Frigoglass: Καθαρά κέρδη 618 χιλ. ευρώ (-97%)

Καθαρά κέρδη 618 χιλ. ευρώ ανακοίνωσε για το α΄ τρίμηνο η Frigoglass, μειωμένα κατά 97% σε σχέση με πέρυσι. Οι πωλήσεις της κατέγραψαν πτώση της τάξης του 55,9%.

Frigoglass: Καθαρά κέρδη 618 χιλ. ευρώ (-97%)

Καθαρά κέρδη 618 χιλ. ευρώ ανακοίνωσε για το α΄ τρίμηνο του 2009 η Frigoglass, μειωμένα κατά 97% σε σχέση με πέρυσι.

Οι πωλήσεις της κατέγραψαν πτώση της τάξης του 55,9% και διαμορφώθηκαν στα 71,663 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA υποχώρησαν σε ποσοστό 70,7% στα 11,290 εκατ. ευρώ. Στα 5,384 εκατ. ευρώ το λειτουργικό κέρδος, μειωμένο κατά 83,5%.

Ο κ. Πέτρος Διαμαντίδης, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε:

"Οι αντίξοες μακροοικονομικές συνθήκες που παρουσιάστηκαν προς το τέλος της περυσινής χρονιάς συνεχίζονται και στο 2009, με αποτέλεσμα οι πελάτες μας στην Ευρώπη να αναβάλουν επενδύσεις σε ψυγεία. Οι εμφιαλωτές και οι ζυθοποιοί έχουν προχωρήσει σε προγράμματα μείωσης των κεφαλαιακών τους δαπανών εν όψει του δυσμενούς κλίματος στην καταναλωτική εμπιστοσύνη και της χαμηλότερης ζήτησης των προϊόντων τους.

Η στρατηγική επέκτασης της γεωγραφικής μας παρουσίας έχει συντείνει στην αντιστάθμιση μέρους της μειωμένης ζήτησης που προήλθε από τις ανεπτυγμένες αγορές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την άνοδο στις αναπτυσσόμενες, όπως η Ασία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 79% στο τρέχον τρίμηνο, ενώ στην Αφρική αναμένουμε να διατηρηθεί η καλή απόδοση της προηγούμενης χρονιάς στο σύνολο του έτους.

Επιπλέον, ο κλάδος της Νιγηρίας συνεχίζει την εξαιρετική απόδοση σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 17% στο πρώτο τρίμηνο.

Παρόλο που τελευταία παρουσιάστηκε κινητικότητα στον βιομηχανικό κλάδο, οι πωλήσεις εμφανίζονται χαμηλές, ενώ παραμένουμε σταθεροί στα μέτρα για τη μείωση του κόστους και για την αύξηση της αποδοτικότητας. Είμαστε βέβαιοι ότι η κοστολογική δομή θα βελτιωθεί κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ αναμένουμε να μειωθεί το κόστος των πρώτων υλών, να γίνουν εμφανή τα αποτελέσματα από τις πρωτοβουλίες της αναδιάρθρωσης αλλά και να εξομαλυνθεί η αντίστροφη λειτουργική μόχλευση. Συνεπώς, το πρώτο τρίμηνο δεν είναι ενδεικτικό των αναμενόμενων αποτελεσμάτων για το σύνολο του έτους.

Παραμένουμε προσηλωμένοι στην παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, κατάλληλων για τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας, καθώς και στην πρόοδο που έχει ήδη γίνει στα νέα μας εγχειρήματα στην Κίνα και στην Τουρκία, προκειμένου να επεκτείνουμε την παγκόσμια ηγετική μας θέση. Τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία του κλάδου επαγγελματικής ψύξης παραμένουν θετικά, λόγω αφενός της αποδεδειγμένης ικανότητας των προϊόντων μας να αυξάνουν την κερδοφορία των πελατών μας και αφετέρου της ισχυρής μας θέσης, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε πλήρως την ανάκαμψη της αγοράς".

