Μοχλός ανάπτυξης για τα μεγέθη του βελγικού ομίλου Delhaize στη ΝΑ. Ευρώπη συνεχίζει να είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος. Κόντρα στην κρίση και στη μείωση της κατανάλωσης στην εσωτερική αγορά, η ελληνική θυγατρική της βελγικής εταιρείας κατάφερε για ένα ακόμη τρίμηνο (β' τρίμηνο του 2013) να ενισχύσει το μερίδιό της.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η Delhaize, η θυγατρική του επί ελληνικού εδάφους είδε το μερίδιό της να αυξάνεται το δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά 1,6 μονάδα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα αυτό να ξεπερνά πλέον το 23%.
Αυτή η εξέλιξη αποδίδεται αφενός στην ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων της -εντός του δευτέρου τριμήνου λειτούργησαν 8 νέα σημεία, με αποτέλεσμα να αριθμεί πλέον 279 καταστήματα- και αφετέρου στην πολιτική μείωσης των τιμών.
Εκτός από την ανάπτυξη του δικτύου, που αποτελεί βασικό στόχο της αλυσίδας, και κατ' επέκταση την αύξηση του μεριδίου αγοράς της, η θυγατρική του βελγικού ομίλου θα συνεχίσει να δίνει έμφαση και στο κομμάτι των τιμών.
Σημειώνεται ότι από το 2012 μέχρι σήμερα η ΑΒ έχει επενδύσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ προκειμένου να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της, πολιτική που ξεκίνησε σταδιακά εδώ και 15 χρόνια και εντάθηκε από το 2008 και έπειτα.
Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), το μερίδιο των οποίων στο σύνολο της αγοράς κυμαίνεται στα επίπεδα του 15%, στον τζίρο της ΑΒ αντιπροσωπεύουν το 25%, ενώ το μερίδιο της αλυσίδας στο κομμάτι των private label στο σύνολο της αγοράς υπολογίζεται στο 28%.
Πέρα από τα κεφάλαια που επενδύει στη μείωση των τιμών, η ΑΒ σκοπεύει να διαθέτει φέτος περί τα 50 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της, ποσό το οποίο υπολείπεται από τα κεφάλαια που επένδυε τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα και ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο εξαγορών άλλων αλυσίδων.