Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι ”πρωταθλητές” φήμης του δημόσιου τομέα

Οι ΟΤΕ, ΔΕΗ, Εθνική Τράπεζα και τα ΚΕΠ είναι οι εταιρίες του Δημοσίου με την καλύτερη φήμη το 2005, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Tradelink Reputation Research & Consultancy. Στον αντίποδα βρίσκονται το ΙΚΑ, η ΕΥΔΑΠ και η Ολυμπιακή.

Οι ”πρωταθλητές” φήμης του δημόσιου τομέα
Οι εταιρίες ΟΤΕ, ΔΕΗ, Εθνική Τράπεζα και τα ΚΕΠ είναι οι επιχειρήσεις του Δημοσίου με την καλύτερη φήμη το 2005, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Tradelink Reputation Research & Consultancy.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, οι 3 από αυτές τις εταιρίες –ΔΕΗ, Εθνική Τράπεζα και ΟΤΕ– ξεπερνούν το χώρο του Δημοσίου και ξεχωρίζουν για την καλή τους φήμη στο σύνολο της οικονομίας, αλλά και ως προς την κοινωνική τους υπευθυνότητα και το εργασιακό τους περιβάλλον.



Αναφορικά με τις εταιρίες του Δημοσίου που έχουν το μεγαλύτερο έλλειμμα φήμης, το ευρύ κοινό ανέφερε τις ακόλουθες με κατιούσα σειρά: το ΙΚΑ, την ΕΥΔΑΠ και την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι πυλώνες που επηρεάζουν την καλή φήμη είναι κατά 32% τα Προϊόντα και οι Υπηρεσίες, κατά 26% η Κοινωνική Υπευθυνότητα, κατά 23% το Εργασιακό Περιβάλλον, κατά 11% το Όραμα και η Ηγεσία και κατά 8% η Οικονομική Ευρωστία και οι Προοπτικές.

Όσον αφορά την άποψη που έχει το ευρύ κοινό για τη φήμη των διαφόρων φορέων που το απαρτίζουν, καλή φήμη απολαμβάνουν οι Δημόσιες μεταφορές σε ποσοστό 73%, γεγονός που σύμφωνα με την έρευνα υποδεικνύει ότι η Ολυμπιακή Χρονιά που προηγήθηκε βοήθησε στη βελτίωση της φήμης των συγκοινωνιών μας.

Ακολουθούν οι ΔΕΚΟ οι οποίες έχουν καλή φήμη κατά 45% αλλά κακή φήμη κατά 55%.

Οι τομείς του δημοσίου με το μεγαλύτερο έλλειμμα φήμης είναι η δημόσια παιδεία (19% καλή φήμη, 81% κακή φήμη), και η δημόσια υγεία (17% καλή φήμη και 83% κακή φήμη).

Όσον αφορά τη δημόσια παιδεία, σε σχετική ερώτηση της έρευνας το 2004 τα δημόσια σχολεία είχαν κακή φήμη κατά 86%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα δημόσια πανεπιστήμια ήταν 64%.

Αναφορικά με τα δημόσια νοσοκομεία, αναφέρει η έρευνα, φαίνεται πως ο Δημόσιος τομέας έχει αποτύχει παταγωδώς να αντεπεξέλθει σε ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του Έλληνα πολίτη που σχετίζεται με τις υπηρεσίες υγείας. Ειδικότερα, τα Δημόσια νοσοκομεία έχουν κακή φήμη σε ποσοστό 83% και καλή φήμη μόνο σε ποσοστό 17%.

---------Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεφώνου σε δείγμα 1.000 ατόμων, κατά το δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2005.

Το δείγμα αποτελούνταν κατά 49% από άνδρες και κατά 51% από γυναίκες, ενώ όσον αφορά την ηλικία των ατόμων το 34% ήταν 18-34 ετών, το 37% 35-54 ετών και το 29% 55 ετών και άνω.

Η προέλευση του δείγματος ήταν κατά 60% από την Αθήνα, κατά 20% από τη Θεσσαλονίκη και κατά 5% αντιστοίχως από Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο και Ιωάννινα.

Σημειώνεται ότι το Ισοζύγιο Φήμης αποτελεί αποκλειστικότητα της Tradelink Reputation Research & Consultancy στην Ελλάδα και βασίζεται στη μεθοδολογία που έχει αναπτύξει η Harris Interactive, εκ των μεγαλυτέρων εταιριών ερευνών στις ΗΠΑ και τον καθηγητή Charles Fombrun του Stern Business School και πρόεδρο του Reputation Institute, με έδρα τη Νέα Υόρκη.

* Δείτε το σύνολο της έρευνας δεξιά στη στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v