Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΑΓΕ: Ανακτά το χαμένο έδαφος στη Μ. Βρετανία

Το δεύτερο τρίμηνο του έτους η ΦΑΓΕ εμφάνισε σημάδια αναστροφής της αρνητικής πορείας που κατέγραψαν τα τελευταία τρίμηνα οι πωλήσεις της στη γηραιά Αλβιώνα. Σε πτώση όμως, τα έσοδα στην Ελλάδα.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ: Ανακτά το χαμένο έδαφος στη Μ. Βρετανία
Σημάδια αναστροφής της αρνητικής πορείας που κατέγραψαν τα τελευταία τρίμηνα οι πωλήσεις της, εμφάνισε το δεύτερο τρίμηνο του έτους η ΦΑΓΕ μετά και τη δικαστική μάχη που κέρδισε στη Βρετανία έναντι του βασικού της ανταγωνιστή, της τουρκικής Chobani.

Μπορεί και κατά το δεύτερο τρίμηνο ο συνολικός όγκος των πωλήσεών της να μειώθηκε, ωστόσο η πτώση ήταν οριακή, μόλις 0,1%, και προήλθε αποκλειστικά από την υποχώρηση των πωλήσεων της στην Ελλάδα κατά 10,7%.

Σε αντίθεση με την εσωτερική αγορά, στο εξωτερικό όπου πραγματοποιείται το 71,5% των πωλήσεών της σε όγκο και το 71,9% σε αξία, η άνοδος ήταν σημαντική και δη στη Μεγάλη Βρετανία όπου αυξήθηκαν κατά 12,6% σε όγκο και 32,8% σε αξία, όταν το πρώτο τρίμηνο είχαν υποχωρήσει κατά 8,3% και 7,8% αντίστοιχα.

Η εξέλιξη αυτή σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αποδίδεται και στην απόφαση του Βρετανικού δικαστηρίου με την οποία δικαιώθηκε η ΦΑΓΕ έναντι της Chobani. Σημειώνεται ότι το δικαστήριο διέταξε μόνιμα ασφαλιστικά μέτρα κατά της Chobani, περιορίζοντας την συγκεκριμένη εταιρεία από την εμπορία οποιουδήποτε γιαουρτιού ως "ελληνικό γιαούρτι", εκτός και εάν αυτό είναι ή περιέχει γιαούρτι που παράγεται στην Ελλάδα.

Η εικόνα στο εξάμηνο

Σε επίπεδο εξαμήνου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σε όγκο υποχώρησαν κατά 2,3%, ενώ αυξήθηκαν κατά 2,2% σε αξία στα 277,3 εκατ. δολάρια. Η άνοδος των πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στην βελτίωση των μεγεθών σε ΗΠΑ και Ιταλία κατά 7,1% και 36,9%, αντίστοιχα, σε αξία. Οι αυξήσεις αυτές αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 9% και 2,2%, αντίστοιχα.

Πτωτικά τα κέρδη

Εν αντιθέσει πάντως με τις πωλήσεις της ΦΑΓΕ, οι οποίες από το δεύτερο τρίμηνο του έτους φαίνεται να ξαναβρίσκουν το ρυθμό τους στις βασικές, εκτός Ελλάδας αγορές, στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία, τα αποτελέσματά προ και μετά τους φόρους επιδεινώθηκαν στο εξάμηνο.

Συγκεκριμένα τα μικτά της κέρδη μειώθηκαν κατά 6,2% στα 106,5 εκατ. δολάρια, ως αποτέλεσμα της αύξησης κατά 17,5% των τιμών της πρώτης ύλης στις ΗΠΑ και κατά 35,2% των τιμών γάλακτος που εισάγεται από την ευρωπαϊκή αγορά και χρησιμοποιείται στην ελληνική εγκατάσταση γιαούρτης, η οποία προμηθεύει προϊόντα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και στην Ελλάδα.

Η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των τιμών του γάλακτος (ως πρώτη ύλη) που συλλέγονται στην ελληνική αγορά κατά 1,4%. Σε ότι αφορά στα αποτελέσματα προ φόρων αυτά διαμορφώθηκαν σε ζημιές 4,3 εκατ. δολ. έναντι κερδών 17,6 εκατ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2012, ενώ οι καθαρές ζημιές ανήλθαν σε 11,3 εκατ. δολάρια από καθαρά κέρδη 10,8 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012, ως αποτέλεσμα της μείωσης του μικτού κέρδους, της αύξησης των γενικών και διοικητικών εξόδων και της αύξησης των χρηματοοικονομικών εξόδων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v