Την είσοδό της στην αγορά της Ρουμανίας με δύο μισθωμένα υπερκαταστήματα στο β' εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης σχεδιάζει ο όμιλος Jumbo.
Έχοντας ήδη ολοκληρώσει το βασικό πλάνο ανάπτυξης της θυγατρικής του στη Βουλγαρία, όπου λειτουργούν ήδη οκτώ καταστήματα της αλυσίδας, και με αυτόνομη παρουσία σε Κύπρο και σε FYROM, Κόσσοβο και Αλβανία μέσω συμφωνιών franchise, ο όμιλος εισέρχεται το 2014 στη ΝΑ. Ευρώπη και ειδικότερα στη Ρουμανία, με ένα σημείο στο Βουκουρέστι (εμβαδού 14.000 τ.μ.) και με ένα στην Τιμισοάρα (εμβαδού 13.000 τ.μ.).
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Jumbo σχεδιάζει το άνοιγμα τουλάχιστον οκτώ καταστημάτων έως το 2016, ενώ προϋπολογίζει ότι ο τζίρος της στην τοπική αγορά, μετά την πρώτη φάση ανάπτυξης, θα αγγίξει τα 37 εκατ. ευρώ.
Η εταιρία διαθέτει ήδη οικόπεδα μεγάλου εμβαδού στην τοπική αγορά, τα οποία σκοπεύει να αξιοποιήσει για τη δημιουργία του δικτύου της. Η Jumbo ωστόσο εισέρχεται σε μια αγορά η οποία διαθέτει ήδη ανεπτυγμένο ανταγωνισμό, καθώς δραστηριοποιούνται οργανωμένες αλυσίδες παιχνιδιών, οι οποίες ωστόσο διαφοροποιούνται τόσο στον τρόπο ανάπτυξης όσο και στο προϊοντικό μίγμα.
Συγκεκριμένα, η αλυσίδα Noriel αποτελεί τη μετεξέλιξη τοπικής εταιρίας παραγωγής παιχνιδιών, η οποία εισήλθε στη λιανική μόλις το 2009. Πλέον είναι μεγάλος εισαγωγέας επώνυμων παιχνιδιών, ενώ το δίκτυό της αναπτύσσεται σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Η αντίστοιχη αλυσίδα Toyplex, η οποία ιδρύθηκε το 2008, διαθέτει ήδη 15 καταστήματα μικρομεσαίου μεγέθους, με τα μεγαλύτερα εξ αυτών να μην ξεπερνούν τα 1.000 τ.μ. Η εταιρία, ωστόσο, διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα και σκοπεύει την προσεχή διετία να δημιουργήσει ακόμη 13 σημεία πώλησης, ενώ επίσης προετοιμάζει την είσοδό της στη χονδρική ως προμηθεύτριας μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Πέρα από τα Βαλκάνια και τη ΝΑ. Ευρώπη, η διοίκηση της Jumbo έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για επέκταση στην αγορά της Τουρκίας, αλλά και στις αραβικές χώρες, στόχο που ωστόσο αναμένεται να υλοποιήσει με τη συνδρομή στρατηγικού συνεργάτη, όταν υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες συνεργασίας.
Στην εσωτερική αγορά, η αλυσίδα διανύει ένα από τα πλέον εμπορικά διαστήματα της χρήσης της, καθώς τον Σεπτέμβριο -με την έναρξη της σχολικής περιόδου- πραγματοποιεί το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της.
Η διοίκηση της εταιρίας το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου 2013 διαπίστωσε σταθεροποίηση στη ζήτηση και ωφελήθηκε με οριακή κάμψη τζίρου, ενώ για την τρέχουσα χρήση του 2013-2014 αναμένει αύξηση των πωλήσεων μεταξύ 2% και 4%. Τα καθαρά κέρδη εκτιμά επίσης ότι θα κυμανθούν στα 70 - 75 εκατ. ευρώ.