Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Vivartia: "Ψάχνεται" ξανά στο εξωτερικό

Σχέδια για την ισχυροποίηση της παρουσίας του στο εξωτερικό εξετάζει ο όμιλος της Vivartia. Η μονάδα στο Άμπου Ντάμπι και οι προσδοκίες. Έσοδα 610,5 εκατ. ευρώ το 2012, στα 25 εκατ. οι εξοικονομήσεις. Πού δίνει βάρος για εφέτος.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Vivartia: Ψάχνεται ξανά στο εξωτερικό

Σε διαδικασία αξιολόγησης προτάσεων ανάπτυξης στο εξωτερικό που παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον βρίσκεται ο όμιλος Vivartia, ο οποίος πέρυσι έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του εκτός συνόρων με το Joint venture του με την Exceed, αλλά και την ανάπτυξη των σημάτων του κάδου εστίασης στο εξωτερικό.

Σε ότι αφορά στην πρώτη φάση της συμφωνίας με την Exceed, αυτή περιλαμβάνει εξαγωγές από την Ελλάδα και την παράλληλα κατασκευή μονάδας παραγωγής στο Άμπου Ντάμπι. Η κατασκευή της μονάδας, συνολικής επένδυσης 70 εκατ. ευρώ, είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει εντός του έτους και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2014, ενώ εκτιμάται ότι οι πωλήσεις της νέας εταιρείας θα ξεπεράσουν τα 165 εκατ. ευρώ.

Πέραν της εξωστρέφειας, προϊοντικής ή παραγωγικής, στην οποία και τη φετινή χρονιά θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα, ο όμιλος εστιάζει τις προσπάθειες του εντός των συνόρων, στη μείωση του λειτουργικού κόστους, στην λειτουργική αναδιάρθρωση των παραγωγικού του ιστού, αλλά και στην αξιολόγηση όλων των δυνατοτήτων με στόχο την απεμπλοκή από προϊόντα ή αγορές που παρουσιάζουν χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας.

Βάρος δίνεται και στην ενίσχυση της παρουσίας του στα μικρά σημεία πώλησης, αλλά και στην επαναξιολόγηση της λειτουργίας του δικτύου διανομής του.

Στον κλάδο των κατεψυγμένων ο όμιλος διατηρεί για τέταρτη χρονιά σταθερές τις τιμές στα λαχανικά και για πέμπτη στις ζύμες, ενώ βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης των πλάνων ανάπτυξης σε νέες συνεργασίες παραγωγής και διανομής. Σε ότι αφορά στον κλάδο της εστίασης η αύξηση της πελατειακής βάσης αποτελεί πρωταρχικό στόχο όπως και η διακοπή ζημιογόνων, δραστηριοτήτων (προϊόντων, καταστημάτων) αλλά και η εισαγωγή μόνιμων πακέτων προσφοράς σε αντικατάσταση των προωθητικών προγραμμάτων.

Παράλληλα συνεχίζεται η αξιολόγηση όλων των παραγόντων κόστους οι οποίοι θα μπορούσαν να επιφέρουν όφελος στον όμιλο, όπως η επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων λειτουργικών μισθώσεων, συμφωνιών με σημαντικούς προμηθευτές, αλλά και ο επαναπροσδιορισμός συνεργασιών με τρίτους συνεργάτες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από τις παρεμβάσεις σε όλες τις κατηγορίες εξόδων, πέρυσι ο όμιλος πέτυχε εξοικονόμηση της τάξεως του 25 εκατ. ευρώ περίπου.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, οι πωλήσεις του ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 610,5 εκατ. ευρώ έναντι 667,9 εκατ. ευρώ το 2011 σημειώνοντας πτώση 8,6%.

Μείωση η οποία προήλθε από τον κλάδο της εστίασης ο οποίος κινήθηκε πτωτικά σε ποσοστό 23%. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημιές 71 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 80,3 εκατ. ευρώ το 2011. Λαμβανομένων και των απομειώσεων περιουσιακών στοιχείων και λοιπών έκτακτων αποτελεσμάτων οι ζημιές μετά από φόρους το 2012 ανήλθαν σε 109,2 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v