Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι απαντά ο ΟΠΑΠ στον Ευρωβουλευτή Θ. Σκυλακάκη

Απάντηση στις απορίες του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Θεόδωρου Σκυλακάκη, έδωσε σήμερα με ανακοίνωσή του ο ΟΠΑΠ.

Τι απαντά ο ΟΠΑΠ στον Ευρωβουλευτή Θ. Σκυλακάκη
Απάντηση στις απορίες του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Θεόδωρου Σκυλακάκη, έδωσε σήμερα με ανακοίνωσή του ο ΟΠΑΠ.

Αναλυτικά όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού: 

Αναφορικά με τις πρόσφατες ερωτήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Θεόδωρου Σκυλακάκη, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Σκυλακάκης επιλέγει να δημοσιοποιήσει τις απορίες του κατ’ αυτόν τον τρόπο, ζημιώνοντας και διεθνώς την εικόνα της ΟΠΑΠ Α.Ε.
 
Δι’ αυτού του τρόπου εξυπηρετούνται συμφέροντα τρίτων που εποφθαλμιούν την ελληνική αγορά τυχερών παιχνιδιών. Είναι αυτοί που αδιαφορούν για τα συμφέροντα του Έλληνα φορολογούμενου, δεν συνεισφέρουν στην ελληνική επιχειρηματικότητα και στη δημιουργία θέσεων εργασίας στη χώρα μας.

Σχετικά με τα θέματα που ο κ. Σκυλακάκης εγείρει, η ΟΠΑΠ Α.Ε. έχει να παρατηρήσει τα εξής:
Ως προς το ερώτημα: «Τι είναι τελικά ο ελληνικός Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου (ΟΠΑΠ), δημόσιος ή ιδιωτικός Οργανισμός;», υπενθυμίζουμε ότι η ΟΠΑΠ Α.Ε. από το 1999 μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία (Π.Δ. 228/1999, ΦΕΚ Α’ 193).

Στο πλαίσιο αυτό από το 2000 (Νόμος 2843/2000) επετράπη στο Δημόσιο να διαθέσει σε επενδυτές μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών μέρος των μετοχών της και από το 2001, οπότε οι μετοχές της εταιρείας εισήχθησαν στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σταδιακά, έως και τον Ιούλιο του 2005, η εταιρεία έγινε πολυμετοχική, με το Ελληνικό Δημόσιο να διατηρεί σήμερα ως μέτοχος το 34% των μετοχών της.

Με βάση τη γενικότερη νομοθεσία περί Α.Ε. εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών και την σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΠΑΠ Α.Ε., οι επιχειρηματικές αποφάσεις της εταιρείας βασίζονται σε εμπορικά κριτήρια και λαμβάνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Ωστόσο, δεδομένου ότι το Ελληνικό Δημόσιο εξακολουθεί να κατέχει, σημαντικό ποσοστό των κοινών μετοχών της ΟΠΑΠ Α.Ε. (34%), αναμφίβολα έχει λόγο επί των αποφάσεων που υποβάλλονται σε ψηφοφορία στην Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας και δι’ αυτού του τρόπου διατηρεί το γενικό ρυθμιστικό ρόλο επί του τομέα των τυχερών παιχνιδιών και παιχνιδιών στοιχημάτων.

Παράλληλα, μέσω αυστηρών νομοθετικών ρυθμίσεων, το Ελληνικό Δημόσιο ελέγχει τους όρους και τις διαδικασίες διεξαγωγής των τυχερών παιχνιδιών προς εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος.

Ως προς το ερώτημα «ποιος κερδίζει οικονομικά από το μονοπώλιο αυτό το οποίο το κράτος χορήγησε στον ΟΠΑΠ έναντι 16 εκ. ευρώ το χρόνο (σε τιμές 2000)», υπενθυμίζουμε ότι κερδίζει το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο κατά το 2009 – και αντίστοιχα τα προηγούμενα χρόνια – εισέπραξε πάνω από 700 εκατ. ευρώ, είτε με την ιδιότητα του μετόχου, είτε μέσω της φορολογίας (συμπεριλαμβανομένης της έκτακτης φορολογίας λόγω οικονομικής κρίσης), είτε μέσω της καταβολής ασφαλιστικών εισφορών κλπ.

