ΜΙΝΟΑ: Υποχρεωτική δημόσια προσφορά από Grimaldi

Σε υποχρεωτική δημόσια προσφορά για τις μετοχές της Minoan Lines, προς 5,29 ευρώ ανά μετοχή, προβαίνει ο όμιλος Grimaldi, όπως ανακοινώθηκε από τις Μινωικές Γραμμές. Δεν σχεδιάζεται έξοδος των Μινωικών από το Χ.Α.

ΜΙΝΟΑ: Υποχρεωτική δημόσια προσφορά από Grimaldi
Σε υποχρεωτική δημόσια προσφορά για τις μετοχές της Minoan Lines προβαίνει ο όμιλος Grimaldi, όπως ανακοινώθηκε από τις Μινωικές Γραμμές. Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

"Η Grimaldi Compagnia di Navigazione SpA, μητρική εταιρία του ομίλου Grimaldi, ανακοίνωσε στις 4 Οκτωβρίου υποχρεωτική δημόσια προσφορά για την απόκτηση των μετοχών της εταιρίας Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ (εφεξής Minoan Lines), ναυτιλιακής εταιρίας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η Grimaldi Compagnia di Navigazione SpA (εφεξής όμιλος Grimaldi) θα προσφέρει 5,29 ευρώ για κάθε μετοχή της Minoan Lines. Η προσφορά διαμορφώνει τη συνολική κεφαλαιοποίηση της εταιρίας σε 375.198.000 ευρώ, η οποία αντιστοιχεί σε premium 18,80% σε σχέση με τη μέση χρηματιστηριακή αξία της Minoan Lines κατά το τελευταίο εξάμηνο διαπραγμάτευσης. Η τιμή της δημόσιας προσφοράς ισούται με την υψηλότερη τιμή απόκτησης της μετοχής της Minoan Lines από τον όμιλο Grimaldi κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Η προσφορά έγινε υποχρεωτική την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2008, όταν ο όμιλος Grimaldi αγόρασε ποσοστό 0,38% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας αντί τιμήματος 4,91 ευρώ ανά μετοχή. Μέσω αυτής της τελευταίας αγοράς, ο όμιλος Grimaldi αύξησε τη συμμετοχή του και τα δικαιώματα ψήφου στη Minoan Lines στο 33,36%, υπερβαίνοντας έτσι το όριο του 1/3 για την υποχρεωτική δημόσια προσφορά.

Η δημόσια προσφορά θα υπόκειται στην έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η NBGI (του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος) ενεργεί ως εταιρικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος στον όμιλο Grimaldi. Η Intesa Sanpaolo SpA ενεργεί ως mandated lead arranger και ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος.

Η Minoan Lines έχει έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης, δραστηριοποιείται με έξι σύγχρονα πλοία (Cruise Ferries) συνδέοντας την Κρήτη με την ηπειρωτική Ελλάδα καθώς και την Ιταλία με την Ελλάδα. Το 2007 η Minoan Lines μετέφερε 1,57 εκατομμύριο επιβάτες, 283.000 οχήματα και 153.000 φορτηγά.

Ο κύριος Emanuele Grimaldi, δ/νων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi και πρόεδρος του Δ.Σ. της Minoan Lines δήλωσε:

"Η δημόσια προσφορά στη Minoan Lines είναι μέρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού προκειμένου να οικοδομήσουμε μια πανευρωπαϊκή δυνατή συμμαχία η οποία θα αποτελείται από ισχυρές εταιρίες με κύρια δραστηριότητά τους τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων διά θαλάσσης".

Συνεχίζοντας, ο κύριος Grimaldi επισήμανε: "Τέτοιες ισχυρές συμμαχίες έχουν σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των θαλάσσιων δρόμων, στο οποίο ήδη περιλαμβάνονται η Grimaldi Lines (που δραστηριοποιείται στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου) και η Finnlines (που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Θάλασσα και στη Θάλασσα της Βαλτικής). Ευελπιστούμε ότι θα διευρύνουμε αυτή τη συμμαχία με τη Minoan Lines προσφέροντάς της παράλληλα σημαντικά οφέλη".

