Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΒΙΒΕΧΡΩΜ: Ανάπτυξη κόντρα στην ύφεση

Η Βιβεχρώμ που διατηρεί ντόπια παραγωγή και ελληνικό management, παρά την προσάρτηση της στον πολυεθνικό όμιλο AkzoNobel ήδη από το 1990, είναι ηγέτιδα στην εγχώρια αγορά με μερίδιο που ξεπερνά το 32%

ΒΙΒΕΧΡΩΜ: Ανάπτυξη κόντρα στην ύφεση
Ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, λανσάρισμα νέων προϊόντων και νέα στρατηγική εξαγωγών προγραμματίζει η εταιρία χρωμάτων ΒΙΒΕΧΡΩΜ, η οποία καταφέρνει να κινείται θετικά παρά τη σαφή καταβαράθρωση της οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα.

Η Βιβεχρώμ που διατηρεί ντόπια παραγωγή και ελληνικό management, παρά την προσάρτηση της στον πολυεθνικό όμιλο AkzoNobel ήδη από το 1990, είναι ηγέτιδα στην εγχώρια αγορά με μερίδιο που ξεπερνά το 32%.Καταφέρνει από το 1982 έως και σήμερα να παρουσιάζει συνεχώς κερδοφορία, αλλά και θετικούς επιμέρους δείκτες σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της. Αυτό αποτελεί εξάλλου και το «πλεονέκτημα» της εντός των κόλπων της AkzoNobel, γεγονός που επιτρέπει στην ελληνική μονάδα ανεξαρτησία, ευελιξία και πρωτοβουλίες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της κ.Μ.Προβατά.

Παρά τη δραστική μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας κατά 82% σε όγκο και κατά 78% σε αξία από το 2008 έως σήμερα, η εταιρία ανθίσταται διευρύνοντας το πελατολόγιο της και κερδίζοντας μερίδια που μεταφράζονται σε ικανοποιητική ανάπτυξη. Το 2008 στο υψηλότερο σημείο της ιστορίας της παρουσίασε τζίρο ύψους 78 εκατ. ευρώ και κέρδη 17 εκατ. ευρώ, ενώ το 2012 έκλεισε με τζίρο της τάξης των 43 εκατ. ευρώ και κέρδη της 2,8 εκατ. ευρώ.

Για το 2013, σύμφωνα με τον κ. Προβατά, η πτώση της αγοράς επιβραδύνεται σημαντικά και περιορίζεται σε μονοψήφια ποσοστά (έναντι κάμψης 18%-19% το 2012), γεγονός που επιτρέπει προβλέψεις για πωλήσεις που θα ξεπεράσουν τα 45 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Εντός του 2013 προχωρά στη διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της, με προσφορά προϊόντων σε κατηγορίες συμπληρωματικών των χρωμάτων. Η παραγωγή των νέων προϊόντων θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, στηρίζοντας την τοπική παραγωγή, η οποία παράλληλα θα ενισχυθεί και από την αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της ΒΙΒΕΧΡΩΜ στην Κύπρο καθώς επίσης και σε βαλκανικές χώρες, ανάμεσά τους η Σερβία, η Βουλγαρία και η Αλβανία.

Οι εξαγωγές της εταιρίας «περιορίζονται» δεδομένης της διεθνούς παρουσίας που κατέχει η AkzoNobel, ωστόσο από 2 εκατ. ευρώ που διαμορφώνονται σήμερα, το άνοιγμα στις παραπάνω αγορές αναμένεται ότι θα αυξήσει το ποσό στα 5 εκατ.ευρώ το 2013. Επιπλέον, η εταιρία από το 2014 θα επαναλανσάρει στην Ελλάδα τη φίρμα Dulux, σήμα χρωμάτων που κατέχει η μητρική της.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας -η οποία διαθέτει σειρά επιχειρηματικών διακρίσεων- εντός της πενταετίας της κρίσης δεν έχουν επιβληθεί μειώσεις μισθών και απολύσεις προσωπικού (το οποίο αριθμεί 205 άτομα) ενώ διατηρεί την πολιτική διανομής του 7% των καθαρών της κερδών στο προσωπικό της ακόμα και σήμερα, συντηρώντας την παράδοση των ιδρυτών της εταιρίας, της οικογένειας Πατέρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v