Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Mondelēz: Αυξάνει μερίδια κόντρα στην κρίση

Με ποσοστά της τάξης του 50% τρέχει η αγορά καφεμηχανών καθώς λόγω κρίσης καταγράφεται στροφή στο... σπίτι. Οι κινήσεις και τα λανσαρίσματα της Mondelēz στην ελληνική αγορά και οι τάσεις στις επιμέρους κατηγορίες.

  • Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Mondelēz: Αυξάνει μερίδια κόντρα στην κρίση

Αύξηση των μεριδίων αγοράς της κοντά στην κρίση μετρά η Mondelēz στην Ελλάδα, κεφαλαιοποιώντας το ισχυρό portfolio προϊόντων και brands που διαθέτει ο όμιλος στην Ευρώπη και επενδύοντας στην αγορά του «snacking», μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς τροφίμων όχι μόνο στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα λανσαρίστηκε στην αγορά το Fonzies, ένα νέο προϊόν στην κατηγορία των αλμυρών snack, ψημένο στο φούρνο, που διατίθεται σε τρεις γεύσεις και παρουσιάζει ιδιαίτερα ικανοποιητική πορεία από την ημέρα που ξεκίνησε η διάθεσή του. 

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας στην κατηγορία του καφέ και ροφημάτων, τα νέα λανσαρίσματα ανέτρεψαν τη στασιμότητα της αγοράς. Τα ροφήματα Tassimo είναι μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες στην Ελλάδα την τελευταία διετία, με πωλήσεις άνω των 150.000 μηχανών και μεγάλη διείσδυση σε νοικοκυριά και επαγγελματικούς χώρους.

Σημαντική ήταν η ώθηση στις πωλήσεις του Tassimo και από το Cold Activation, χρήση της μηχανής και για κρύα ροφήματα, που απέφερε άνοδο στις πωλήσεις περίπου 2%. Η τάση αυτή συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες του έτους, με το μερίδιο του Tassimo να ενισχύεται.

Συνολικά, η νέα αυτή αγορά του καφέ στο σπίτι, που μετρά ήδη τρία χρόνια, παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη και το 2012, που συνεχίζεται το 2013, με ποσοστά ανόδου άνω του 50%. Αντίθετα η αγορά καφέ φίλτρου εμφανίζεται πτωτική το 2012, κατά 5%, τάση που συνεχίζεται με μικρότερο βέβαια ρυθμό και το τρέχον έτος. Ωστόσο, ο καφές φίλτρου Jacobs, όπως αναφέρουν τα ίδια στελέχη, παραμένει ηγέτης στην κατηγορία του.

Ανάκαμψη στη σοκολάτα

Στη σοκολάτα, η εταιρεία διατηρεί το μερίδιό της άνω του 45%, με brands όπως η Lacta και ο Παυλίδης. Τους πρώτους μήνες του 2013, η συνολική αγορά τείνει να διευρύνεται κατά 4% σχεδόν, και αντίστοιχα οι πωλήσεις της εταιρείας παρουσιάζουν θετικό πρόσημο, ακολουθώντας μια χρονιά (2012) στασιμότητας.

Οι σοκολατένιες μπάρες (σνακ σοκολάτας κ.λπ.) ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2012 (18%), τάση που συνεχίζεται και το τρέχον έτος, με χαμηλότερους όμως ρυθμούς. Στο πλαίσιο αυτό, η Mondelez αυξάνει σταθερά τις πωλήσεις και το μερίδιό της με τη δημιουργία νέων προϊόντων και γεύσεων (Lacta Snax κ.ά.).

Η κατηγορία των spreads σοκολάτας (Merenda κ.τλ.) επίσης αυξάνεται σταθερά από το προηγούμενο έτος με ρυθμό 9%, και το 2013 με 24%, ενώ στα μπισκότα τα νέα λανσαρίσματα (μπισκότα Oreo και Παυλίδης) βελτίωσαν τη θέση της εταιρείας, σε μια συνολική αγορά που ενώ το 2012 παρουσίασε μικρή άνοδο 3%, οι πρώτοι μήνες του 2013 είναι ελαφρώς πτωτικοί.

Δεν... μασάμε

Ωστόσο, πτωτική πορεία παρουσιάζει και στην Ελλάδα η αγορά τσίκλας και καραμέλας (-13% το 2012 και συνεχίζεται το τρέχον έτος), ακολουθώντας την τάση των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς, ως προϊόν αυθόρμητης πώλησης, πλήττεται από τη γενικότερη μείωση της κατανάλωσης. Στο πλαίσιο αυτό, μείωση κατά περίπου 2% παρουσιάζουν και οι πωλήσεις της εταιρίας.

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, η Mondelēz International (ως Kraft Foods και παλιότερα ως Jacobs Suchard) έχει παρουσία από το 1988 και είναι γνωστή μέσω προϊόντων όπως: σοκολάτες Lacta, Παυλίδη, Kiss, 3BIT, Merenda, τυρί κρέμα Philadelphia, μαγιονέζα και κέτσαπ Kraft, μπισκότα OREO και Εργαστήρι Παυλίδη, αλμυράsnacks Fonzies, καφές JACOBS, Maxwell House, ροφήματα TASSIMO, Lacta και Cadbury, τσίκλες Trident, Dentyne, Bubbaloo και καραμέλες Halls.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v