Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Επενδύσεις 100 εκ. στη φετινή χρήση

Επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ προωθεί για την τρέχουσα χρήση ο όμιλος Motor Oil, ενώ αναφορικά με τις προοπτικές εκτιμάται ότι η συμμετοχή των εξαγωγών στις  πωλήσεις θα εξασφαλίσουν υψηλά επίπεδα όγκου πωλήσεων.

  • του Χρήστου Κίτσιου
Motor Oil: Επενδύσεις 100 εκ. στη φετινή χρήση
Επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ προωθεί για την τρέχουσα χρήση ο όμιλος Motor Oil, ενώ αναφορικά με τις προοπτικές της τρέχουσας χρήσης η διοίκησή του εκτιμά πως η σημαντική συμμετοχή των εξαγωγών στις συνολικές πωλήσεις θα εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα όγκου πωλήσεων.

Για τη φετινή χρήση το επενδυτικό πρόγραμμα της Motor Oil ανέρχεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της επενδυτικής δαπάνης θα αφορά στο έργο κατασκευής της Νέας Μονάδας Απόσταξης Αργού δυναμικότητας 60.000 βαρελιών την ημέρα.

Η κατασκευή της μονάδας ανατέθηκε τον Ιανουάριο του 2008 στην εταιρία TECHNIP Italy έπειτα από διεθνή διαγωνισμό. Με την προσθήκη της νέας μονάδας η παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου θα αυξηθεί κατά 25% και αναμένεται να υπερβεί τα 170.000 βαρέλια ημερησίως ή τα 9 εκατ. μετρικούς τόνους ετησίως.

Πρόσθετα οφέλη αναμένονται από την υποκατάσταση εισαγωγών μαζούτ (Straight Run Fuel Oil) με ιδιοπαραγόμενο, από τη βελτιστοποίηση προμηθειών αργού και από τη δυνατότητα κατεργασίας μεγαλύτερης γκάμας τύπων αργού. Η νέα μονάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία το 2010.

Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη έργα αναβάθμισης του συγκροτήματος λιπαντικών και αύξησης των αποθηκευτικών χώρων. Τέλος, θα ξεκινήσουν φέτος η κατασκευή νέας μονάδας ανάκτησης θείου, η αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού καθώς και έργα ενίσχυσης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2008 η Motor Oil διενήργησε επενδύσεις 74,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 31,1 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε εργασίες συντήρησης και ήταν οι υψηλότερες στην ιστορία της εταιρίας.

Ποσό 26,6 εκατ. δαπανήθηκε για τη Νέα Μονάδα Απόσταξης Αργού δυναμικότητας 60.000 βαρελιών την ημέρα και κυρίως για το στάδιο λεπτομερούς σχεδιασμού και προμήθειας εξοπλισμού. Το έργο εισήλθε στη φάση της κατασκευής στο τέλος του 2008.

Οι εξαγωγές "ασπίδα" στην κρίση

Η διοίκηση της εταιρίας αποφεύγει να διατυπώσει αναλυτική πρόβλεψη για την τρέχουσα χρήση λόγω της κρίσης, όμως επισημαίνει ότι οι υψηλές εξαγωγές επιτρέπουν στον όμιλο, ακόμη και αν η εγχώρια αγορά παρουσιάσει σημάδια περιορισμού της ζήτησης, να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα τον όγκο πωλήσεων

Ως προς την εξέλιξη των περιθωρίων διύλισης, ανάλογα με την ένταση και τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης ο περιορισμός της παγκόσμιας ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου αναμένεται να οδηγήσει κυρίως τα διυλιστήρια παλαιάς τεχνολογίας να μειώσουν την παραγωγή τους ή να αναστείλουν τη λειτουργία τους, γεγονός που θα προκαλούσε μείωση της προσφοράς προϊόντων, με αποτέλεσμα την εξισορρόπηση εκ νέου της προσφοράς και της ζήτησης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, εκτιμάται ότι τα σύνθετα και τεχνολογικά προηγμένα διυλιστήρια, όπως αυτό της Motor Oil, θα είναι σε θέση να επιτύχουν ικανοποιητικά περιθώρια διύλισης.

Στόχος του ομίλου είναι να διατηρήσει κατά τη φετινή χρήση τη σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια στα επίπεδα του 2 (το 2008 το μέγεθος ήταν 2,17 και το 2007 υπολογιζόταν στο 1,98).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v