Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Coca Cola: Ζημιές 15,9 εκατ. ευρώ στο Q1

Ζημίες 15,9 εκατ. ευρώ εμφάνισε το α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Coca Cola, έναντι ζημιών 19,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Coca Cola: Ζημιές 15,9 εκατ. ευρώ στο Q1
Συγκρίσιμες καθαρές ζημίες 15,9 εκατ. ευρώ εμφάνισε το α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Coca Cola, έναντι ζημιών 19,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, βελτιωμένες κατά 17%.

Οι συγκρίσιμες λειτουργικές ζημίες βελτιώθηκαν κατά 9% και διαμορφώθηκαν σε 1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2012.

Ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος, στις 426,7 εκατ. μονάδες, ενώ χωρίς αξιόλογη μεταβολή ήταν και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις, που διαμορφώθηκαν στο 1,432 δισ. ευρώ από 1,433 δισ. ευρώ πέρυσι.

Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωσή της προς το Χ.Α., η Coca Cola αναφέρει πως το διοικητικό της συμβούλιο προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,34 ευρώ ανά μετοχή.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC, δήλωσε:

"Το πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε και πάλι ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές. Παράλληλα, στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες αγορές συνεχίσαμε να επιδεικνύουμε ανθεκτικότητα, παρά τις συνεχιζόμενες δυσμενείς εμπορικές συνθήκες και το ασυνήθιστο ψύχος που επικράτησε στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης τον μήνα Μάρτιο. Σε αυτό το περιβάλλον, πετύχαμε αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις βασικές κατηγορίες, με εξαίρεση τα εμφιαλωμένα νερά και μια οριακή πτώση στις πωλήσεις χυμών. Επίσης, η έμφασή μας στη βελτίωση των εσόδων οδήγησε σε αύξηση για έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.

Για το υπόλοιπο του 2013, αναμένουμε τη συνέχιση των δυσμενών οικονομικών και εμπορικών συνθηκών, ιδιαίτερα στις ανεπτυγμένες αγορές μας. Αναμένουμε να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω πρόοδο στην αύξηση της λειτουργικής αποδοτικότητας και στην τήρηση των στρατηγικών μας δεσμεύσεων: την ισχυροποίηση της θέσης μας στην αγορά, τη βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και την έμφαση στον έλεγχο του κόστους μέσω της πειθαρχημένης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης και τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους.

Η εισαγωγή του ομίλου μας στην premium κατηγορία του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις 29 Απριλίου του 2013. Παράλληλα με το Χρηματιστήριο του Λονδίνου, οι μετοχές μας εισήχθησαν στα χρηματιστήρια των Αθηνών και της Νέας Υόρκης.

Πιστεύουμε ότι η παρουσία μας στην premium κατηγορία θα ενισχύσει τη ρευστότητα της μετοχής μας και θα διευκολύνει την πρόσβασή μας στις διεθνείς κεφαλαιαγορές"
.


Επιχειρηματικές προοπτικές

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Coca Cola, για το υπόλοιπο του έτους, αναμένεται συνέχιση των δύσκολων οικονομικών και εμπορικών συνθηκών στις περισσότερες από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, και ειδικότερα στις ανεπτυγμένες. Η οικονομική αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με τα μέτρα λιτότητας, αναμένεται να συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά το διαθέσιμο εισόδημα και να οδηγεί σε αύξηση της ανεργίας σε όλη την ευρωζώνη.

Ωστόσο, οι στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας παραμένουν αναλλοίωτες. Εστιάζουμε στην αύξηση των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μέσω της στρατηγικής μας προκειμένου να διαθέτουμε το κατάλληλο σήμα, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής σε κάθε ευκαιρία κατανάλωσης παράλληλα με την ενίσχυση της θέσης μας στην αγορά. Επιπλέον, η προσφορά των προϊόντων σε προσιτές τιμές αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας για να εξακολουθήσουν να είναι προσιτά τα προϊόντα μας στους καταναλωτές μας. 

Στην ανακοίνωσή της η Coca Cola τονίζει: "Προκειμένου να εφαρμόσουμε με επιτυχία τη στρατηγική μας, έχουμε θέσει ξεκάθαρες προτεραιότητες για κάθε κατηγορία προϊόντων. Εστιάζουμε στην αύξηση του μεριδίου αγοράς τόσο σε όγκο όσο και σε αξία στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, του τσαγιού και των ποτών ενέργειας. Στην κατηγορία των χυμών, συνεχίζουμε την επιλεκτική προσέγγιση ανά χώρα, εστιάζοντας στο δίκτυο άμεσης κατανάλωσης και στις πλέον κερδοφόρες συσκευασίες μελλοντικής κατανάλωσης. Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, στόχος μας είναι η αύξηση της αξίας με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων, εστιάζοντας στις συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης, καθώς και στις πλέον κερδοφόρες συσκευασίες μελλοντικής κατανάλωσης.

Συνεχίζουμε να αναμένουμε αύξηση, σε ετήσια βάση, των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση το 2013, σε χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με αυτόν που καταγράφηκε το 2012. Επίσης, αναμένουμε αύξηση του κόστους πρώτων υλών ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, εξαιτίας των τιμών της ζάχαρης στην Ε.Ε., της ρητίνης και του αλουμινίου.

Συνεχίζουμε απρόσκοπτα την εκτέλεση των σχεδίων αναδιάρθρωσης για το 2013 διατηρώντας την πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε τα αναμενόμενα οφέλη. Αναμένουμε ότι οι πρωτοβουλίες που λάβαμε το 2012 και εκείνες που θα λάβουμε μέσα στο 2013 να αποφέρουν συνολικά οφέλη περίπου €65 εκατ. για το 2013. Αναμένουμε κόστη από τις πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης ύψους περίπου €50 εκατ. για το 2013 και οφέλη €30 εκατ. σε ετησιοποιημένη βάση από το 2014 και εξής.

Με βάση τις τωρινές ισοτιμίες, αναμένουμε αρνητική επίδραση των διακυμάνσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες το 2013, αν και αναμένουμε ότι θα είναι μικρότερη από αυτή που σημειώθηκε το 2012.

Επαναλαμβάνουμε τις προσδοκίες μας ότι ο μεσοσταθμικός φορολογικός συντελεστής σε συγκρίσιμη βάση θα κυμανθεί σε ποσοστό 23-25%, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Στη διάρκεια της τριετίας που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2015, οι ελεύθερες ταμειακές ροές αναμένεται να κυμανθούν στο €1,3 δισ. περίπου. Οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες σε μεσοπρόθεσμο διάστημα αναμένεται να κυμανθούν στο 5,5% - 6,5% των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις, αντανακλώντας τη δέσμευσή μας να επενδύουμε στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας.

Η διαχείριση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας γίνεται σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι εφαρμόζουμε την κατάλληλη στρατηγική, που θα μας επιτρέψει να αναπτυχθούμε με βιώσιμο και επικερδή τρόπο, αξιοποιώντας μερικά από τα παγκοσμίως πιο γνωστά και αγαπημένα σήματα με ευρεία γεωγραφική παρουσία, που χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατά κεφαλήν κατανάλωση και ευκαιρίες για απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς".


*** Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Coca Cola επισυνάπτονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v