Δεν είδαν... Ανάσταση οι έμποροι

Οι εποχικές πωλήσεις είχαν σαφώς την τιμητική τους (είδη δώρων, παιχνίδια, παιδικά ρούχα και συναφή είδη), ωστόσο αυτές υπήρξαν μειωμένες σε αξία έναντι προηγούμενων ετών.

Δεν είδαν... Ανάσταση οι έμποροι
Πάσχα ήταν και πέρασε… χωρίς ιδιαίτερη επίδραση στα ταμεία των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες πλην τροφίμων, καταγράφουν μία ακόμη αρνητική εορταστική περίοδο.

Οι εποχικές πωλήσεις είχαν σαφώς την τιμητική τους (είδη δώρων, παιχνίδια, παιδικά ρούχα και συναφή είδη), ωστόσο αυτές υπήρξαν μειωμένες σε αξία έναντι προηγούμενων ετών.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο ζεστός καιρός ευνόησε ελαφρώς, επισπεύδοντας κάποιες εποχιακές αγορές θερινών ειδών αλλά και πάλι η κίνηση θεωρείται εξαιρετικά μειωμένη.

Με βάση τους πρώτους υπολογισμούς, ο μέσος όρος της αγοράς κινήθηκε ανοδικά στο δεύτερο μισό του Απριλίου, οπότε πλησίαζε η εορταστική περίοδος, χωρίς ωστόσο οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τις επιδόσεις του περυσινού αντίστοιχου μήνα. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση τζίρου κατά 20%, ποσοστό που ωστόσο διαφοροποιείται ανά κλάδο της λιανικής αγοράς αλλά και ανά επιχείρηση.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πλαίσιο κ.Γ.Γεράρδο, είμαι μάλλον άστοχο να εξαρτά κανείς τις πωλήσεις από την εποχικότητα, καθώς πλέον τα επιπλέον εισοδήματα (λόγω δώρων) δεν υπάρχουν. Ειδικότερα στην αλυσίδα Πλαίσιο παρατηρείται επιμερισμένος τζίρος κατά τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς εξάρσεις εξαιτίας των εορταστικών περιόδων.

Η αλυσίδα κατέγραψε θετικό α’ τρίμηνο και θετικές ενδείξεις κατά τη διάρκεια του Απριλίου, διατηρώντας την τάση του 2012, γεγονός που αποδίδει στα διαρκώς αυξανόμενα μερίδια αγοράς που προσαρτά.

Στο χώρο της ένδυσης και της υπόδησης, παρά τις προσφορές που «έτρεξαν» στο διάστημα πριν το Πάσχα, η εικόνα παραμένει αρνητική. Η εποχιακή κίνηση περιστράφηκε στα παιδικά είδη, ενώ μερίδιο αγοράς συνεχίζουν να κερδίζουν οι μεγάλοι εμπορικοί πόλοι. Με αθροιστικές πωλήσεις 28,2 εκατ. ευρώ και επιδόσεις ανά κατάστημα ελαφρώς χαμηλότερες του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος έκλεισε το α’ τρίμηνο του 2013 η εταιρία Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία ποντάρει στη συγκέντρωση του λιανεμπορίου, προκειμένου να αυξάνει τα μερίδια της στην εγχώρια αγορά.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας κ. Κων. Λαμπρόπουλο, το α’ τρίμηνο του 2013 δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με το περυσινό, καθώς φέτος το Πάσχα ήρθε σχεδόν στα μέσα του β’ τριμήνου επηρεάζοντας –μαζί με όλους τους υπόλοιπους παράγοντες- την αγοραστική κίνηση, ενώ η πτώση πωλήσεων είναι μονοψήφια και σαφώς μικρότερη του μέσου όρου της αγοράς.

Στον κλάδο των ειδών οικιακής χρήσης και καλλυντικών, αύξηση πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό καταγράφει τον Απρίλιο ο όμιλος Σαράντη. Η συγκράτηση των πωλήσεων στο α’ τρίμηνο του 2013 στην εσωτερική αγορά (-11%) που επηρεάστηκαν λόγω εποχικότητας (το εφετινό Πάσχα εορτάζεται αργότερα απ’ότι το 2012) δείχνει να ξεπερνιέται καθώς σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, οι πρώτες ενδείξεις για τις πωλήσεις Απριλίου είναι αυξητικές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v