Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει το ενδιαφέρον τους για την αγορά πλοίων μειώνοντας τη ρευστότητά τους. Το Bloomberg υποστηρίζει ότι αυτό γίνεται, μεταξύ άλλων, γιατί υπάρχει φόβος για φόρο στις καταθέσεις.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει το ενδιαφέρον τους για την αγορά πλοίων μειώνοντας τη ρευστότητά τους, προκειμένου να αποφύγουν ένα ενδεχόμενο κούρεμα των καταθέσεων, όπως συνέβη στην Κύπρο, αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.

Περίπου 5 Έλληνες πλοιοκτήτες ανέφεραν στη Lion Shipbrokers ότι η προοπτική επιβολής φόρου αποταμίευσης αποτέλεσε κίνητρο για να στρέψουν την προσοχή τους στην αγορά πλοίων, σημειώνει μέσω e-mail η Diana Solberg, αναλύτρια στο τμήμα έρευνας της εταιρείας στον Πειραιά.

Ένα τάνκερ ηλικίας 5 ετών με χωρητικότητα 2 εκατ. βαρελιών πετρελαίου κοστίζει σήμερα 55 εκατ. δολάρια, έναντι 166 εκατ. δολ. τον Σεπτέμβριο του 2008, σύμφωνα με στοιχεία από τη Simpson, Spence & Young Ltd.

Υπενθυμίζεται ότι η Κύπρος επέβαλε φόρο στις καταθέσεις (άνω των 100.000 ευρώ) στις δύο μεγαλύτερες τραπεζές της προκειμένου να λάβει δάνειο στήριξης ύψους 10 δισ. ευρώ από την ευρωζώνη και το ΔΝΤ. Επιπλέον, η κυπριακή κυβέρνηση συμφώνησε σε περικοπές μισθών και συντάξεων και στην πώληση περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων και ποσοτήτων χρυσού.

«Η βασική αιτία που οι εγχώριοι εφοπλιστές προχωρούν στις αγορές πλοίων είναι ότι οι αξίες ενεργητικού έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και σε συνδυασμό με την εισφορά στην Κύπρο το ενδιαφέρον αγοράς πλοίων έχει εκτοξευτεί», δήλωσε ο Solberg. «Εμείς, ως μεσίτες πλοίων, εκτιμάμε ότι και άλλοι εφοπλιστές του αναξιοπαθούντος ευρωπαϊκού Νότου (όπως στην Ιταλία και στην Ισπανία) ή ακόμα και του ευρωπαϊκού Βορρά θα ακολουθήσουν το ελληνικό παράδειγμα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v