Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Blue Star: Μειώθηκαν οι ζημίες το τρίμηνο

Κατά 23,78% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της Blue Star το α’ τρίμηνο του 2006 και διαμορφώθηκε σε 21,185 εκατ. ευρώ, από 17,115 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι καθαρές ζημίες του ομίλου υποχώρησαν στα 2,049 εκατ. ευρώ από 4,379 εκατ. πέρυσι.

Blue Star: Μειώθηκαν οι ζημίες το τρίμηνο
Κατά 23,78% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της Blue Star το α’ τρίμηνο του 2006 και διαμορφώθηκε σε 21,185 εκατ. ευρώ, από 17,115 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Οι καθαρές ζημίες του ομίλου υποχώρησαν στα 2,049 εκατ. ευρώ από 4,379 εκατ. πέρυσι.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, στο α΄ τρίμηνο του 2006 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. ανήλθε σε 21,2 εκατ. ευρώ, έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2005 (αύξηση 23,8%).

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 1,46 εκατ. ευρώ, έναντι 1,07 εκατ. ευρώ (αύξηση 35,9%) ενώ οι ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 2,05 εκατ. ευρώ, σημαντικά μειωμένες από τις ζημίες των 4,38 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλαν:



* Η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου εκτελώντας κατά 19,3% λιγότερα δρομολόγια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, το μεταφορικό έργο αυξήθηκε σημαντικά τόσο στους επιβάτες και τα ΙΧ οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα.

* Η σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου στα φορτηγά αυτοκίνητα που επιτεύχθηκε στη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας όπου εκτελώντας τα διπλάσια περίπου δρομολόγια σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, τα διακινηθέντα φορτηγά υπερδιπλασιάστηκαν.

Eπιπλέον, αναφέρεται, πως η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (EBITDA) αυξήθηκε σημαντικά παρά την αλματώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων. Τα έξοδα του Ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 63,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο παρόλο που εκτελέστηκαν σημαντικά λιγότερα δρομολόγια. Οι λόγοι που συντέλεσαν στην βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) είναι:

* η σημαντική αύξηση των εσόδων,

* η δρομολόγηση των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευση τους καθ’ όλη τη διάρκεια τους έτους,

* η διατήρηση των υπολοίπων λειτουργικών δαπανών των πλοίων στα ίδια περίπου με τα περυσινά επίπεδα.

Στη σημαντική μείωση των Ζημιών μετά από φόρους συντέλεσαν, η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων μετά την επιτυχή αναχρηματοδότηση των δανειακών υποχρεώσεων τον Ιούνιο του 2005 καθώς και το κέρδος ύψους Ευρώ 1 εκατ. περίπου από την πώληση του επιβατηγού - καταμαράν Seajet 2 που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2006.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμιακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατήρησε τα ταμιακά διαθέσιμα του στα ίδια επίπεδα με το τέλος της χρήσης 2005 παρά το γεγονός ότι αποπλήρωσε το σύνολο του βραχυπρόθεσμου δανεισμού ύψους Ευρώ 2,2 εκατ., χρησιμοποιώντας ίδια ταμιακά διαθέσιμα και της μεγάλης αύξησης της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων.

Αυτό αποδεικνύει ότι παρά το γεγονός ότι το Α’ Τρίμηνο κάθε έτους είναι η εποχή με την μικρότερη κίνηση και τα χαμηλότερα έσοδα, καθότι χειμερινή περίοδος για τον τουρισμό, ο Όμιλος επέτυχε εξαιρετική απόδοση χάρη στη σωστή διαχείριση των στοιχείων του Ενεργητικού του.

Η πιο σημαντική εξέλιξη στον κλάδο ήταν η πρόσφατη (Μάιος 2006) μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου στις γραμμές της Ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή της Πολιτείας αποτελεί ένα βήμα προς την εναρμόνιση του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου περί ενδομεταφορών με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, αν και απομένουν πολλά θέματα ακόμα να διευθετηθούν ώστε να επέλθει πλήρης ελευθερία στην εκμετάλλευση των πλοίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.

Συνέπεια αυτής της απόφασης είναι ότι οι εταιρίες του κλάδου είναι μερικώς ελεύθερες πλέον να εφαρμόσουν μια ευέλικτη εμπορική πολιτική που θα βασίζεται στους κανόνες της ζήτησης και της προσφοράς με σκοπό να προσελκύσουν μεγαλύτερη πελατεία.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του ομίλου Blue Star για το α΄ τρίμηνο του 2006 ανήλθε σε 477.026 επιβάτες (αύξηση 5,7%), 64.204 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 5,9%) και 29.736 φορτηγά οχήματα (αύξηση 31,1%).

Οι ανωτέρω αυξήσεις επετεύχθησαν παρά το γεγονός ότι τα πλοία του ομίλου εκτέλεσαν 12,4% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2005.

Σε συνέχεια των θετικών εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγούμενα, τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων και μεταφορικού έργου, όσο και σε επίπεδο εξελίξεων στο θεσμικό πλαίσιο και ειδικά στην μερική απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας, η Διοίκηση του Ομίλου ετοιμάζεται να εφαρμόσει για το φετινό καλοκαίρι μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική στις Ακτοπλοϊκές γραμμές, βασιζόμενη στους κανόνες της αγοράς και στο επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών.

Επίσης κρίνοντας από το μεταφορικό έργο της Πασχαλινής περιόδου και προσδοκώντας ότι η τουριστική κίνηση της θερινής περιόδου θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2005, προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσης.

Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις της Ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς και το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψουν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v