Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κ. Μαχαίρας: Τον Σεπτέμβριο θα νιώσουμε την κρίση

Επιδείνωση της κρίσης κατά τους επόμενους μήνες στην πραγματική ελληνική οικονομία αλλά και μεγάλη διάρκεια αυτής προβλέπει ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Μαχαίρας.

  • του Στέφανου Κοτζαμάνη
Κ. Μαχαίρας: Τον Σεπτέμβριο θα νιώσουμε την κρίση
Επιδείνωση της κρίσης κατά τους επόμενους μήνες στην πραγματική ελληνική οικονομία αλλά και μεγάλη διάρκεια αυτής προβλέπει ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Μαχαίρας.

"Θα νιώσουμε πραγματικά την κρίση ως κλάδος και ως χώρα από τον Σεπτέμβριο και μετά και μετά το 2013 - 2014 θα δούμε ανάκαμψη στη διεθνή οικονομία, ενώ στην Ελλάδα ίσως αυτή να έρθει λίγο νωρίτερα", δήλωσε ο κ. Μαχαίρας κατά την παρουσίαση της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών την Παρασκευή.

Σε ό,τι αφορά την πορεία του κλάδου, ο διευθύνων σύμβουλος του εισηγμένου ομίλου αναμένει, βέβαια, για φέτος πόλεμο τιμών στην αγορά των super markets, πλην όμως κάτι τέτοιο πιστεύει ότι δεν θα επηρεάσει σημαντικά την ΑΒ Βασιλόπουλος που "σήμερα είναι η φθηνότερη αλυσίδα στην Ελλάδα".

Πώς επηρεάζει η κρίση

Κατά το β΄ περυσινό εξάμηνο, η ΑΒ απώλεσε το επίπεδο ανάπτυξης 6% που είχε στις συγκρίσιμες (like for like) πωλήσεις, απώλεια όμως που δεν κατευθύνθηκε στα αλυσίδες πολύ υψηλών εκπτώσεων (hard discounters), αλλά απλώς παρατηρήθηκε στην αγορά μείωση ποσότητας ανά προϊόν στο "μέσο καλάθι". Γενικότερα, πάντως στην αγορά, η εκπτωτική αλυσίδα Lidl πέρασε στην τρίτη θέση (ανέβηκε πολύ σε σχέση με το 2007), ενώ η Carrefour και η ΑΒ διατήρησαν την πρώτη και τη δεύτερη θέση, αντίστοιχα.

Τον Ιανουάριο του 2009 η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε το μερίδιο αγοράς της στο 16% (από 14,5% στο τέλος του 2008), ενώ ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα κέρδισε 3,5% και η Lidl 0,9%. Η ΑΒ πέτυχε αύξηση πελατολογίου και αριθμού επισκέψεων επί ιδίων καταστημάτων (like for like).

Η γενικότερη εικόνα της αγοράς των super markets ήταν πολύ καλή τον Ιανουάριο, ουδέτερη τον Φεβρουάριο και εξελίσσεται σε πολύ άσχημη τον Μάρτιο.

Ειδικότερα στο μέτωπο της ενέργειας, ο όμιλος κατάφερε να μειώσει το ετήσιο κόστος κατά 650 - 700 χιλιάδες ευρώ λόγω της αγοράς ενέργειας από ανεξάρτητους παραγωγούς-εισαγωγείς, εξοικονόμηση που πιθανόν φέτος να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να μειωθούν οι τιμές πώλησης συγκεκριμένων προϊόντων εξαιτίας του ανταγωνισμού.

Στρατηγικές επιλογές

Η δημιουργία νέων καταστημάτων θα συνεχιστεί, ενώ σημαντικές επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν και στις αποθήκες διανομής της Μάνδρας όπου ουσιαστικά θα γίνει ενοποίηση του χώρου των 45.000 τ.μ. για αποθήκευση αποκλειστικά ξηρών προϊόντων, μετά τον διαχωρισμό τους από τα φρέσκα προϊόντα, τα οποία θα διακινούνται μέσω του νέου αποθηκευτικού χώρου επί του οικοπέδου της εξαγορασθείσας PLLC στα Οινόφυτα, ο οποίος ολοκληρώνεται.

Θα διατηρηθούν μόνο δύο brand names, το "ΑΒ… και του πουλιού το γάλα" και το "ΑΒ City" λόγω του ότι είχε δημιουργηθεί σύγχυση στους καταναλωτές με τα πολλά σήματα. Τα υπόλοιπα σήματα ΑΒ Food Market, AB Shop & Go κ.λπ. θα παραμείνουν μόνο σε επίπεδο franchising, ενώ όσα τρέχει η ίδια η εταιρία θα μετονομαστούν σε "ΑΒ… και του πουλιού το γάλα".
Επίσης, το concept της νέας εκπτωτικής αλυσίδας Lion Food Stores που αναπτύσσει η εταιρία είναι να αποτελεί την κατά "5,5% φθηνότερη αλυσίδα τροφίμων από οποιονδήποτε άλλο ανταγωνιστή".

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο στόχος εισαγωγής ενός νέου συστήματος αυτόματης ανάγνωσης του καλαθιού χωρίς ταμίες-υπαλλήλους και αυτόματης πληρωμής με πιστωτική κάρτα, μέσω του οποίου θα δουλεύουν έξι ταμεία με έναν μόνο υπάλληλο! Υπάρχει ήδη ένα πειραματικό σύστημα σε λειτουργία στην Αμερική, σε συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με μια άλλη εταιρία.

Οι μεγαλύτερες επενδύσεις στον όμιλο από εδώ και στο εξής θα γίνουν στον τομέα των φρέσκων προϊόντων, απ’ όπου αναμένεται να προκύψει και το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης. Η αγορά των φρέσκων προϊόντων υπολογίζεται στα 21 δισ. και μόνο το 20% αυτής κινείται μέσα από τα super markets.

Στους στόχους βέβαια της τριετίας εντάσσεται και ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών, έτσι ώστε να υποχωρήσουν στο 17% επί των πωλήσεων, όταν οι αντίστοιχες επιδόσεις των ανταγωνιστών υπερβαίνουν σήμερα το 20%.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα βιολογικά προϊόντα, στόχος της εισηγμένης σε βάθος τριετίας είναι να περάσει σε δικής της παραγωγής προϊόντα φρέσκα με 100% ευθύνη της ΑΒ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v