Σ'έναν νέο κύκλο ανάπτυξης με στόχο την ισχυροποίηση της φίρμας της στην εγχώρια αγορά αλλά και την επέκταση της διεθνώς εισέρχεται η ελληνική εταιρία φυσικών καλλυντικών Apivita, η οποία φέτος συμπληρώνει 35 χρόνια από την ίδρυση της.
Με αφορμή την επίσημη παρουσίαση του νέου βιοκλιματικού εργοστασίου της εταιρίας στο Μαρκόπουλο Αττικής, ο ιδρυτής της εταιρίας κ. Νίκος Κουτσιανάς και η διοίκηση της εταιρίας αναφέρθηκαν τόσο στις βάσεις που έχουν δημιουργηθεί έως σήμερα, όσο και στα μελλοντικά σχέδια ανάπτυξης.
Μετά από επένδυση 14,5 εκατ.ευρώ, η Apivita διαθέτει πλέον μια σύγχρονη βιομηχανική μονάδα, πιστοποιημένη ακόμη και από τον Αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκου (FDA), ενώ στις ίδιες εγκαταστάσεις στεγάζονται τόσο το τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης, όσο και η διοίκηση. Στα άμεσα σχέδια της, περιλαμβάνεται επίσης επένδυση εμπορικού χαρακτήρα με τη δημιουργία ενός flagship store στο κέντρο της Αθήνας, όπου θα παρουσιάζεται το σύνολο της γκάμας, η αισθητική και η φιλοσοφία της εταιρίας.
Πέραν αυτών των κινήσεων η εταιρία επικεντρώνεται στη διεθνή της επέκταση, με στόχο την ανάπτυξη σε 20 αγορές την προσεχή πενταετία έναντι 15 αγορών όπου σήμερα δραστηριοποιείται. Σημειώνεται ότι η εταιρία διαθέτει θυγατρικές σε ΗΠΑ, Ιαπωνία και Ισπανία, αλλά και παρουσία σε ακόμη 12 χώρες από την Δυτική Ευρώπη έως την Αυστραλία.
Σήμερα το 31% του κύκλου εργασιών της αφορά σε διεθνείς πωλήσεις, ενώ με βάση το πενταετές πλάνο ανάπτυξης της το ποσοστό αυτό θα αυξάνει. 'Ηδη στο εννεάμηνο του 2013, οι πωλήσεις εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 11% (με «πρωταθλήτρια» την Ισπανία που παρουσίασε ανάπτυξη κατά 30%). Θετική ωστόσο υπήρξε και η εσωτερική δραστηριότητα με τις πωλήσεις να διευρύνονται κατά 7%.
Ετσι, στο εννεάμηνο σε ενοποιημένη βάση οι πωλήσεις ήταν υψηλότερες κατά 9% στα 23,6 εκατ. ευρώ έναντι του 2012, και τα κέρδη EBITDA κατά 11% στα 2,8 εκατ.ευρώ. Για το σύνολο του έτους τόσο ο νέος CEO της εταιρίας κ. Γ. Σίνης όσο και η οικονομική διεύθυνση εκτιμούν ότι ο κύκλος εργασιών θα κλείσει στα 34,7 εκατ.ευρώ αυξημένος κατά 18%, τα κέρδη EBITDA βελτιωμένα κατά 39%, ενώ η προ φόρων κερδοφορία θα υπεριδιπλασιαστεί φθάνοντας στο 1,132 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η εταιρία πλήττεται σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας τόσο από το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος (λόγω υψηλού δανεισμού που ανέρχετα σε 28 εκατ. ευρώ), όσο και λόγω υψηλών αποσβέσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Κουτσιανά, η έλλειψη χρηματοδότησης εμποδίζει την γρήγορη ανάπτυξη της εταιρίας, ωστόσο το πλάνο της προσεχούς πενταετίας βασίζεται σε πόρους από την παραγωγή της ίδιας της εταιρίας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι δεδομένων των συνθηκών, συζητά όλες τις πιθανές εκδοχές χρηματοδότησης -από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο έως τη διάθεση ποσοστού σε στρατηγικό επενδυτή- χωρίς ωστόσο να έχει καταλήξει σε κάποια απόφαση ή συμφωνία προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Πάντως η εταιρία συνεχίζει να αναπτύσσεται βάση σχεδίου, αυξάνοντας το προσωπικό της κατά 78 άτομα το 2013 (αγγίζοντας πλέον τα 400 άτομα προσωπικό), αλλά και να ακολουθεί βασικές αρχές, που συγκροτούν τη φιλοσοφία της.
Ετσι, επενδύει περαιτέρω στην αειφορία, ενισχύοντας τις θυγατρικές της εταιρίες Apivita Farm και Apigea με σκοπό την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των ιδιόκτητων μελισσιών, την έρευνα και ανάπτυξη βιολογικών καλλιεργειών βοτάνων στην Αρκαδία , στη Θεσσαλία, στη Φθιώτιδα, στον Όλυμπο και σε όλη την Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρία βραβεύθηκε -στο πλαίσιο του Global Sustainable Cosmetics Summit- με το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία «Sustainable Pioneer», καταλαμβάνοντας μια θέση κάτω από την πολυεθνική L'Oreal αλλά ξεπερνώντας τον κολοσσό της Procter&Gamble.
Προσφάτως, επίσης το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρίας βραβεύτηκε στον Διαγωνισμό Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας που οργανώνει ο ΣΕΒ και η Eurobank «Η Ελλάδα Καινοτομεί», ενώ παράλληλα η εταιρία συμμετέχει σε 7 ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.