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Frigoglass, η παγκόσμια οικονομική κρίση επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2009, ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρέμεινε χαμηλά, επηρεάζοντας άμεσα τους σημαντικότερους πελάτες της. Η μειωμένη ζήτηση για τα προϊόντα τους οδήγησε σε συγκράτηση των επενδυτικών τους προγραμμάτων σε πολλές από τις ανεπτυγμένες αγορές της, ειδικά στην κεντρική και στην ανατολική Ευρώπη, γεγονός που επέδρασε αρνητικά στις πωλήσεις της.

Οι πρόσφατες ενδείξεις για ανάκαμψη της αγοράς αφορούν περισσότερο στη θετική πορεία των αποθεμάτων στον βιομηχανικό κλάδο, σημειώνεται. 

Στην ανακοίνωση της Frigoglass τονίζεται: "Καθώς οι πωλήσεις παραμένουν χαμηλές συνεχίζουμε να αναπροσαρμόζουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο στις παρούσες μακροοικονομικές συνθήκες, θέτοντας ως προτεραιότητα τη διατήρηση της ρευστότητας μέσω αυστηρών πρακτικών διαχείρισης τόσο του κεφαλαίου κίνησης όσο και των κεφαλαιακών δαπανών. 

Παρόλο που είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε χρονικά την ανάκαμψη των πωλήσεων, πιστεύουμε απόλυτα ότι η γεωγραφική μας διασπορά θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντική στήριξη κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, καθώς η Ασία αναμένεται να διατηρήσει τη θετική της πορεία και η Αφρική να έχει τα καλά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους".

Η ανακοίνωση συνεχίζει να αναφέρει τα εξής: "Επιπλέον το κόστος των πρώτων υλών σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά αναμένουμε να μειωθεί καθώς διανύουμε το υπόλοιπο του 2009, παρόλο που οι τιμές του χαλκού και του πετρελαίου έχουν αυξηθεί σε σχέση με τα ιστορικά χαμηλά τα οποία είχαν προκύψει στο τέλος του 2008. Παράλληλα, η επιτυχία των πρωτοβουλιών μας να προσαρμόσουμε την κοστολογική μας βάση στη βραχυπρόθεσμη οικονομική πραγματικότητα αναμένεται να συνεισφέρει θετικά στα επόμενα τρίμηνα.

Πιστεύουμε ότι οι ανωτέρω ενέργειες αποτελούν θεμέλιο της συνέχισης της υγιούς οικονομικής μας θέσης και έτσι διατηρούμε τους στόχους μας για θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές για το σύνολο του έτους, καθώς και για τον δείκτη καθαρού χρέους προς κέρδος προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κοντά στο βέλτιστο επίπεδο.

Η Frigoglass συνεχίζει να βάζει τα θεμέλια για το μέλλον και αυτό είναι εμφανές από τη συνεχή μας προσήλωση σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη νέων προϊόντων για τους πελάτες μας. Η ευρεία γεωγραφική μας διασπορά και η παραγωγική μας δυναμικότητα θέτουν τη βάση για την ενίσχυση της ηγετικής μας θέσης όταν η οικονομία ανακάμψει. Η μακροπρόθεσμη δυναμική του κλάδου ποτών και αναψυκτικών, στον οποίο ανήκουν οι σημαντικότεροι πελάτες μας, παραμένει ισχυρή και το κανάλι της άμεσης κατανάλωσης συνεχίζει να είναι το πλέον κερδοφόρο, ενώ στο πλαίσιο αυτό οι λύσεις επαγγελματικής ψύξης (ICM) να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο".

- Οικονομική επισκόπηση

Οι ενοποιημένες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 55,9% ανερχόμενες σε 71,7 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2009, αποτέλεσμα της μείωσης των πωλήσεων στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης κατά 63,1% ανερχομένων σε 53,8 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 75% των συνολικών πωλήσεων.

Η δυτική και η ανατολική Ευρώπη σημείωσαν μείωση της τάξης του 58,6% και 89,2% αντίστοιχα, εξαιτίας των σημαντικών μειώσεων στη Ρωσία, στη Γερμανία και στην Ιταλία.

