ΕΡΓΟΣΕ: Παραδίδει την γραμμή Ικόνιο – Θριάσιο

Η γραμμή εγκαινιάστηκε επισήμως, παρουσία της ηγεσίας των υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, στις 28 Φεβρουαρίου, ωστόσο, η παράδοσή της από την ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να γίνει αύριο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΡΓΟΣΕ: Παραδίδει την γραμμή Ικόνιο – Θριάσιο
Παραδίδεται αύριο, Πέμπτη, η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το λιμάνι του Ικονίου με το Θριάσιο, δίνοντας «διέξοδο» προς το σιδηροδρομικό δίκτυο στα εμπορεύματα που φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά.

Βεβαίως, η γραμμή εγκαινιάστηκε επισήμως, παρουσία της ηγεσίας των υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, στις 28 Φεβρουαρίου, ωστόσο, η παράδοσή της από την ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να γίνει αύριο. Εκείνο που αναμένεται πλέον είναι το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πηγές, πάντως, από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ τονίζουν με νόημα ότι η γραμμή είναι πλήρως έτοιμη εδώ και δύο μήνες και είχε δοθεί το ελεύθερο για την πραγματοποίηση δρομολογίων, αφού είχαν προηγηθεί εξαντλητικές δοκιμές για την ασφάλεια των δρομολογίων.

Η έναρξη των δρομολογίων των εμπορικών τρένων αναμένεται άμεσα. Εξάλλου το επόμενο διάστημα είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα πρέπει να δουλέψει «ρολόι» ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της συμφωνίας με την HP για την μεταφορά των προϊόντων της αμερικάνικής πολυεθνικής στο εργοστάσιο συναρμολόγησης που διαθέτει στην Τσεχία.


Κρίσιμο στοίχημα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι εμπορευματικές μεταφορές

Σύμφωνα με το σχέδιο συμφωνίας των δύο πλευρών προβλέπεται η δρομολόγηση δύο συρμών την εβδομάδα, οι οποίοι θα μεταφέρουν 40 containers ο καθένας, ενώ υπολογίζεται ότι σε διάστημα ενός περίπου έτους θα διακινούνται δύο τρένα ημερησίως.

Στην πλήρη ανάπτυξή της η συμφωνία θα μεταφράζεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι συνολικά η εταιρεία θα έχει την δυνατότητα ως το 2015 να δρομολογεί σε ημερήσια βάση 5 εμπορευματικούς συρμούς.

Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί το πλέον κρίσιμο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα διασφαλίσει την βιωσιμότητά της, αλλά θα προσελκύσει και επενδυτικό ενδιαφέρον εν όψει της επικείμενης αποκρατικοποίησης.

Ο σχεδιασμός της διοίκησης, όπως τον περιέγραψε την προηγούμενη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ζηλιασκόπουλος, προβλέπει ότι η εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει ένα κομμάτι της «πίττας» μεταφοράς εμπορευμάτων από την Νότια και Ανατολική προς την Κεντρική Ευρώπη όπου παρατηρείται σημαντική αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες μεταφορών χωρίς, προς το παρόν, να υπάρχει ανάλογη προσφορά.


32 αμαξοστοιχίες την ημέρα

Η σιδηροδρομική γραμμή του Ικονίου, η οποία προορίζεται αποκλειστικά για εμπορική χρήση, έχει μήκος 17 χλμ και διαθέτει σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών ενώ η ταχύτητα την οποία προβλέπει η μελέτη είναι 90 χλμ την ώρα. Η χωρητικότητα της γραμμής είναι 32 αμαξοστοιχίες ή 16 ζεύγη αμαξοστοιχιών την ημέρα. Η ημερήσια δυναμικότητα των 16 ζευγών αμαξοστοιχιών είναι της τάξης των 700 container. Η κατασκευή της γραμμής ξεκίνησε το 2000 και χρειάστηκε σχεδόν 13 χρόνια για να ολοκληρωθεί.


Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας Καλλίδρομου

Εν τω μεταξύ σήμερα, Τετάρτη, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει την διάνοιξη της σήραγγας του Καλλίδρομου, μήκους 9.225 μέτρων, που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Πρόκειται ένα έργο που ξεκίνησε το 1997 και θα χρειαστεί, όπως υπολογίζεται, τουλάχιστον μια ακόμη διετία για να ολοκληρωθεί και να αποδοθεί σε χρήση ολοκληρώνοντας τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Το εν λόγω έργο παρουσιάζει ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες που είχαν ως αποτέλεσμα στην πορεία να χρειαστεί να γίνουν συμπληρωματικές μελέτες, ενώ το κόστος του εκτοξεύθηκε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v