Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την Ιόνια Οδό

Κατατέθηκαν σήμερα οι τελικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές των υποψηφίων ομίλων που διεκδικούν την κατασκευή του Οδικού Άξονα της ”Ιονίας Οδού” που θα κατασκευαστεί με την μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για την Ιόνια Οδό
Κατατέθηκαν σήμερα οι τελικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές των υποψηφίων ομίλων που διεκδικούν την κατασκευή του Οδικού Άξονα της ”Ιονίας Οδού” που θα κατασκευαστεί με την μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Συγκεκριμένα, προσφορές κατέθεσαν οι όμιλοι:

* Ο όμιλος ”Hellenic Autopistas” στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρίες Cintra SA, ΓΕΚ ΑΕ Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών, Dragados Oncessiones de Infraestucturas SA, ACS Servicios Y Concessiones SL, Dragados SA, Ferrovial Agroman SA, Tέρνα AE

* Ο όμιλος ”Aίας” στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρίες Vinci SA, Vinci Construction Grands Projets SA, J&P – Άβαξ ΑΕ, ΕΤΕΘ ΑΕ, Κ. Μιχαλόπουλος & Συν/τες EE – ΣΥΣΤΑΣ EME, Νικόλαος Ιωνάς και Συνεργάτες – Καμπή ΕΤΕ, Δρόμος Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΠΕ, ΕΤΜΕ: Πέππας & Συνεργάτες ΕΕ, Cofiroute (Σύμβουλος Λειτουργίας)

Το έργο περιλαμβάνει:

- τον αυτοκινητόδρομο ”Ιονία Οδός” μήκους περίπου 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).

- τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ μήκους περίπου 175 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια και

- τον συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα μήκους 11 χλμ.

Στις υποχρεώσεις της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου περιλαμβάνονται:

* η μελέτη και η κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου της Ιονίας Οδού σε μήκος περίπου 159χλμ. Πιο αναλυτικά, τα νέα τμήματα που θα μελετηθούν και θα κατασκευαστούν είναι:

- το τμήμα Αντίρριο – Νότιο άκρο Παράκαμψη Αγρινίου μήκους 42,9 χλμ.

- η ολοκλήρωση έργων του ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου μήκους 13,5 χλμ.

- το Βόρειο Άκρο Παράκαμψης Αγρινίου – Νότιο άκρο Παράκαμψης Άρτας μήκους 53 χλμ. και

- το βόρειο άκρο Παράκαμψης Άρτας – Ιωάννινα (Εγνατία Οδός) μήκους 50 χλμ.

* η αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και λειτουργία :

- του τμήματος της ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Λόγγος (έξω από τον Αγ.Κωνσταντίνο), μήκους 151,5χλμ.

- του τμήματος Ριτσώνα – Θήβα μήκους 10 χλμ.

* η συντήρηση και λειτουργία των ακόλουθων τμημάτων που κατασκευάζει το ελληνικό δημόσιο :

- την Παράκαμψη Αγρινίου μήκους 33,3 χλμ.,

- την Παράκαμψη Άρτας μήκους 16,7 χλμ.,

- τον κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ.,

- τις Παρακάμψεις Καμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου συνολικού μήκους 24 χλμ.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

”Μετά τον διαγωνισμό για τον Οδικό Άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, μπαίνει στην τελική ευθεία και ο διαγωνισμός για την Ιόνια Οδό, ένα ακόμα μεγάλο έργο που θα κατασκευάσει το ΥΠΕΧΩΔΕ με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Επί ενάμιση χρόνο ένα πλήθος μελετητών (οδοποιοί, περιβαλλοντολόγοι, συγκοινωνιολόγοι, γεωλόγοι κ.α.) έκαναν μαζί με τα στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ μία γιγάντια προσπάθεια για να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να δοθούν μαζί με τα τεύχη δημοπράτησης στους υποψήφιους ομίλους, στο τέλος Ιουλίου του 2005.

Σήμερα, οι υποψήφιοι όμιλοι κατέθεσαν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους (είχαν ζητήσει και τους δώσαμε παράταση 3,5 μηνών για να προετοιμάσουν καλύτερα τις προσφορές τους). Η αξιολόγησή τους αρχίζει άμεσα και σε δύο μήνες θα αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου.

Ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού είναι ένα σημαντικότατο συγκοινωνιακό έργο, το οποίο η Ήπειρος και η Πελοπόννησος περιμένουν εδώ και 20 χρόνια. Ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών συνολικού μήκους περίπου 196 χιλιομέτρων, θα βάλει σε νέα τροχιά ανάπτυξης τις περιοχές της Ηπείρου και της Πελοποννήσου και θα αναβαθμίσει τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, καθιστώντας τα πύλες τής Ευρώπης προς τις χώρες της Ανατολής”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v