Νέα προσπάθεια για deal Aegean - Olympic Air

Ένα χρόνο μετά την απόφαση της Κομισιόν να μην επιτρέψει να προχωρήσει η συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines- Olympic Air, μια νέα προσπάθεια σύμπραξης των δύο φαίνεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη.

  • Της Μάρως Τσαντήλα
Νέα προσπάθεια για deal Aegean - Olympic Air
Έντονες διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην εσωτερική αεροπορική αγορά. Ένα χρόνο μετά την απόφαση της Κομισιόν να μην επιτρέψει να προχωρήσει η συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines- Olympic Air, μια νέα προσπάθεια σύμπραξης των δύο φαίνεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η βαριά οικονομική κρίση και η μείωση του έργου που έχουν υποστεί οι αεροπορικές εταιρείες καθιστά πολύ δύσκολη την διατήρηση στο εσωτερικό δύο μεγάλων σχημάτων και η φημολογία, που υφέρπει εδώ και καιρό, κάνει λόγο για μια νέα προσπάθεια συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.

Το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή δεν αποκλείεται να είναι η συμφωνία, που, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, πρόκειται για ανακοινώσουν οι δύο εταιρείες τις επόμενες μέρες για πτήσεις κοινού κωδικού προς την Λάρνακα καθώς η σταματά η συνεργασία στο συγκεκριμένο δρομολόγιο της Olympic Air με την Cyprus Airways.

Εξάλλου συνεργασία υπάρχει ήδη καθώς οι δύο εταιρείες, μετά την απόρριψη από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. της επιχειρούμενης συγχώνευσης, έχουν ήδη προβεί, μεταξύ άλλων, σε πτήσεις κοινού κωδικού για Σόφια, Μάντσεστερ, Βελιγράδι, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Μαδρίτη, Λονδίνο, Παρίσι. κ.α. Άλλωστε Aegean Airlines και Olympic Air έχουν ήδη προχωρήσει σε αναδιάρθρωση των δρομολογίων τους εδώ και καιρό αποφεύγοντας να ανταγωνίζονται ευθέως στους περισσότερους προορισμούς. Μία ακόμη απόδειξη της στενής σχέσης τους αποτελεί και το γεγονός ότι έχουν συνάψει και εμπορικές συμφωνίες στην πώληση εισιτηρίων (interlines).

Η οικονομική κρίση και η παρατεταμένη ύφεση έχει προκαλέσει ισχυρότατη πίεση στις δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες με τα οικονομικά τους μεγέθη να περιορίζονται. Μάλιστα εκτιμάται ότι η προσπάθειες αναδιάρθρωσης στην οποία έχουν προχωρήσει και οι δύο δεν έχει φέρει ακόμη τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα λόγω της διογκούμενης ύφεσης.

Προς την κατεύθυνση αυτή η προσπάθεια συνεχίζεται με στοχευμένες κινήσεις μείωσης του κόστους με εξορθολογισμό του στόλου αλλά και του προσωπικού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο σχεδιασμός προβλέπει περαιτέρω συρρίκνωση του πτητικού έργου και διακοπή ή δραστική μείωση εσωτερικών δρομολογίων που δεν επιδοτούνται (άγονες γραμμές) και είναι ζημιογόνα.

Το ερώτημα και η απάντηση;

Βέβαια στην περίπτωση που οι δύο εταιρείες επιχειρήσουν μια νέα σύμπραξη κρίσιμο ερώτημα παραμένει πως θα ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία, να θυμίσουμε, είχε απορρίψει το προηγούμενο εγχείρημα με το σκεπτικό ότι δημιουργούνταν οι συνθήκες για μονοπώληση της αγοράς και δεν εξασφαλίζονταν ο ανταγωνισμός.

Βοηθητικό ρόλο ώστε να ξεπεραστεί το εμπόδιο αυτό δεν αποκλείεται να αποτελέσει η δυναμική είσοδος της Cyprus Airways στα δρομολόγια εσωτερικού. Η κυπριακή εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι με την έναρξη της χειμερινής περιόδου προχωρά σε αύξηση της παρουσίας της στην χώρα μας συνδέοντας πολλούς προορισμούς υψηλής ζήτησης.

Δεν αποκλείεται, λοιπόν, η παρουσία μιας ακόμη ισχυρής αεροπορικής εταιρείας σε πολλά εσωτερικό δρομολόγια να αποτελεί την καλύτερη απάντηση στο ερώτημα αν μια σύμπραξη Aegean Airlines- Olympic Air δημιουργεί προϋποθέσεις μονοπωλίου.

Σε περίπτωση που καταστεί δυνατό να προχωρήσει η συμφωνία τότε δεν αναμένεται να υπάρξουν εντυπωσιακές αλλαγές στη λειτουργία των δύο εταιρειών τουλάχιστον σε ότι αφορά την παρουσία τους. Όπως αναφέρεται η Olympic Air θα διατηρήσει ως κορμό της δραστηριότητάς της τις άγονες-επιδοτούμενες γραμμές σε προορισμούς εντός Ελλάδας καθώς και την έντονη παρουσία της σε Ισραήλ και Βαλκάνια. Από την πλευρά της Aegean αναμένεται ότι θα έχει περισσότερο διεθνή ρόλο κυριαρχώντας στα δρομολόγια εξωτερικού.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v