Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σιδενόρ: "Εξάγουμε για τους… μεταφορείς"!

Οι προσπάθειες αύξησης ανταγωνιστικότητας ακυρώνονται από τις κινήσεις του κράτους που ανεβάζουν το κόστος, λέει. Στο μισό το κόστος αερίου στο εξωτερικό. Καλύτερη εικόνα για ΕΛΒΑΛ, ΧΑΛΚΟΡ. Οι σχέσεις με τράπεζες.

Σιδενόρ: Εξάγουμε για τους… μεταφορείς!
Όλοι οι συντελεστές του ομίλου κάνουν τα πάντα για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά μας, αλλά οι προσπάθειές μας ακυρώνονται από τις κινήσεις του κράτους που αυξάνουν το κόστος μας, δήλωσε χθες το υψηλόβαθμο στέλεχος της Βιοχάλκο Κων/νος Κεφάλας κατά την παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ο κ. Κεφάλας αναφέρθηκε σε μια σειρά κινήσεων που έχουν γίνει από το management για τη μείωση του κόστους, για τη χρήση μικρότερου κεφαλαίου κίνησης και για άνοιγμα νέων αγορών στο εξωτερικό, ενώ εστίασε και σε θυσίες που έχουν γίνει και από την πλευρά των εργαζομένων για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των εταιρειών του ομίλου. Συμπλήρωσε, ωστόσο, ότι όλες αυτές οι προσπάθειες ακυρώνονται από το αυξημένο κόστος του φυσικού αερίου και από μια σειρά φορολογικών επιβαρύνσεων.

«Στο εξωτερικό το κόστος του φυσικού αερίου είναι περίπου το μισό σε σχέση με αυτό της Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας τις αρνητικές επιδράσεις από το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης, από τις μεγάλες εργοδοτικές εισφορές κ.λπ.

«Ένα από τα προβλήματά μας είναι ότι δραστηριοποιούμαστε σε περιβάλλον που χαρακτηρίζεται ταυτόχρονα από σκληρή ισοτιμία και υψηλά επιτόκια», ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τον όμιλο αφορά τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την οικοδομή και κυρίως για τη ΣΙΔΕΝΟΡ. Η οικοδομική δραστηριότητα στην Ελλάδα έχει υποχωρήσει πάνω από 70% κατά τη διάρκεια της κρίσης και έτσι η εταιρεία αναγκάζεται να κατευθύνει το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεών της στο εξωτερικό, παρά το γεγονός ότι το κόστος μεταφοράς είναι υψηλό. Αυτό γίνεται για να διατηρηθούν σε λειτουργία τα εργοστάσιά της στην Ελλάδα, δηλαδή για τη διατήρηση της παραγωγικής βάσης. «Εξάγουμε για τους μεταφορείς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφάλας.

Ο ίδιος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, παραδέχτηκε πως μια τέτοια κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί επ’ άπειρον, ωστόσο σημείωσε πως δεν έχει αποφασιστεί κάποιο συγκεκριμένο χρονικό σημείο ώστε να ληφθούν ριζικότερα μέτρα.

Σε αντίθεση με τη Σιδενόρ, καλύτερη είναι η εικόνα της πορείας για τις δύο άλλες βασικές θυγατρικές του ομίλου, την ΕΛΒΑΛ και τη ΧΑΛΚΟΡ. Γενικότερα, κατά το πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς δεν παρουσιάζονται έντονες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το 2011, κι επιμέρους στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η καλή πορεία των Σωληνουργείων Κορίνθου, η προσάρτηση της FULGOR στον όμιλο της Χαλκόρ και το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της ΕΤΕΜ, του οποίου τα αποτελέσματα ελπίζεται πως θα αποτυπωθούν σύντομα στις λογιστικές καταστάσεις της εταιρείας.

Οι σχέσεις με τις τράπεζες

«Τυγχάνουμε πολύ καλής αντιμετώπισης από τις τράπεζες και η συνεργασία μας είναι δεδομένη. Έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλον. Εμείς προσπαθούμε να περιορίσουμε το κεφάλαιο κίνησης. Το θετικό για εμάς είναι πως έχουμε δανειστεί μόνο για κεφάλαια κίνησης και πως τα λεφτά των τραπεζών βρίσκονται σε αποθέματα και πελάτες, όπου τα αποθέματα είναι μέταλλα και δεν φθείρονται, ενώ οι πελάτες είναι διεσπαρμένοι και κατά 80% ασφαλισμένοι».

Αυτά απάντησε ο κ. Κεφάλας όταν του τέθηκε το ερώτημα για τις σχέσεις του ομίλου Βιοχάλκο με τις τράπεζες, προσθέτοντας πως το μέσο κόστος δανεισμού από 5%-5,5% που είναι σήμερα θα πάει προς το 7% αν η κατάσταση συνεχίσει προς την ίδια κατεύθυνση.


* To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v