Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Attica - Βlue Star: Ισχυρή αύξηση κερδών

Ισχυρή αύξηση σημείωσαν τα ενοποιημένα κέρδη α΄ εξαμήνου 2006 της Attica Group, καθώς προσέγγισαν τα 6,7 εκατ. ευρώ, έναντι 2,3 εκατ. ευρώ πέρυσι. Οι πωλήσεις της υποχώρησαν στα 151,1 εκατ. ευρώ, από 165 εκατ. ευρώ πέρυσι. Βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης προσβλέπει η διοίκηση του ομίλου.

Attica - Βlue Star: Ισχυρή αύξηση κερδών
Ισχυρή αύξηση σημείωσαν τα ενοποιημένα κέρδη α΄ εξαμήνου 2006 της Attica Group, καθώς προσέγγισαν τα 6,7 εκατ. ευρώ, έναντι 2,3 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 151,1 εκατ. ευρώ (165,0 εκατ.ευρώ το α΄ εξάμηνο 2005) και τα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σε 19,0 εκατ. ευρώ (από 33,0 εκατ. ευρώ).

Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου (EBITDA) οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων, κατά περίπου 50% έναντι του περυσινού α΄ εξαμήνου, που επιβάρυνε τα ενοποιημένα αποτελέσματα κατά περίπου 10,5 εκατ. ευρώ.

Στα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2006 περιλαμβάνονται κέρδη 13,0 εκατ. ευρώ από την πώληση πλοίων και κέρδη 7,1 εκατ. ευρώ από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.

Τα οικονομικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2006 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2005 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30ή Ιουνίου 2006, καθαρή θέση των μετόχων της εταιρίας 324,6 εκατ. ευρώ(389,1 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2005), ταμειακά διαθέσιμα 193,0 εκατ. ευρώ (84,4 εκατ. ευρώ στις 30 Ιουνίου 2005) και πάγια στοιχεία αξίας 742,3 εκατ. ευρώ (1.146,9 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2005).

Στα καθαρά αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2006, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρίας, περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 16,5 εκατ. ευρώ (18,8 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2005) και χρηματοοικονομικά έξοδα 11,9 εκατ. ευρώ (έναντι 13,1 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2005).

Κατά το α΄ εξάμηνο του 2006 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα, στη Βαλτική θάλασσα, στη Βόρειο θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με οκτώ πλοία Superfast, επτά πλοία Blue Star και δύο φορτηγά - οχηματαγωγά πλοία (RoRo).

Τον Μάρτιο 2006 ο όμιλος Blue Star επώλησε το επιβατηγό catamaran SEAJET 2 και τον Απρίλιο 2006 ο στόλος της Attica Group μειώθηκε κατά τρία πλοία Superfast που δραστηριοποιούντο στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας, στη Βαλτική θάλασσα.

Μεταφορικό έργο - Μερίδια αγοράς

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία SUPERFAST V, SUPERFAST VI, SUPERFAST XI και SUPERFAST XII μετέφεραν 188.183 επιβάτες (μείωση 8,9%), 43.705 φορτηγά οχήματα (μείωση 16,8%) και 35.904 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 12,2%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες με μερίδιο αγοράς 24,5% και μερίδια 19,2% στα φορτηγά οχήματα και 22,0% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το α΄ εξάμηνο του 2006.

Η μείωση του μεταφορικού έργου των πλοίων Superfast στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας οφείλεται κυρίως στη μείωση των ταξιδιών της Superfast Ferries κατά 9,3% στις γραμμές αυτές.

Ο όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με δύο πλοία κατά το α΄ εξάμηνο του 2006. Το μεταφορικό έργο των πλοίων BLUE STAR 1 και BLUE HORIZON το α΄ εξάμηνο 2006 ανήλθε σε 92.825 επιβάτες (αύξηση 0,8% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2005), 10.856 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 10,1%) και 21.174 φορτηγά οχήματα (αύξηση 26,0%).

Στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας ο όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στο α΄ εξάμηνο 2006 με δύο φορτηγά - οχηματαγωγά πλοία (RoRo) και μέχρι την πώλησή τους στην AS Tallink Grupp τον Απρίλιο 2006 με τρία πλοία Superfast (SUPERFAST VII, SUPERFAST VIII, SUPERFAST IX). Κατά το α΄ εξάμηνο του 2006 τα δρομολόγια των πλοίων μειώθηκαν κατά 14% έναντι του α΄ εξαμήνου 2005. Το μεταφορικό έργο των πλοίων ανήλθε σε 37.930 επιβάτες (μείωση 52%), 11.231 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 52%) και 30.267 φορτηγά οχήματα (μείωση 21%).

