Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απελευθέρωση των ναύλων σε επιμέρους γραμμές

Την απελευθέρωση των ναύλων της οικονομικής θέσης των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας από το λιμάνι του Πειραιά προς συγκεκριμένες γραμμές του Αιγαίου αποφάσισε κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Πώς σχολιάζουν Π&Κ και Eurobank Sec. Ποιοι ωφελούνται.

Απελευθέρωση των ναύλων σε επιμέρους γραμμές
Την απελευθέρωση των ναύλων της οικονομικής θέσης των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας από το λιμάνι του Πειραιά προς συγκεκριμένες γραμμές του Αιγαίου αποφάσισε κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Το ΣΑΣ εισηγείται στο ΥΕΝ την απελευθέρωση των ναύλων σε όλες τις γραμμές όπου δραστηριοποιούνται άνω των δύο εταιριών ή όπου υπάρχει μεγάλος όγκος μεταφερόμενων επιβατών.

Οι γραμμές που εκτιμάται ότι θα απελευθερωθούν είναι οι εξής: τα λιμάνια της Κρήτης, Σύρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη – Χίος – Μυτιλήνη – Δωδεκάνησα και η γραμμή από Πειραιά προς τα νησιά του Σαρωνικού.

Η αρχική συµφωνία περιλαµβάνει µια γενική φόρµουλα σύνδεσης των ναύλων µε το κόστος καυσίµων και επιτρέπει σε κάθε εταιρία να υιοθετήσει ανεξάρτητη εµπορική πολιτική.

- Πώς σχολιάζουν οι αναλυτές

”Η απελευθέρωση των ναύλων δύναται να δηµιουργήσει ένα ευέλικτο και ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις υφιστάµενες εταιρίες, επιτρέποντας διαφοροποιηµένα τιµολόγια (όπως σε περιόδους υψηλής / χαµηλής τουριστικής κίνησης, οµαδικές εκπτώσεις και κίνητρα για επαναλαµβανόµενα ταξίδια), αύξηση του φόρτου µεταφοράς ανά ταξίδι, οµαλοποίηση της τουριστικής εποχικότητας µέσα στο χρόνο και, κατά συνέπεια, βελτίωση της κερδοφορίας και της αποδοτικότητας”, εκτιμά η Π&Κ ΑΧΕΠΕΥ σχολιάζοντας τις εξελίξεις.

Η χρηματιστηριακή συμπληρώνει ότι εφόσον επιβεβαιωθούν τα νέα, αποτελούν θετική εξέλιξη για τις δύο υπό παρακολούθηση εταιρίες, και συγκεκριμένα την Attica Group και τις Μινωικές Γραμμές.

Εξάλλου, όπως αναφέρει η Eurobank Securities στο πρωινό της report με ημερομηνία 10 Ιανουαρίου, η απόφαση για την απελευθέρωση των ναύλων θα ωφελήσει όλες τις εισηγμένες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, και κυρίως την Blue Star Ferries, τις Μινωικές Γραμμές, την ΑΝΕΚ και σε μικρότερο βαθμό τη ΝΕΛ.

Σε ό,τι αφορά τη μη εισηγμένη θυγατρική των Μινωικών Γραμμών και του ομίλου της Attica Group, τη Hellenic Seaways, η χρηματιστηριακή εκτιμά πως συμπεριλαμβάνεται μεταξύ αυτών που θα ωφεληθούν από την απελευθέρωση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v