ΗΛΕΑΘ: Μείωση 89,7% στα κέρδη Η1

Μείωση 89,7% στα κέρδη μετά φόρων παρουσίασε η εταιρία Ηλεκτρονική Αθηνών στο α' εξάμηνο της χρήσης 2008-2009. Διατήρηση των αναπτυξιακών στόχων. Έμφαση στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και του κόστους.

ΗΛΕΑΘ: Μείωση 89,7% στα κέρδη Η1
Μείωση 89,7% στα κέρδη μετά φόρων παρουσίασε η εταιρία Ηλεκτρονική Αθηνών στο α' εξάμηνο της χρήσης 2008-2009. Διατήρηση των αναπτυξιακών στόχων. Έμφαση στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και του κόστους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα οικονομικά αποτελέσματα α' εξαμήνου 2008-2009 (Ιούλιος 08 - Δεκέμβριος 08) του Ομίλου Ηλεκτρονική Αθηνών είναι επηρεασμένα από την παγκόσμια οικονομική αναταραχή που έχει επηρεάσει και την οικονομία της χώρας μας.

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Α' τριμήνου η διοίκηση του Ομίλου είχε αναφερθεί στην πιθανή κάμψη των πωλήσεων για τα επόμενα τρίμηνα, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης.

Σημειώνεται, ότι έχοντας προβλέψει αυτό το ενδεχόμενο ήταν ιδιαίτερα προσεχτική στο άνοιγμα νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, διατήρησε υψηλή ρευστότητα και εξακολουθεί να στερείται τραπεζικού δανεισμού.

Πιο συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών διαμορφώθηκε σε 110,36 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας κάμψη κατά 7,57% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο που ήταν 119,41 εκατ. ευρώ.

Τα ενοποιημένα Κέρδη Προ φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) για το 1ο εξάμηνο της χρήσης ανήλθαν σε 5,30 εκατ. ευρώ, από 10,36 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα ενοποιημένα Κέρδη Προ Φόρων για το 1ο εξάμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 1,12 εκ. ευρώ, έναντι 6,64 εκ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα ενοποιημένα Κέρδη Μετά Φόρων για το 1ο εξάμηνο τις χρήσης ανήλθαν σε 504,36 χιλ. ευρώ, έναντι 4,92 εκ. ευρώ που ήταν την περυσινή περίοδο, σημειώνοντας μείωση 89,7%.

Σε επίπεδο δαπανών, τα έξοδα του πρώτου εξαμήνου της χρήσης ήταν λιγότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι. Συγκεκριμένα η μητρική εταιρία κατάφερε να μειώσει δαπάνες κατά 1,1 εκ. ευρώ ενώ σε επίπεδο ομίλου η μείωση αυτή ανήλθε σε ποσό 1,5 εκ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η εταιρία ακολουθεί συντηρητικό management και δεν είναι εκτεθειμένη σε πιθανές ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.

Όπως επισημαίνεται, το γεγονός αυτό της επιτρέπει να διατηρήσει και μακροπρόθεσμα να ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά. Η πρόσφατα ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα, η ισχυρή παρουσία των υπαρχόντων καταστημάτων με μεγάλη γκάμα σύγχρονων προϊόντων σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διοίκηση αποτελούν σημαντικά σημεία αναφοράς για την εταιρία.

Ο στόχος της εταιρίας είναι συμπαγής και ξεκάθαρος: Να παραμένει ένας σημαντικός παίκτης στην ευρύτερη αγορά της Ν.Α. Ευρώπης και να διατηρηθεί ως η Νο 1 Ελληνική Αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στην αύξηση προσέλκυσης πελατών στο υπάρχον δίκτυο των 67 καταστημάτων αυτό σχεδιάζεται με τη διαρκή ανανέωση του προιοντικού μείγματος και την ανακαίνιση των παλαιότερων καταστημάτων.

Παρά τη συγκράτηση των εξόδων, η διαφημιστική προώθηση συνεχίζεται χωρίς μείωση ρυθμού. Η αγοραστική δυναμικότητα της πελατειακής βάσης μετράται διαρκώς και καθώς η κάμψη της είναι υπαρκτή, η εταιρία από την αρχή του έτους διαπραγματεύεται νέες συμφωνίες με τις προμηθεύτριες εταιρίες με καλύτερους όρους.

Η ορθότερη διαχείριση των αποθεμάτων παραμένει μέσα στους στόχους της εταιρίας, αλλά και οι δείκτες ημερών πιστωτών και αποθεμάτων παραμένουν υγιείς.

Όσον αφορά στα νέα επενδυτικά σχέδια, αυτά θα συνεχιστούν με πιο ήπιους ρυθμούς. Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη θα χρηματοδοτηθεί από υπάρχοντα ίδια κεφάλαια. Το τρίτο κατάστημα στη Σερβία με έκταση 1.860 τ.μ. και το τρίτο επίσης κατάστημα στην Κύπρο με έκταση 1.300 τ.μ. ολοκληρώθηκαν και αναμένεται να ξεκινήσουν δραστηριότητα εντός του Μαρτίου και Απριλίου αντίστοιχα. Τα καταστήματα στην Κύπρο είναι πλέον κερδοφόρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v