ΟΦΑΕΕ:Πρωτοβουλία για εξαγωγές

Η στήριξη των εξαγωγών αποτελεί ή θα έπρεπε τουλάχιστον να αποτελούσε τον πρωταρχικό στόχο της Πολιτείας, στην ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα, αναφέρει η ΟΦΑΕΕ.

ΟΦΑΕΕ:Πρωτοβουλία για εξαγωγές
Η στήριξη των εξαγωγών αποτελεί ή θα έπρεπε τουλάχιστον να αποτελούσε τον πρωταρχικό στόχο της Πολιτείας, στην ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα, αναφέρει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕΕ).

Δυστυχώς όμως αυτό δεν συμβαίνει και τα εμπόδια στην ομαλή ροή προϊόντων προς το εξωτερικό παραμένουν. Η ΟΦΑΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία, ώστε όλοι οι φορείς που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην προώθηση των εξαγωγών να συγκροτήσουν «μέτωπο» και να θέσουν υπόψη της Πολιτείας, όλα εκείνα τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την υλοποίησή τους, ζητώντας άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.

Η ΟΦΑΕ έχει κατ΄ επανάληψη ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές την απλούστευση των διαδικασιών για τις μεταφορές, οι οποίες αφενός θα βελτιώσουν τους χρόνους παράδοσης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό και αφετέρου θα μειώσουν το κόστος. Παρόλα αυτά όμως το επίσημο ελληνικό κράτος κωφεύει, επιβαρύνοντας με την στάση του και την αδυναμία επίλυσης απλών γραφειοκρατικών ζητημάτων, τις εξαγωγές και αφαιρώντας ανταγωνιστικότητα από την ελληνική οικονομία.

Ένα ζήτημα που έχει τεθεί, αλλά ποτέ δεν έχει αντιμετωπιστεί με την σοβαρότητα που απαιτείται είναι η διάθεση των αδειών διέλευσης τρίτων χωρών. Σήμερα αυτές διατίθενται από τα τελωνεία Ευζώνων, Δοϊράνης και Κήπων. Έτσι πολλοί αυτοκινητιστές αναγκάζονται να παρεκκλίνουν της διαδρομής τους για να την αποκτήσουν, αυξάνοντας χωρίς κανέναν απολύτως λόγο το κόστος αλλά και τον χρόνο μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος αυτοκινητιστής είναι αναγκασμένος να διανύσει άσκοπα 500 χιλιόμετρα προκειμένου να αποκτήσει την άδεια.

Θα πρέπει επιτέλους το ζήτημα να επιλυθεί άμεσα. Η ΟΦΑΕ έχει ζητήσει κατ΄ επανάληψη από τις αρμόδιες αρχές να αναλάβει η ίδια την χορήγηση των αδειών, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε όλο τον κόσμο, όπου οι Ομοσπονδίες έχουν αναλάβει την χορήγηση των αδειών μαζί με τη διανομή δελτίων TIR.

Διαθέτει όλα εκείνα τα μέσα προκειμένου να το πράξει με απόλυτη επιτυχία, διευκολύνοντας τόσο τους αυτοκινητιστές όσο και την ομαλή εξαγωγή των προϊόντων και δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα, γιατί η Πολιτεία δεν υιοθετεί αυτή την πρόταση, εμμένοντας σε ένα δυσλειτουργικό, χρονοβόρο και δαπανηρό σύστημα που όμοιό του δεν υπάρχει πουθενά.

ΤΕΛΩΝΕΙΑ

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τον έντονα τον κλάδο, αλλά και τις εξαγωγές είναι η λειτουργία των τελωνείων καθ΄ όλη την διάρκεια του 24ωρο 365 ημέρες τον χρόνο, κάτι που ισχύει στον προηγμένο κόσμο. Η ΟΦΑΕ χαιρετίζει την απόφαση αυτό να συμβεί στον Πειραιά, αλλά επισημαίνει την ανάγκη να επεκταθεί και στα δύο τουλάχιστον βασικά σημεία εξόδου από την Ελλάδα, στον Προμαχώνα και τους Ευζώνους.

Από εκεί εξάλλου εξάγεται η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών προϊόντων και αποτελεί έκπληξη πρώτου μεγέθους γιατί η Πολιτεία δεν το πράττει. Και από ότι πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ, η απόφαση για τον Πειραιά ελήφθη μετά από απαίτηση της τρόικας, μετά από επιτόπια έρευνα που έκανε κλιμάκιό της.

Και τίθεται το απλό ερώτημα για όλα τα θέματα που απασχολούν τις εξαγωγές. Δηλαδή θα πρέπει να το απαιτήσει η τρόικα για να γίνουν κάποια αυτονόητα πράγματα στην ελληνική οικονομία; Τόσο ισχυρό είναι ακόμη, μετά από πέντε χρόνια ύφεσης και τρία χρόνια το «τέρας» του δημοσίου;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v