Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Προωθεί στο ΕΣΠΑ τον Προαστιακό της Πάτρας

Ο προαστιακός της Πάτρας είναι μια από τις λίγες γραμμές που αποφέρουν κέρδη, ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι έως τώρα έχουν γίνει ελάχιστες επενδύσεις για την λειτουργία του. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, το οποίο θα στοιχίσει 5 εκατ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Προωθεί στο ΕΣΠΑ τον Προαστιακό της Πάτρας
Πρόταση για την ένταξή του έργου της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας προς την περιοχή της Κάτω Αχαΐα στο ΕΣΠΑ θα καταθέσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, στον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολο Κατσιφάρα.

Ο σχεδιασμός του ΟΣΕ προβλέπει ότι το έργο μπορεί να είναι έτοιμο το 2015, ενώ εκτιμάται ότι σε καθημερινή βάση θα προσελκύσει περίπου 8.000 επιβάτες, διπλασιάζοντας το επιβατικό κοινό που χρησιμοποιεί το τρένο για τις μετακινήσεις του.

Ο προαστιακός της Πάτρας είναι μια από τις λίγες γραμμές που αποφέρουν κέρδη, ενώ το εντυπωσιακό είναι ότι έως τώρα έχουν γίνει ελάχιστες επενδύσεις για την λειτουργία του, αφού χρησιμοποιεί την γραμμή που υφίσταται από το τέλος του προπερασμένου αιώνα!

Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, το οποίο θα στοιχίσει περίπου 5 εκατ. ευρώ, ανοίγει τον δρόμο για την δημοπράτηση από τον ΟΣΕ της δημιουργίας σταθμών και Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στο συγκεκριμένο τμήμα.

Ήδη έχει εκπονηθεί μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πατρέων και περιλαμβάνει την δημιουργία 11 στάσεων σε Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα, ΔΕΥΑΠ, Ανθεία, Ιτιές, Παραλία, Τσαούση, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσό και Κάτω Αχαΐα.

Την ίδια ώρα η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά τις μελέτες για την κανονικοποίηση της γραμμής από την Πάτρα έως την Καλαμάτα. Προς οριστική μελέτη οδεύει το βόρειο τμήμα της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Κατάκολο, ενώ σε λιγότερο ώριμο στάδιο βρίσκεται το τμήμα Αλφειός - Καλαμάτα.

Το τμήμα Πάτρα - Καλαμάτα έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, κάτι που του δίνει αυξημένες δυνατότητες να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τα κοινοτικά ταμεία στο μέλλον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v