Τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για την αναβάθμιση του τεχνητού φωτισμού των εξωτερικών χώρων της λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού.Το έργο προϋπολογισμού 3.909.735 ευρώ πλέον ΦΠΑ, οδηγεί σε 46,2% εξοικονόμηση ενέργειας και απόσβεση σε 3,5 χρόνια, και σε κατά 82,6% εξοικονόμηση χρημάτων για συντήρηση.
Για το έργο αυτό είχαν προηγηθεί μελέτες από εξειδικευμένες εταιρίες μέσα από ανοιχτό διαγωνισμό, από τις οποίες προκύπτει ετήσια εξοικονόμηση ρύπων ύψους 1.583 τόνων CO2.
Το έργο αφορά το σύνολο της χερσαίας ζώνης, από το Κεντρικό Λιμάνι μέχρι το Πέραμα, και στοχεύει όχι μόνο στον καλύτερο και άπλετο φωτισμό του λιμανιού, αλλά και στην αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων από λάμπες νέας τεχνολογίας βάσει και των Κοινοτικών Κανονισμών.
Στόχος της αναβάθμισης είναι: (α) η βελτίωση του φωτισμού σε όλους τους χώρους, (β) η εξοικονόμηση ενέργειας, (γ) η διασφάλιση προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες και (δ) η υποχρέωση της προστασίας του περιβάλλοντος, βάσει των διεθνών προτύπων.
Στην αναβάθμιση του τεχνητού φωτισμού συμπεριελήφθησαν και ο αρχιτεκτονικός φωτισμός ανάδειξης διατηρητέων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων, όπως τα τείχη του Κόνωνος και των Ηετιώνιων Πυλών και αρχαιολογικού χώρου, ακόμα και για λόγους αισθητικής των Γερανογεφυρών του ΟΛΠ.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ: «Η περιβαλλοντική μας ευθύνη, αφού ο ΟΛΠ είναι ένας μεγάλος καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας, η ανάγκη αισθητικής αναβάθμισης όλων των χώρων, η ασφάλεια και προστασία από έκνομες ενέργειες και η μετατροπή "την νύχτας σε μέρα" σε όλους τους χώρους, μας οδηγούν μέσα από την εφαρμογή νέων τεχνολογιών σε εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας».
Επιπλέον, το Δ.Σ. του ΟΛΠ ενέκρινε την προκήρυξη και τα συμβατικά τεύχη για την ανάθεση της μελέτης του έργου «Υπόγεια οδική διασύνδεση του εμπορικού λιμένα στο χώρο του car-terminal του Ν. Ικονίου με τον όμορο χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, 75.000 τ.μ., προεκτιμώμενης αμοιβής 50.707 ευρώ, πλέον ΦΠΑ».
Στόχος του έργου είναι η επενδυτική αξιοποίηση του χώρου αυτού, είτε για επέκταση του car-terminal, είτε για εργασίες logistics.
Οι προμελέτες έχουν γίνει από τη Διεύθυνση Έργων του ΟΛΠ, ενώ οι γεωτεχνικές μελέτες γίνονται με ανοιχτή διαδικασία βάσει του Ν. 3316/2005 για την εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων εκπόνησης μελετών.
Η υπόγεια διασύνδεση των δύο χώρων θα απαλλάξει την περιοχή από επίγεια κυκλοφοριακή κίνηση στο δρόμο Πειραιά-Σχιστού, σε μία ιδιαίτερα φορτωμένη κυκλοφοριακά περιοχή.
Πρόκειται για ένα ακόμα έργο του επενδυτικού προγράμματος του Οργανισμού, το οποίο αφορά την αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα και ιδιαίτερα του car-terminal, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει μετεξελιχθεί στο μεγαλύτερο car-terminal της Αν. Μεσογείου.
Επισκέψεις Γερμανών ευρωβουλευτών και αντιπροσωπείας του Εμπορικού Αναπτυξιακού Επιμελητηρίου του Hong Kong
Εν τω μεταξύ, ανακοινώθηκε ότι αντιπροσωπεία Γερμανών ευρωβουλευτών επισκέφθηκε τον ΟΛΠ, οι οποίοι μαζί με τους συνεργάτες τους επισκέφθηκαν, στη συνέχεια τις εγκαταστάσεις του επιβατικού και εμπορικού λιμένα Πειραιά.
Η αντιπροσωπεία των βουλευτών είχε συναντήσεις με τον πρόεδρο του ΟΛΠ κ. Γιώργο Ανωμερίτη και με το γενικό διευθυντή κ. Στ. Χατζάκο, με τους οποίους συζήτησαν θέματα για τη στρατηγική ανάπτυξης του λιμένα, αλλά και για το ρόλο του ελληνικού λιμενικού συστήματος στην ελληνική οικονομία.
Τα μέλη της αντιπροσωπείας επέδειξαν, τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις περιβαλλοντικές πολιτικές που ασκούνται, πολιτικές των οποίων τα αποτελέσματα έχουν αναγνωρισθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων (ESPO), η οποία και αναγνώρισε το Λιμάνι του Πειραιά ως ECOPORT (οικολογικό λιμάνι) με πιστοποίηση Lloyd's.
Τέλος, σημειώνεται ότι επισκέφτηκε τον Οργανισμό και αντιπροσωπεία του Trade Development Council (Εμπορικού Αναπτυξιακού Επιμελητηρίου) του Hong Kong και είχε συνομιλίες με τη διοίκηση και στελέχη του.
Η αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου, πέρα από θέματα ανάπτυξης του λιμένος, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τη ναυτική έκθεση POSIDONIA, στην οποία μέλη-εταιρίες του Hong-Kong, δήλωσαν ότι θα συμμετάσχουν ενεργά.