Κερδίζει, όμως, και η ελληνική κοινωνία, καθώς η ΟΠΑΠ Α.Ε. διαθέτει από τα κέρδη της κάθε χρόνο περί τα 100 εκατ. ευρώ ως χορηγίες, δωρεές και οικονομικές ενισχύσεις στον Πολιτισμό, στην Υγεία, στην Παιδεία, στο Περιβάλλον, στον Αθλητισμό και στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Κάτι που δεν συμβαίνει με τις εταιρείες που παρανόμως δραστηριοποιούνται μέσω του διαδικτύου στη χώρα μας σε παιχνίδια στοιχηματισμού, με τις οποίες – ατυχώς – εμφανίζεται να συντάσσεται ο κ. Σκυλακάκης με τις συγκεκριμένες ερωτήσεις που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Είναι αυτές οι εταιρείες οι οποίες αδιαφορούν ως προς την «προστασία των καταναλωτών από την έκθεση και τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια (σ.σ. ακόμη και ανηλίκων), την μη ενθάρρυνση της σπατάλης, την προσπάθεια αποφυγής του κινδύνου διαπράξεως εγκλημάτων και απάτης και την προστασία κοινωνικής και δημόσιας τάξης», χαρακτηριστικά τα οποία επιχειρεί να προσάψει στην ΟΠΑΠ Α.Ε. ο ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Ειδικά σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η επικρατούσα άποψη τείνει υπέρ της ρυθμιζόμενης από τα κράτη – μέλη αγοράς των τυχερών παιχνιδιών, αναγνωρίζοντας τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν μέσω του κρατικού ελέγχου για το κοινωνικό σύνολο. Ενδεικτικό αυτού αποτελεί η απόφαση του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε., την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010, που αναγνώρισε το σημαντικό κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εθνικές λοταρίες και το ισχύον μονοπώλιο στον κλάδο, μέσω για παράδειγμα της χρηματοδότησης κοινωφελών σκοπών, καθώς και η αντίστοιχη τοποθέτηση από πλευράς Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 10 Μαρτίου 2009.

Αναφορικά με την παράταση κατά ένα έτος της σύμβασης της ΟΠΑΠ Α.Ε. με την Intralot, η οποία υπογράφηκε τον περασμένο Ιούλιο, υπενθυμίζουμε ότι αυτή κατέστη αναγκαστική, αφού η διοίκηση εμπιστοσύνης της προηγούμενης κυβέρνησης (στην οποία, ας σημειωθεί, συμμετείχε ο κ. Σκυλακάκης, ως Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Αναπτυξιακής Συνεργασίας στο Υπουργείο Εξωτερικών) δεν είχε μεριμνήσει για την προκήρυξη, αλλά ούτε και για την στοιχειώδη προετοιμασία, του αναγκαίου διεθνούς διαγωνισμού για την ανάδειξη νέου παρόχου τεχνολογίας με βάση τις αυξημένες ανάγκες της Εταιρείας.
 
Σημειώνεται ότι και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η παράταση ενός έτους θεωρείται απαραίτητη για την ενδελεχή προετοιμασία διεθνούς διαγωνισμού για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Με βάση τα δεδομένα αυτά και των περιορισμένων χρονικών περιθωρίων, καθότι η σύμβαση έληγε σε έξι μήνες, η παρούσα διοίκηση διαπραγματεύτηκε και πέτυχε την παράταση της σύμβασης της Intralot με εξαιρετικά ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με αυτούς που ίσχυαν ως τον Ιούλιο του 2010. Σύμφωνα με τους όρους της παράτασης, πλέον, το ετήσιο – και σταθερό – τίμημα μειώθηκε στα 57 εκατομμύρια ευρώ, έναντι των περίπου 78 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν από την σύμβαση του 2007, ενώ εξασφαλίσθηκαν παράλληλα σημαντικές επιπρόσθετες δωρεάν παροχές για τη βελτίωση της λειτουργικότητας των πρακτορείων, αλλά και της ΟΠΑΠ Α.Ε.

Στις παροχές αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο εξοπλισμός των πρακτορείων με επιπλέον 20.000 οθόνες τηλεόρασης, η δημιουργία νέου σύγχρονου portal, καθώς και η εγκατάσταση, η στελέχωση και η δημιουργία περιεχομένου για την ΟΠΑΠ TV, με τους απαραίτητους, φυσικά, 5.500 αποκωδικοποιητές για τη μετάδοση του προγράμματός της στα πρακτορεία.

Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ότι η σημερινή διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. στους λίγους μήνες της θητείας της όχι μόνο κατάφερε να επαναδιαπραγματευθεί επ’ ωφελεία της Εταιρείας την ανωτέρω σύμβαση, αλλά παράλληλα έχει δρομολογήσει τις απαραίτητες διαδικασίες για την προετοιμασία προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Συγκεκριμένα, ήδη, στις αρχές του Νοέμβριου του 2010, ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής εξειδικευμένου τεχνικού συμβούλου για τη σύνταξη των προδιαγραφών του διαγωνισμού, με την ανάθεση του έργου στην εταιρεία Deloitte. Η Deloitte, εταιρεία με διεθνή εμπειρία και κύρος, ανέλαβε το έργο της σύνταξης των προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού για το νέο πάροχο τεχνολογίας και θα συνδράμει στην αξιολόγηση των προσφορών, καθώς και στην παρακολούθηση, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες της ΟΠΑΠ Α.Ε., της υλοποίησης της νέας σύμβασης.

Η προετοιμασία της σύνταξης των προδιαγραφών αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2011, χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα γίνει η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του ΚΙΝΟ. Το συγκεκριμένο παιχνίδι ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 4 Οκτωβρίου 2004 και έκτοτε συνεχίζεται με τους ίδιους ακριβώς κανόνες και συχνότητα που καθορίστηκαν με την έναρξή του. Πρόκειται για παιχνίδι το οποίο προβλεπόταν από τη σύμβαση η οποία υπογράφηκε στις 15.12.2000 μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΠΑΠ Α.Ε., με την οποία εκχωρήθηκε το μονοπώλιο διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών στη χώρα μας, μέσω (και εντός) των πρακτορείων.

Σημειώνεται πως το ΚΙΝΟ διεξάγεται επί αρκετά χρόνια σε πολλές χώρες του κόσμου – μεταξύ των οποίων και κράτη-μέλη της Ε.Ε. - περίπου με την ίδια συχνότητα κληρώσεων ανά εβδομάδα. Αντίθετα όμως με το παράδειγμα των περισσοτέρων κρατών, στην Ελλάδα και μέσω της ΟΠΑΠ Α.Ε. προβλέπονται σημεία αποκλειστικής και, συνεπώς, περιοριστικής διάθεσης των παιχνιδιών της Εταιρείας, του ΚΙΝΟ περιλαμβανομένου, το οποίο διεξάγεται αποκλειστικά και μόνο μέσω των πρακτορείων ΟΠΑΠ.

Το ίδιο ισχύει και με τις προωθητικές ενέργειες του παιχνιδιού, που πραγματοποιούνται μόνο εντός των πρακτορείων, απευθυνόμενες έτσι αποκλειστικά και μόνο στο ήδη υπάρχον κοινό της ΟΠΑΠ Α.Ε.

Κατά συνέπεια η διεξαγωγή του παιχνιδιού δεν «έρχεται σε αντίθεση με το ρόλο του ως κρατικού μονοπωλίου διοργάνωσης τυχερών παιχνιδιών, που έχει ανατεθεί (στην ΟΠΑΠ Α.Ε.) από το ελληνικό Δημόσιο».

Ως προς την χαρακτηριζόμενη στην ερώτηση του ευρωβουλευτή «αμοιβή παικτών συνολικού ύψους 9,0 εκατ. ευρώ» και την «προωθητική ενέργεια “ΑΜΕΣΗ ΝΙΚΗ”» υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για ποσά από τα αδιάθετα κέρδη των παικτών (σ.σ. απώλεια δελτίων, μη εξαργύρωση κλπ.) τα οποία η ΟΠΑΠ Α.Ε., βάσει Νόμου, οφείλει να επιστρέφει αποκλειστικά στους παίκτες των παιχνιδιών σε τακτικά χρονικά διαστήματα και αυτό κάνει, σεβόμενη τους νόμους και τους παίκτες της.

Σε σχέση με το απολύτως ψυχαγωγικό παιχνίδι γνώσεων Mathe Click, το οποίο προβάλλεται μέσω του Facebook από την 1η Δεκεμβρίου και απευθύνεται σε ενήλικους, διευκρινίζουμε ότι η ΟΠΑΠ Α.Ε. είναι χορηγός. Επιπλέον υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή σ’ αυτό δεν προϋποθέτει ουδεμία καταβολή χρήματος και κατόπιν τούτου με κανένα τρόπο δεν πρόκειται για «δημιουργία του πρώτου online παιχνιδιού της εταιρείας».

Όλα αυτά τα γνωρίζει (ή όφειλε να τα γνωρίζει) ο κ. Σκυλακάκης καθώς είναι δημοσιοποιημένα στοιχεία και εν τέλει θα μπορούσε να τα πληροφορηθεί από την ΟΠΑΠ Α.Ε. πριν απευθυνθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v