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο SUPERFAST X, έναντι δύο πλοίων (SUPERFAST IX και SUPERFAST X) το αντίστοιχο α΄ εξάμηνο του 2005. Κατά το α΄ εξάμηνο του 2006 τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 42,2% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2005. Το μεταφορικό έργο στη γραμμή αυτή ανήλθε σε 49.233 επιβάτες (μείωση 37,4% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2005), 15.702 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 19,7%) και 14.480 φορτηγά οχήματα (μείωση 21,8%).

Πρόσφατες εξελίξεις

Η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Attica Group ενέκρινε την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας για επιστροφή κεφαλαίου 0,60 ευρώ ανά μετοχή στους μετόχους της εταιρίας. Η επιστροφή κεφαλαίου καθώς και η καταβολή μερίσματος χρήσεως 2005, 0,08 ευρώ ανά μετοχή, καταβάλλονται στους μετόχους από τις 10 Ιουλίου 2006.

Κατόπιν πλειστηριασμού, η θυγατρική εταιρία της Attica Group, Blue Star Ferries, απέκτησε τον Ιούλιο 2006, το σύνολο του ενεργητικού της ΔΑΝΕ Sea Line έναντι συνολικού τιμήματος 19,9 εκατ. ευρώ και ήδη δρομολόγησε το αγορασθέν επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ στη γραμμή Πειραιάς-Δωδεκάνησα από τις 12 Αυγούστου 2006.

Στις αρχές Αυγούστου, η Attica Group ήλθε σε συμφωνία με την Veolia Transport για την πώληση του SUPERFAST X έναντι του ιστορικά υψηλού τιμήματος 112 εκατ. ευρώ. Από τη συναλλαγή αυτή, που θα ολοκληρωθεί με την παράδοση του πλοίου στις αρχές του 2007, προκύπτει λογιστικό κέρδος περίπου 14 εκατ. ευρώ. Η Attica Group προτίθεται να αντικαταστήσει το SUPERFAST X στη σύνδεση Rosyth-Zeebrugge στη Βόρειο Θάλασσα με άλλο πλοίο, που θα ανακοινωθεί σε νεότερη ανακοίνωση της εταιρίας.

Στην εσωτερική αγορά, η απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου στις κύριες γραμμές της ακτοπλοΐας αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την πλήρη εναρμόνιση του ελληνικού θεσμικού πλαισίου με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 3577/92 για τις ενδομεταφορές. Η εξέλιξη αυτή επιτρέπει στις εταιρίες του κλάδου να εφαρμόζουν ελεύθερη εμπορική πολιτική.

Τα αποτελέσματα της Blue Star

Στο α΄ εξάμηνο του 2006 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε., στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,8%, ανήλθε σε 62,3 εκατ. ευρώ έναντι 55,3 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2005 (αύξηση 12,6%).

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 14,8 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ (αύξηση 32,8%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 6,2 εκατ. ευρώ, έναντι 1,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 443%).

Στην αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) του ομίλου Blue Star στο α΄ εξάμηνο 2006 συνέβαλαν η αύξηση του μεταφορικού έργου στις γραμμές εσωτερικού, η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων των πλοίων στις γραμμές Κυκλάδων και Δωδεκανήσων και η αύξηση της κίνησης των φορτηγών στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, παρά τη μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων που επηρέασε τα έξοδα λειτουργίας του στόλου της Blue Star κατά 5 εκατ. ευρώ περίπου.

Σε συνέχεια των θετικών εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγουμένως, τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων και μεταφορικού έργου όσο και σε επίπεδο εξελίξεων στο θεσμικό πλαίσιο και ειδικά στη μερική απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, και έχοντας ήδη διανύσει μέρος της καλοκαιρινής περιόδου, η διοίκηση του ομίλου, κρίνοντας από τις υψηλές πληρότητες των πλοίων καθώς και από την έγκαιρη δρομολόγηση του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ στις γραμμές των Δωδεκανήσων κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, προσβλέπει σε βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης σε σύγκριση με τη χρήση 2005.

Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η διοίκηση του ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις της ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ανάπτυξη νέων γραμμών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς και το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψουν, μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v