Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

3Ε:Κρίση και γραφειοκρατία «πάγωσαν» επένδυση

Την αναβολή της κατασκευής μονάδας συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας που είχε προγραμματίσει η 3Ε στο Σχηματάρι αποφάσισε η εταιρεία λόγω κρίσης.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
3Ε:Κρίση και γραφειοκρατία «πάγωσαν» επένδυση
Με καθυστέρηση 2,5 ετών εξαιτίας της γραφειοκρατίας η Coca Cola 3E έλαβε τελικά στις αρχές της χρονιάς τις απαραίτητες άδειες για την κατασκευή της μονάδας συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας (ΣΗΘ) που είχε προγραμματιστεί να γίνει στο Σχηματάρι.

Η καθυστέρηση όμως εξαιτίας της γραφειοκρατίας, θέμα το οποίο είχε αναδείξει σε παλαιότερη γενική συνέλευση της εταιρείας ο πρόεδρός της Γιώργος Δαυίδ, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση στη χώρα, την οδήγησε στην απόφαση να παγώσει τη συγκεκριμένη επένδυση, η οποία εκτιμούνταν στα 15 εκατ. ευρώ, μέχρι νεωτέρας.

Η αναβολή του έργου, όπως ανέφεραν χθες στελέχη της εταιρείας κατά τη διάρκεια παρουσίασης στο εργοστάσιό της στο Σχηματάρι, δεν σημαίνει τη ματαίωσή του και πρόσθεσαν πως ο όμιλος βρίσκεται σε φάση επαναπρογραμματισμού της εν λόγω επένδυσης σε μεταγενέστερο χρόνο.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας ενός ενεργειακά αποδοτικού εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ουκρανία. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά την κατασκευή συνολικά 20 ΣΗΘ σε διάφορα εργοστάσια της εταιρείας μέχρι το 2015, σε συνεργασία με την ContourGlobal. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα ΣΗΘ στον κλάδο των αναψυκτικών, το οποίο, μετά την ολοκλήρωσή του, αναμένεται να μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα κατά 250.000 τόνους ετησίως.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις 160 εκατ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια, σημαντικό μέρος των οποίων έχει κατευθυνθεί στη μείωση των τιμών και στην ένταση των προωθητικών ενεργειών.

Φέτος πάντως η εταιρεία, εξαιτίας της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, θα εστιάσει κυρίως στο κομμάτι των προωθητικών ενεργειών, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στη μείωση της αγοραστική δύναμης των καταναλωτών.

Σημειώνεται ότι τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, καταγράφηκε πτώση 8% στις πωλήσεις των μη αλκοολούχων αναψυκτικών σε σχέση με τον Μάιο του 2011, με την πτώση στα εμφιαλωμένα νερά να αγγίζει το 12%, στους χυμούς το 8% και στα αναψυκτικά το 7%.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα οικονομική κρίση και την παρουσία της εταιρείας στη χώρα, ο διευθυντής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της Coca Cola 3Ε, Βασίλης Λώλας, ανέφερε: «Πιστεύουμε στην Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτήν με κάθε τρόπο». Σημείωσε πως δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για περαιτέρω αναδιάρθρωση της παραγωγικής δομής στην Ελλάδα για την τρέχουσα χρονιά.

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη και επιστροφής στη δραχμή, ο κ. Λώλας τόνισε πως σίγουρα θα υπάρξουν κάποιες ιδιαιτερότητες όσον αφορά την προσαρμογή, ωστόσο είναι ένα σενάριο που η εταιρεία δεν θέλει ούτε να σκέφτεται.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v