ενώ στο γ' τρίμηνο η εταιρεία εμφάνισε συγκρίσιμα καθαρά κέρδη 148 εκατ., μειωμένα κατά 5%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca Cola στο εννεάμηνο ήταν μειωμένα κατά 3%.

Coca Cola HBC: Πτώση 2% στα κέρδη 9μήνου

Πτώση 2% κατέγραψαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca Cola HBC στο εννεάμηνο και διαμορφώθηκαν στα 259 εκατ. ευρώ, ενώ στο γ' τρίμηνο η εταιρεία εμφάνισε συγκρίσιμα καθαρά κέρδη 148 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Σημειώνεται ότι σε επίπεδο τριμήνου τα κέρδη ήταν καλύτερα του αναμενόμενου, καθώς αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters περίμεναν πτώση 8% στα 143 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στο εννεάμηνο ήταν μειωμένα 3% στα 5,299 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,2%. Στο γ' τρίμηνο υποχώρησαν κατά 5% στο 1,918 δισ. ευρώ, ενώ για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν κατά 1,4%.

Οι καθαρές ταμειακές ροές παρέμειναν ισχυρές και το εννεάμηνο του έτους ανήλθαν σε €345 εκατ.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca Cola HBC AG, δήλωσε:

«Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο. Η πτώση του όγκου πωλήσεων που παρατηρήθηκε στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές μας αντανακλά τη συνέχιση του δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη. Οι αναδυόμενες αγορές μας χαρακτηρίστηκαν από διαφορετικά επίπεδα επιδόσεων καθώς και από υψηλότερη συγκριτική βαση, με αποτέλεσμα να μην γίνεται εμφανής η υποκείμενη ανάπτυξη σε κάποιες από αυτές. Οι πωλήσεις προϊόντων με το σήμα Coca Cola αυξήθηκαν κατά 3% και παρέμειναν ο βασικός μοχλός του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι επιτύχαμε βελτώση περιθωρίου σε επίπεδο τόσο συγκρίσιμου μικτού κέρδους όσο και συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών το τρίτο τρίμηνο. Η βελτίωση αυτή εντάσσεται ξεκάθαρα στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για βελτίωση της λειτουργικής μας αποδοτικότητας.

Για το υπόλοιπο του 2013, αναμένουμε τη συνέχιση του δυσμενούς εμπορικού κλίματος. Είμαστε πεπεισμένοι ότι διαθέτουμε την ικανότητα να συνεχίσουμε να αυξάνουμε τη λειτουργική αποδοτικότητα αλλά και να τηρήσουμε τις στρατηγικές μας δεσμεύσεις: την ισχυροποίηση της θέσης μας στην αγορά, τη βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και την έμφαση στον έλεγχο του κόστους μέσω της συγκράτησης του λειτουργικού κόστους και της πειθαρχημένης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης. Επιπρόσθετα, συνεχίζουμε να δημιουργούμε υψηλές ελεύθερες ταμειακές ροές, γεγονός που μας επιτρέπει να επενδύουμε στη βιώσιμη ανάπτυξη, και έτσι να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία για τους μετόχους μας.

Είμαστε υπερήφανοι διότι η δέσμευσή μας για βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη έχει αναγνωριστεί για έκτη συνεχόμενη χρονιά μέσω της ένταξής μας στον δείκτη Dow Jones Sustainability Index, ως η κορυφαία εταιρεία στην Ευρώπη και δεύτερη παγκοσμίως στον τομέα των αναψυκτικών».

 

Επιχειρηματικές προοπτικές

Για το υπόλοιπο του έτους, η Coca Cola HBC αναμένει τη συνέχιση των δύσκολων μακροοικονομικών και εμπορικών συνθηκών στις περισσότερες από τις αγορές της. Η οικονομική αβεβαιότητα, τα μέτρα λιτότητας και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας συνεχίζουν να πλήττουν το διαθέσιμο εισόδημα. Η συγκρίσιμη βάση -σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα- είναι υψηλή στις αναδυόμενες αγορές, ενώ αναμένει διαφορετικά επίπεδα απόδοσης στο τέταρτο τρίμηνο. Παρόλο που η εταιρεία εκφράζει ικανοποίηση με τον μειούμενο ρυθμό πτώσης στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες αγορές της στο τρίτο τρίμηνο, παραμένει επιφυλακτική καθώς η καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Δεν αναμένει ουσιαστική αλλαγή των υφιστάμενων συνθηκών στην αγορά στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Οι στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας παραμένουν αναλλοίωτες. Όπως αναφέρει στη σχετική της ανακοίνωση, παραμένει προσηλωμένη στην ισχυροποίηση της θέσης της στην αγορά και παράλληλα στην αύξηση των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μέσω της στρατηγικής προκειμένου να διαθέτει το κατάλληλο σήμα, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής σε κάθε ευκαιρία κατανάλωσης, καθώς και σε προσεκτικά επιλεγμένες πρωτοβουλίες τιμών. «Η προσφορά των προϊόντων σε προσιτές τιμές αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας ώστε να εξακολουθήσουν να είναι προσιτά τα προϊόντα μας στους καταναλωτές», σημειώνεται.

