Rosco:Προχωρά η απόσχιση από ΟΣΕ

Σε πρώτη φάση προβλέπεται ότι η Rosco θα αναλάβει για περίοδο δέκα ετών το τμήμα συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ, αντικείμενο που υπολογίζεται ότι θα της αποφέρει σταθερά εγγυημένα έσοδα περίπου 40 εκατ. ευρώ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Rosco:Προχωρά η απόσχιση από ΟΣΕ

Υπόθεση λίγων ημερών είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας για την απόσχιση από τον ΟΣΕ της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Tροχαίου Yλικού (ΕΕΣΣΤΥ - Rosco), καθώς είναι σε τελικό στάδιο η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης που προβλέπει ο νόμος.

Οι προοπτικές για την ανάπτυξή της -έως τώρα ήταν στη διεύθυνση του ΟΣΕ- θεωρούνται εξαιρετικές, καθώς η ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρόμου αλλά και η ανάδειξη της χώρας μας σε εμπορευματικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αύξηση του όγκου εργασιών της ΕΕΣΣΤΥ, η οποία συντηρεί το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ.

Σε πρώτη φάση προβλέπεται ότι η εταιρεία θα αναλάβει για περίοδο δέκα ετών το τμήμα συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ, αντικείμενο που υπολογίζεται ότι θα της αποφέρει σταθερά εγγυημένα έσοδα περί τα 40 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ωστόσο, η Rosco σχεδιάζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της καθώς, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ για την απόσχιση, «σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς».

Η βαριά συντήρηση των συρμών του μετρό

Η εξαιρετικά μεγάλη πιθανότητα η εταιρεία να αναλάβει τη συντήρηση και του τροχαίου υλικού της εταιρείας ΣΤΑΣΥ, η οποία σύντομα θα πρέπει να προχωρήσει σε βαριά συντήρηση των πρώτων συρμών του μετρό, που κυκλοφόρησαν στις αρχές του 2000, δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για την ΕΕΣΣΤΥ.

Το συγκριτικό της πλεονέκτημα είναι ότι διαθέτει τόσο το εξειδικευμένο προσωπικό που χρειάζεται, όσο και τους χώρους (εργοστάσια) που απαιτούνται για να γίνουν οι εργασίες αυτές.

Η μεταφορά των συρμών στο εξωτερικό για τη βαριά συντήρηση είναι σαφώς πιο κοστοβόρα επιλογή, οπότε η ανάθεσή της στην ΕΕΣΣΤΥ φαντάζει, προς το παρόν, μονόδρομος.

Παράλληλα, στα σχέδια της διοίκησής της περιλαμβάνεται και η επέκταση της δραστηριότητάς της με τη διεκδίκηση έργου από τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, αφού εκτιμά ότι υπάρχουν οι δυνατότητες για κάτι τέτοιο καθώς η τεχνογνωσία που διαθέτει το προσωπικό της είναι, κατά γενική ομολογία, εξαιρετική.

Σημαντικό ενδιαφέρον για ιδιωτικοποίηση

Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού εκτιμάται ότι μπορεί να προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον στο πλαίσιο του διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί για την αποκρατικοποίησή της. Η ΕΕΣΣΤΥ αρχικώς προβλεπόταν ότι θα αποκρατικοποιηθεί ταυτόχρονα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά τελικά αυτό μετατίθεται για αργότερα καθώς δεν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες απόσχισής της.

Μεταξύ άλλων, ενδιαφέρον για την εταιρεία έχουν κατά καιρούς εκφράσει κολοσσοί του αντικειμένου, όπως οι εταιρείες Bombardier, Alstom και Siemens.

Η εταιρεία έχει προσωπικό 620 ατόμων με υψηλή εξειδίκευση στο αντικείμενό τους, ενώ τον Σεπτέμβριο είναι πολύ πιθανόν ότι θα προχωρήσει στην πρόσληψη 160 εργατών μέσω ΟΑΕΔ. Στα πλεονεκτήματά της περιλαμβάνονται οι δυνατότητες που της δίνουν οι γεωγραφικά κατανεμημένες εγκαταστάσεις της.

Το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση της τεχνικής βάσης έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο με τη δημοσιοποίηση του σχετικού ΦΕΚ, στο οποίο περιγράφεται η ίδρυση της νέας εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, που έχει μετοχικό κεφάλαιο 5 εκατομμυρίων ευρώ.

Υπογραφή ΣΣΕ

Εν τω μεταξύ, σε διαδικασία διαπραγμάτευσης βρίσκονται η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ και οι εργαζόμενοι της εταιρείας για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Την προηγούμενη εβδομάδα οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ είχαν συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) για το θέμα της υπογραφής ΣΣΕ χωρίς, όμως, να υπάρξει συμφωνία.

Πάντως, από την πλευρά των διοικήσεων, υπήρξαν διαβεβαιώσεις προς τους εργαζόμενους ότι το θέμα της διαθεσιμότητας δεν αφορά εργαζόμενους στον ΟΣΕ και στην ΕΕΣΣΤΥ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v