"Εάν η δημόσια προσφορά είναι επιτυχής", υπογράμμισε ο κύριος Grimaldi, "η Minoan Lines θα γίνει μέλος του ομίλου Grimaldi, όμως θα παραμείνει μεγάλη ελληνική εταιρία που θα διοικείται από Έλληνες, διατηρώντας στέρεες ρίζες και την έδρα της στο Ηράκλειο Κρήτης.

Είμαι υπερήφανος που τους τελευταίους τέσσερις μήνες είμαι πρόεδρος της Minoan Lines. Παρά το γεγονός ότι το χρονικό διάστημα αυτό είναι μικρό, για μένα ήταν αρκετό ώστε να εκτιμήσω τον εξαίρετο επαγγελματισμό του προσωπικού της Minoan Lines σε στεριά και σε θάλασσα, καθώς επίσης και τις διοικητικές ικανότητες του management της εταιρίας που θα εξακολουθήσει να παραμένει στο τιμόνι της. Στα σχέδιά μας είναι η Minoan Lines να συνεχίσει να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, όπως εισηγμένη παραμένει και η Finnlines στο Χρηματιστήριο του Ελσίνκι, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ο όμιλος Γκριμάλντι συμμετέχει με ποσοστό 64%".

Τελειώνοντας, ο κύριος Grimaldi τόνισε: "Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, χάρη στις οικονομίες κλίμακας που θα επιτευχθούν από τη συνεργασία των δύο μερών, ο όμιλος Grimaldi και η Minoan Lines μπορούν μαζί να αυξήσουν σημαντικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, προσφέροντάς τους υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο πολύ φιλόδοξος στόχος, θα πρέπει να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς σε σημαντικές επενδύσεις για να ενισχύσουμε περαιτέρω τις υπηρεσίες μας στις γραμμές της Αδριατικής και στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς".

Ένας από τους ηγετικούς ομίλους παγκοσμίως στη μεταφορά οχημάτων, ο όμιλος Grimaldi ανήκει στην οικογένεια Grimaldi. Με έδρα τη Νάπολη της Ιταλίας, δραστηριοποιείται με 126 πλοία, 84 από τα οποία είναι ιδιόκτητα, και με προσωπικό που ανέρχεται σε 8.000 άτομα. Το 2007 ο όμιλος Grimaldi σημείωσε έσοδα ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, μετέφερε 2,4 εκατομμύρια επιβάτες, 2,8 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα και 1,8 εκατομμύριο φορτηγά, επικαθήμενα και containers. Το επενδυτικό πλάνο του ομίλου περιλαμβάνει 30 νέα πλοία αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, με χρόνο παράδοσης έως το 2011".

Η γνώμη των αναλυτών

Θετική για την επενδυτική υπόθεση των Μινωικών Γραμμών παραμένει η Εθνική P&K, διατηρώντας τη σύσταση «Overweight», επισημαίνοντας ότι η εταιρία σκοπεύει να διατηρήσει την εγχώρια διοίκηση, όπως και τη συμμετοχή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η EFG Eurobank Sec εκτιμά ότι τα νέα θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών για τη μετοχή, ενώ αναφέρει πως η προσφερόμενη τιμή είναι 5,8% υψηλότερη έναντι του κλεισίματος της Παρασκευής και 18,8% υψηλότερη από τη μέση τιμή των τελευταίων 6 μηνών.

Η προσφορά αποτιμά τις Μινωικές στα 375,2 εκατ. ευρώ υπογραμμίζει η Alpha Finance κάτι που σημαίνει ότι η Grimaldi θα έπρεπε να πληρώσει περίπου 250 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει το 100%. Αναμφίβολα, επισημαίνει η χρηματιστηριακή, η σημασία της ρευστότητας είναι τονισμένη εν μέσω του «γκρίζου» χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος, αλλά δεδομένου του προφίλ της εταιρίας, εκτίμηση της χρηματιστηριακής είναι ότι είναι πρώιμο να πει κανείς κατά πόσον η προσφορά θα είναι επιτυχημένη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v