Δρομέας: Νέο πεδίο δράσης σε αυτοκινητοβιομηχανία

Επεκτείνει το επιχειρησιακό της αντικείμενο με νέες δραστηριότητες (πλην των γραφείων και επίπλων) η Δρομέας ΑΒΕΕΑ, αξιοποιώντας πλήρως τις νέες επενδύσεις της στον τομέα της χύτευσης αλουμινίου. Έτσι, μετά τις συμφωνίες με τη Mercedes και την MTU (εταιρεία κατασκευής μηχανών θαλάσσης), προχώρησε σε συμφωνία και με τη σερβική Zastava, για λογαριασμό της οποίας ανέλαβε την κατασκευή εξαρτημάτων αλουμινίου.

Δρομέας: Νέο πεδίο δράσης σε αυτοκινητοβιομηχανία
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Επεκτείνει το επιχειρησιακό της αντικείμενο με νέες δραστηριότητες (πλην των γραφείων και επίπλων) η Δρομέας ΑΒΕΕΑ, αξιοποιώντας πλήρως τις νέες επενδύσεις της στον τομέα της χύτευσης αλουμινίου. Έτσι, μετά τις συμφωνίες με τη Mercedes και την MTU (εταιρεία κατασκευής μηχανών θαλάσσης), προχώρησε σε συμφωνία και με τη σερβική Zastava, για λογαριασμό της οποίας ανέλαβε την κατασκευή εξαρτημάτων αλουμινίου.

Η συμφωνία με τη Zastava περιλαμβάνει, ειδικότερα, την πιλοτική καταρχήν κατασκευή, για διάρκεια τριών μηνών, ζαντών αλουμινίου, με τεχνογνωσία η οποία αναπτύσσεται σε συνεργασία με το τμήμα εργαλειομηχανών της πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εξάρτημα αλουμινίου με πρωτοποριακή τεχνολογία χύτευσης.

Το know how για το εξάρτημα αυτό, το οποίο προορίζεται για ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου που κατασκευάζει η σερβική αυτοκινητοβιομηχανία, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στους επόμενους 6 μήνες. Η παραγωγή του εξαρτήματος θα αρχίσει εντός του 2007.

Η συμφωνία της εταιρείας με τη Mercedes αποτέλεσε ”διαβατήριο” για το project με τη Zastava, όπως είπε στον ”Μ” ο πρόεδρος της Δρομέας, κ. Αθ. Παπαπαναγιώτου: ”Θεωρούμε ότι ήταν υψηλό reference για να μπορέσεις να συνομιλήσεις με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Εφόσον όλα εξελιχθούν θετικά, η συνεργασία με τη Zastava θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα”.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τη Mercedes, η σχετική συμφωνία υπεγράφη πριν από περίπου έναν χρόνο και αφορά στην κατασκευή εξαρτημάτων για φορτηγά αυτοκίνητα. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η δοκιμαστική παραγωγή και τώρα διεξάγονται τεστ δοκιμών πάνω στα οχήματα, ενώ η κανονική παραγωγή προβλέπεται να ξεκινήσει από τις αρχές του 2007.

Η σύμβαση για την προμήθεια εξαρτημάτων είναι διάρκειας τριών ετών, από την οποία η Δρομέας προσδοκά έσοδα σε ετήσια βάση της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ.

Πέρυσι, επίσης, υπογράφηκε και η συμφωνία με την MTU για σχεδιασμό και δημιουργία καλουπιών και παραγωγή εξαρτημάτων μηχανικών μερών από αλουμίνιο, που υπολογίζεται να αποφέρουν έσοδα 100.000 ευρώ. Η σύμβαση είναι τετραετούς διάρκειας, με προσδοκώμενα έσοδα ετησίως 5 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Παπαπαναγιώτου απέφυγε να διατυπώσει εκτιμήσεις για το ύψος των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας κατά το επόμενο οικονομικό έτος. ”Ανοίγει ένας νέος τομέας δράσης ιδιαίτερα σημαντικός για την εταιρεία”, επισήμανε. ”Αυτή τη στιγμή δεν είναι δυνατόν να αποτιμηθεί το οικονομικό όφελος, ωστόσο, εάν όλα πάνε καλά, τότε τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ίσως να υπερκαλύψουν τα μεγέθη των επίπλων γραφείου.”

Στις προθέσεις της διοίκησης της Δρομέας είναι να διεκδικήσει ανάλογα projects και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ”αφού πρώτα τελεσφορήσουν οι υπάρχουσες συμφωνίες”. Για τον σκοπό αυτό, έχει δρομολογήσει και νέες επενδύσεις για την επέκταση και βελτίωση των παραγωγικών εγκαταστάσεων της μονάδος χύτευσης αλουμινίου, που υπολογίζονται, μαζί με τη θυγατρική ΚΕΜ (κατασκευή καλουπιών), σε περίπου 5 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές έχουν ενταχθεί στον αναπτυξιακό Ν.3299/2004.

Κατά το εννεάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους τα μεγέθη της Δρομέας εκτιμάται ότι θα κινηθούν με τους ανάλογους αυξητικούς ρυθμούς του εξαμήνου. Υπενθυμίζεται ότι στο εξάμηνο οι πωλήσεις της εισηγμένης διαμορφώθηκαν σε 8,42 εκατ. ευρώ (+ 37,4%) και τα κέρδη προ φόρων σε 396.000 ευρώ (+340%).

(αναδημοσίευση από το φύλλο 447 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 13-17/10/2006)

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v