Η καταλληλότητα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας να επεκτείνουμε τη γεωγραφική μας παρουσία αποδεικνύεται από τη σημαντική ανάπτυξη που παρατηρείται στη γεωγραφική περιοχή της Ασίας και της Ωκεανίας, όπου σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 78,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι πωλήσεις στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 19,7% εξαιτίας της αναμενόμενης εποχικότητας των παραγγελιών και της σύγκρισης με το αντίστοιχο ισχυρό τρίμηνο του προηγούμενου έτους, της τάξης του 33,9%, ενώ αναμένουμε η απόδοση της συγκεκριμένης περιοχής να διατηρήσει τα περυσινά επίπεδα.

Οι πωλήσεις στην Coca Cola 3E μειώθηκαν σε ποσοστό 90,3% κατά το πρώτο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας τώρα το 9% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης σε σύγκριση με το 34,4% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι πωλήσεις στους άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola εκτός της Coca Cola 3E αυξήθηκαν κατά 6% και τώρα αντιπροσωπεύουν το 55,3% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης έναντι του 19,2% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες μειώθηκαν κατά 73,9% στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, αποτελώντας τώρα το 23,3% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης από 32,9% το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Ο κλάδος Νιγηρίας συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική αύξηση με τις πωλήσεις να σημειώνουν άνοδο της τάξης του 25,2% σε νάιρα και 17,3% σε ευρώ ανερχόμενες σε 17,5 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας τώρα το 24% των συνολικών πωλήσεων (το πρώτο τρίμηνο του 2008 η συμμετοχή του κλάδου Νιγηρίας στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε στο 9%).

Οι πωλήσεις του κλάδου πλαστικών μειώθηκαν κατά 75,1% κατά το πρώτο τρίμηνο ανερχόμενες σε 0,5 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό κέρδος ανήλθε στο -0,1 εκατ. ευρώ. 

Σε ενοποιημένο επίπεδο το λειτουργικό κέρδος (ΕΒΙΤ) μειώθηκε κατά 83,5% ανερχόμενο σε 5,4 εκατ. ευρώ, αντικατοπτρίζοντας τη μείωση του όγκου πωληθέντων και την αντίστροφη λειτουργική μόχλευση. Εξαιρώντας τη θετική επίδραση των 1,67 εκατ. ευρώ από τη μείωση των προβλέψεων που είχαν ληφθεί το 2008 και σχετίζονται με την απομείωση της αξίας των μηχανημάτων στην Πολωνία και στη Νορβηγία, το λειτουργικό κέρδος μειώθηκε κατά 88,6% και ανήλθε στα 3,7 εκατ. ευρώ. 

Το καθαρό κέρδος μειώθηκε κατά 97% και ανήλθε στο 0,6 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των αυξημένων χρηματοοικονομικών εξόδων και των υψηλότερων δικαιωμάτων μειοψηφίας, γεγονός που μερικώς αντισταθμίστηκε από τη μείωση του φορολογικού συντελεστή και από τις χαμηλότερες ζημίες από τις συναλλαγματικές διαφορές.

- Οι πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών

Ιδιαίτερα αδύναμα χαρακτηρίζει τα κέρδη της Frigoglass η HSBC σε έκθεση (22/5) τονίζοντας ότι το α΄ τρίμηνο είναι παραδοσιακά το ισχυρότερο για την εταιρία.

Η χρηματιστηριακή διατηρεί τη σύσταση "neutral" για τη μετοχή της εισηγμένης και τονίζει ότι η πορεία συγκεκριμένων πελατών θα μπορούσε να χρησιμεύσει σαν πυξίδα για τις τάσεις των μεγεθών της εταιρίας.

Η Εθνική - P&Κ διατηρεί τη σύσταση "outperform" για τη Frigoglass, αναφέροντας πως η ανάπτυξη στην Ασία αποτέλεσε "μαξιλάρι" για την πτώση στην Ευρώπη, ενώ κάνει λόγο και για  επιπτώσεις από τα μέτρα μείωσης του κόστους.

* Tα οικονομικά αποτελέσματα της Frigoglass δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v