Motor Oil: Στρατηγικός ”εν όψει”

Σε συζητήσεις με υποψηφίους από τον κλάδο διεθνώς, (στους οποίους περιλαμβάνεται και η ρωσική Lukoil), βρίσκεται εδώ και καιρό η Motor Oil, καθώς η διάθεση ποσοστού σε στρατηγικό επενδυτή θεωρείται ειλημμένη απόφαση μετά την έξοδο της Αramco και την πραγματοποίηση placement σε θεσμικούς που έγινε τον περασμένο Μάρτιο.

Motor Oil: Στρατηγικός ”εν όψει”
Η διάθεση ποσοστού που θα ξεπερνά κατ αρχήν το 10% των μετοχών της εταιρίας, αποτελεί απόφαση που σύμφωνα με κύκλους της αγοράς έχει ληφθεί εδώ και πολύ καιρό, για την ακρίβεια πριν ακόμη λάβει χώρα το placement 6,5 εκατ. μετοχών της εταιρίας που έγινε το Μάρτιο του 2006 από την μέτοχο της Motor Oil, Petsoshares Limited, σε τιμή διάθεσης 22,44 ευρώ.

Τότε μεταβιβάστηκε σε ξένους θεσμικούς το 5,86% των μετοχών της εταιρίας, με το υπόλοιπο 10,54% να παραμένει στα χέρια της Petroshares Limited και δημοσιοποιήθηκε έντονα, ακόμη και σε αναλύσεις ξένων οίκων, ως ιδιαίτερα πιθανή και επιδιωκόμενη εξέλιξη η διάθεση αυτού τουλάχιστον του ποσοστού, σε στρατηγικό επενδυτή.

Ο όμιλος Βαρδινογιάννη εμφανίζεται να ελέγχει την εταιρία μέσω της Motor Oil Holdings SA που με τη σειρά της ελέγχει την Petroshares και της Petroventures Holdings Limited, η οποία κατέχει ποσοστό 51%.

Κύκλοι προσκείμενοι στην εταιρία διέψευδαν σήμερα τις πληροφορίες για την ύπαρξη στρατηγικής συμφωνίας ώστε η ρωσική εταιρία Lukoil να καταστεί μέτοχος της Motor Oil, διευκρινίζοντας όμως ότι ”υπάρχουν συνομιλίες κι επαφές με αυτό το αντικείμενο με διάφορες εταιρίες ρωσικές, αμερικάνικές και άλλες”, οι οποίες φέρονται να απέχουν ακόμη από οποιαδήποτε κατάληξη.

Εν τούτοις άλλες πηγές θεωρούν ότι ενδεχομένως να υπάρχουν προχωρημένες επαφές οι οποίες διέρρευσαν πρόωρα στη δημοσιότητα, σε σχέση με τη συγκεκριμένη ρωσική εταιρία.

Σημειώνεται ότι η ρωσική Lukoil ανακοίνωσε σήμερα επενδυτικό σχέδιο ύψους 100 δισ. δολαρίων που θα εκτείνεται ως το 2016 και το οποίο θα περιλαμβάνει 35 δισ. δολάρια για την διύλιση και την πώληση πετρελαίου.

Σύμφωνα με το Novosti το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί επίσημα στις 18 Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη, ενώ θα περιλαμβάνει την κατασκευή ή την εξαγορά ενός διυλιστηρίου που θα προστεθεί στα τέσσερα που ήδη διαθέτει η εταιρία στη Ρωσία και τα τρία στο εξωτερικό, τα οποία με τη σειρά τους θα ανακατασκευαστούν ως το 2011.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v