Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΜΟΗ: Άνω των προβλέψεων τα κέρδη στο εξάμηνο

Στα 105 εκατ. ευρώ, υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών, ανήλθαν τα καθαρά κέρδη για τη Motor Oil στο εξάμηνο. Ο κύκλος εργασιών άγγιξε τα 4,135 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 2,441 δισ. του εξαμήνου του 2010.

ΜΟΗ: Άνω των προβλέψεων τα κέρδη στο εξάμηνο
Ανώτερα των προσδοκιών διαμορφώθηκαν τα μεγέθη του ομίλου της Μότορ Όιλ το εξάμηνο, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 4,135 δισ. ευρώ έναντι 2,441 δισ. του εξαμήνου του 2010 (+69,36%) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 105,103 εκατ. ευρώ έναντι 19,619 εκατ.

Η μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται στην άνοδο του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (κατά 40% περίπου), σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων (24,89%), ενώ μέρος της ανοδικής πορείας του κύκλου εργασιών αντισταθμίστηκε από την αποδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ (-5,75%).

Οι πωλήσεις του α΄ φετινού εξαμήνου είναι περισσότερο ενισχυμένες έναντι του εξαμήνου του 2010 λόγω της ενσωμάτωσης του ομίλου CORAL A.E. (δίκτυο πρατηρίων Shell και εταιρία υγραερίου Shell), η εξαγορά του οποίου είχε ανακοινωθεί στις 30 Ιουνίου 2010.

Από τα στοιχεία που παραθέτει η εταιρία για το εξάμηνο, προκύπτει σαφής
στροφή στις εξαγωγές, οι οποίες αξήθηκαν 20,57% σε όγκο και 59,7% σε αξία, έναντι του εξαμήνου του 2010. Ωστόσο, και στην εσωτερική αγορά ο όμιλος εμφανίζει αυξητικές τάσεις κυρίως χάρη στην ενσωμάτωση του δικτύου της πρώην Shell. Έτσι, στην εμπορία εσωτερικού το εξάμηνο καταγράφηκε υπερδιπλασιασμός του όγκου των πωλήσεων από 406.000 σε 901.000 τόνους.

Το άλλο χαρακτηριστικό των αλλαγών, που είναι εμφανείς πλέον στον όμιλο, αφορά στις ποσότητες και στο είδος των πρώτων υλών που επεξεργάζεται το διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων. Μετά τη λειτουργία, πέρυσι τον Μάιο, της νέας μονάδας ατμοσφαιρικής απόσταξης, αυξήθηκε κατά 1 εκατ. τόνους η ποσότητα του αργού που εισήλθε στο διυλιστήριο, ενώ μειώθηκε κατά περίπου 500.000 τόνους η ποσότητα fuel oil (μαζούτ), δηλαδή σε 47.203 τόνους έναντι 537.193 το εξάμηνο του 2010. Η αλλαγή αυτή βελτιώνει κατά πολύ την απόδοση των μονάδων του διυλιστηρίου, μείωσε την εξάρτηση από τις εισαγωγές μαζούτ και αύξησε την ευελιξία ως προς τις ποιότητες αργού που επεξεργάζεται το διυλιστήριο.

Αναφορικά με τις προοπτικές του ομίλου, στην εξαμηνιαία έκθεση σημειώνεται ότι έχουν πλέον τεθεί οι βάσεις για μεγαλύτερη οργανική ανάπτυξη, δεδομένου ότι με τη λειτουργία της νέας μονάδας επεξεργασίας αργού (new crude distillation unit) η δυναμικότητα του διυλιστηρίου αυξήθηκε κατά 50%, γεγονός που οδήγησε στον μεγαλύτερο περιορισμό της εμπορικής δραστηριότητας, με ταυτόχρονα πρόσθετα οφέλη τη βελτιστοποίηση των προμηθειών αργού και τη δυνατότητα κατεργασίας νέων τύπων αυτού.

Έτσι, εκτιμάται ότι ο όμιλος το δεύτερο εξάμηνο του 2011 θα εξακολουθήσει να σημειώνει ικανοποιητικά περιθώρια στο ανώτερο εύρος του κλάδου. Παράλληλα, οι εργασίες του αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλό επίπεδο, ανάλογο με εκείνο του β΄ εξαμήνου του 2010, παρά τη συνεχιζόμενη επιβράδυνση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά, μέσω
της συνεισφοράς των δικτύων λιανικής εμπορίας καυσίμων Shell και AVIN.
 
Επενδύσεις

Οι επενδύσεις στο εξάμηνο ανήλθαν σε 32,6 εκατ. ευρώ. Αυτές αφορούσαν κυρίως στα εξής: 

* Στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση των μονάδων του διυλιστηρίου τον Ιανουάριο του 2011 (17,2 εκατ.).
* Στο έργο κατασκευής του πέμπτου αεριοστροβίλου, που
αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2011 (12 εκατ.). Με την προσθήκη του νέου στροβίλου, η εγκατεστημένη ισχύς της μονάδας συμπαραγωγής του διυλιστηρίου θα διαμορφωθεί σε 85 MW (από 68 MW), διασφαλίζοντας την ενεργειακή αυτονομία του στα νέα δεδομένα μεγέθους λόγω επέκτασης, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ενεργειακή του απόδοση.
* Σε έργα μικρότερης κλίμακας, με στόχους την ενίσχυση των όρων ασφάλειας και υγιεινής του διυλιστηρίου, τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του καθώς και τη διασφάλιση του υψηλού βαθμού λειτουργικότητας και ευελιξίας στην παραγωγή και στη διακίνηση των προϊόντων (3,4 εκατ.).

Για το σύνολο της χρήσης 2011 ο όμιλος εκτιμά ότι θα έχει επιτευχθεί ο στόχος για επενδυτική δαπάνη 40 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v