Cosco: Γιατί θέλει να «δέσει» το λιμάνι του Πειραιά

Ο ισχυρός άνδρας της Cosco υποσχέθηκε αύξηση των εμπορευματικών ροών προς τη χώρα μας και ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά στην πρώτη θέση των λιμανιών της Μεσογείου. Εκανε γνωστό το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Cosco: Γιατί θέλει να «δέσει» το λιμάνι του Πειραιά

Η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) αναμένεται ότι θα είναι το κύριο αντικείμενο της συνάντησης που θα έχει σήμερα ο πρόεδρος της Cosco Wei Jiafou με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτη, την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και στελέχη του ΟΛΠ.

Η πώληση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά θεωρείται από την κυβέρνηση ως κίνηση που μπορεί να «ισοφαρίσει» τις απώλειες που κατέγραψε σε επίπεδο εντυπώσεων, αλλά και ουσίας, από την αποτυχία του διαγωνισμού της ΔΕΠΑ.

Το ενδιαφέρον του κινεζικού κολοσσού για το λιμάνι του Πειραιά είναι δεδομένο και καταγράφηκε, για ακόμη μία φορά, χθες κατά τα εγκαίνια του προβλήτα ΙΙΙ του λιμανιού, όταν ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο πρόεδρος της Cosco Wei Jiafou αναφέρθηκαν στον κοινό στόχο που αποτελεί την ανάδειξη του ελληνικού λιμανιού στην κορυφή της Ευρώπης.

«Βρισκόμαστε στο μέσο των διαπραγματεύσεων μιας νέας συμφωνίας, η οποία - αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκατ. ευρώ στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Κι αυτή θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή», τόνισε ο πρωθυπουργός αναφερόμενος με τον τρόπο αυτόν στο ενδιαφέρον της Cosco για αμφίπλευρη επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ.

Βεβαίως για να προχωρήσει το σχέδιο αυτό θα πρέπει οι αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ελέγχουν ήδη σε άλλα σημεία την σύμβαση μεταξύ του Eλληνικού Δημοσίου και της Cosco, να εγκρίνουν την επέκταση του προβλήτα και στον δυτικό τομέα, κάτι που δεν προβλέπεται από την αρχική σύμβαση.

Εφόσον κριθεί ότι μια τέτοια κίνηση δεν δημιουργεί πρόβλημα στον ανταγωνισμό, τότε θα μπορέσει να προχωρήσει η υλοποίηση της επένδυσης.

Μεγάλη η αξία της σιδηροδρομικής σύνδεσης

Ο ισχυρός άνδρας της Cosco υποσχέθηκε αύξηση των εμπορευματικών ροών προς τη χώρα μας και ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά στην πρώτη θέση των λιμανιών της Μεσογείου. Επίσης απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στην λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού.

Ο captain Wei εξέφρασε ενδιαφέρον για την επικείμενη αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνοντας, μάλιστα, ότι οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στην δημιουργία ομάδων εργασίας που θα εξετάσουν τις προοπτικές συνεργασίας στις συνδυασμένες μεταφορές.

Επιπλέον ο κινέζος αξιωματούχος αποκάλυψε ότι μετά την αμερικανική HP και η μεγάλη κινεζική εταιρεία τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού Huawei προτίθεται να χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως κέντρο για την διαμετακόμιση των εμπορευμάτων της στην ευρύτερη περιοχή.

Πρωταθλητής σε επιδόσεις

Να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη χρονιά ηPCT, θυγατρική της Cosco που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακίνησε 2,1 εκατ. TEUs έναντι 1.188.148 TEUs το 2011.

Μάλιστα ο Πειραιάς ήταν «πρωταθλητής» στην βελτίωση των επιδόσεων του με αύξηση 77,4% στα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια της Ευρώπης στα οποία η κινεζική εταιρεία έχει παρουσία. Για την τρέχουσα χρονιά η Cosco έχει θέσει ως στόχο να φθάσει τα 2,5 εκατ. TEUs στο λιμάνι του Πειραιά καθώς η λειτουργία του προβλήατα ΙΙΙ ενισχύει σημαντικά την χωρητικότητά του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v