«Προκειμένου να εφαρμόσουμε με επιτυχία τη στρατηγική μας, έχουμε θέσει ξεκάθαρες προτεραιότητες για κάθε κατηγορία προϊόντων. Εστιάζουμε στην αύξηση των μεριδίων τόσο σε όγκο όσο και σε αξία στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού και στην κατηγορία των ποτών ενέργειας, με τα έσοδα να αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι ο όγκος πωλήσεων. Στην κατηγορία των χυμών, συνεχίζουμε την επιλεκτική προσέγγιση ανά χώρα, εστιάζοντας στο δίκτυο άμεσης κατανάλωσης και στις πλέον κερδοφόρες συσκευασίες μελλοντικής κατανάλωσης. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, η στρατηγική μας είναι η προσδιορισμός των προϊόντων μας με στόχο την αύξηση της αξίας με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Coca Cola HBC.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία, συνεχίζει να αναμένει αύξηση, σε επίπεδο έτους, των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση το 2013, με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με αυτόν που καταγράφηκε το 2012. Επίσης, αναμένει χαμηλή μονοψήφια αύξηση του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.

«Συνεχίζουμε απρόσκοπτα την εκτέλεση των σχεδίων αναδιάρθρωσης για το 2013 διατηρώντας την πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε τα αναμενόμενα οφέλη. Επίσης, αναμένουμε οι πρωτοβουλίες που πήραμε το 2012 και εκείνες που λαμβάνουμε μέσα στο 2013 να αποφέρουν συνολικά οφέλη περίπου €65 εκατ. για το 2013. Συνεχίζουμε να αναμένουμε κόστη από τις πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης ύψους περίπου €50 εκατ. για το 2013 και οφέλη περίπου €30 εκατ. από το 2014 και εξής», σημειώνει η εταιρεία.

Λαμβάνοντας υπόψη την απόδοση των υφιστάμενων θέσεων αντιστάθμισης, τις τελευταίες εκτιμήσεις και τη βελτιωμένη ορατότητα, καθώς διανύουμε το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η Coca Cola HBC αναμένει μειωμένο αρνητικό αντίκτυπο από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες το 2013 σε σχέση με το 2012.

Επαναλαμβάνει τις προσδοκίες της ότι ο μεσοσταθμικός φορολογικός συντελεστής σε συγκρίσιμη βάση θα κυμανθεί σε ποσοστό 23-25%, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Στη διάρκεια της τριετίας που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2015, οι ελεύθερες ταμειακές ροές αναμένεται να κυμανθούν περίπου στο €1,3 δισ. Οι καθαρές ετήσιες κεφαλαιουχικές δαπάνες σε μεσοπρόθεσμο διάστημα αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 5,5% και 6,5% των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις, αντανακλώντας τη δέσμευση της εταιρείας να επενδύσει στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. «Είμαστε προσηλωμένοι στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης με χρηματοοικονομική πειθαρχία, στοχεύοντας στη δημιουργία ισχυρών ταμειακών ροών σε ετήσια βάση», σημειώνεται.

«Η διαχείριση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας γίνεται σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι εφαρμόζουμε την κατάλληλη στρατηγική που θα μας επιτρέψει να αναπτυχθούμε με βιώσιμο και επικερδή τρόπο, αξιοποιώντας μερικά από τα παγκοσμίως πιο γνωστά και αγαπημένα σήματα σε ευρεία γεωγραφική παρουσία, που χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατά κεφαλήν κατανάλωση και ευκαιρίες για απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς», καταλήγει η εταιρεία.

 

***Η ανακοίνωση της Coca Cola HBC επισυνάπτεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v