Υδροπλάνα: Ιούνιο οι πρώτες πτήσεις

Στο τέλος Ιουνίου ή, το αργότερο, στις αρχές Ιουλίου υπολογίζεται ότι θα ξαναπετάξουν τα υδροπλάνα στη χώρα μας, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι έτοιμα τα... υδατοδρόμια. Ενδιαφέρον από τον ΟΛΠ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδροπλάνα: Ιούνιο οι πρώτες πτήσεις
Στο τέλος Ιουνίου ή, το αργότερο, στις αρχές Ιουλίου υπολογίζεται ότι θα ξαναπετάξουν τα υδροπλάνα στη χώρα μας, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που προβλέπει ο προσφάτως ψηφισθείς νόμος και θα είναι έτοιμα τα πρώτα υδατοδρόμια.

Θέση στη νέα αγορά που ανοίγει φιλοδοξεί να πάρει και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), ο οποίος ως το τέλος του μήνα θα προτείνει στις ενδιαφερόμενες εταιρείες πιθανά σημεία για τον ελλιμενισμού υδροπλάνων, αλλά και διάθεση χερσαίων σταθμών επιβατών. Εφόσον οι χώροι αυτοί κριθούν ικανοποιητικοί από τους ενδιαφερόμενους, τότε πρόκειται να προχωρήσει η υπογραφή συμφωνιών παραχώρησης για τη δημιουργία υδατοδρομίου.


Έντονο το καναδικό ενδιαφέρον

Η παραχώρηση χώρων ελλιμενισμού υδροπλάνων στο λιμάνι του Πειραιά εξετάστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ με πρωτοβουλία του πρέσβη του Καναδά Ρόμπερτ Πεκ και με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Ο Καναδός πρέσβης έχει και στο παρελθόν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την προώθηση των διαδικασιών, αφού η καναδικών συμφερόντων Marine Aviation Services ενδιαφέρεται να αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη Ελλάδα.

Η περίπτωση της δημιουργίας του βασικού υδατοδρομίου της Αθήνας στους χώρους του ΟΛΠ στον Πειραιά θεωρείται από τους εμπλεκόμενους καλή λύση καθώς αυτοί φαίνεται πως είναι κατάλληλοι, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης και πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Yδατοδρόμια Αναστάσιος Γκόβας. Ωστόσο, μέσα στην εβδομάδα πρόκειται να διεξαχθεί εμπεριστατωμένος έλεγχος από τεχνικό κλιμάκιο το οποίο θα αναλάβει να πιστοποιήσει την καταλληλότητά του.

Πάντως, προτιμητέα λύση για τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για τη δημιουργία του υδατοδρομίου παραμένει η περιοχή από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ως τον φαληρικό όρμο, η οποία θεωρείται ότι είναι καταλληλότερη, ιδίως από άποψη φυσικής προστασίας.


HUB υδατοδρόμιο στην Αθήνα

Σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, οι εταιρείες του χώρου ενδιαφέρονται για τη δημιουργία ενός HUB υδατοδρομίου στην Αθήνα, το οποίο πέρα από την υποδοχή των πτήσεων των υδροπλάνων θα μπορεί επίσης να προσφέρει και υπηρεσίες συντήρησης για τα υδροπλάνα.

Εφόσον το χρονοδιάγραμμα εξελιχθεί χωρίς καθυστερήσεις και προβλήματα, τότε ο κ. Γκόβας εκτιμά ότι στο τέλος Ιουνίου θα έρθουν στη χώρα μας τα πρώτα υδροπλάνα που θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τσάρτερ πτήσεις στα νησιά του Ιονίου. Επίσης, πτήσεις θα υπάρξουν και σε συνέργεια με τον χώρο της κρουαζιέρας.


Υψηλή ζήτηση από το Ιόνιο

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει, μετά από ανάθεση του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, τη δημιουργία υδατοδρομίων στην Κέρκυρα και στους Παξούς καθώς και στα δύο διαπόντια νησιά, Οθωνοί και Ερεικούσα. Τα υδατοδρόμια αυτά θα ανήκουν στον ΟΛΚ. Eνδιαφέρον υπάρχει επίσης και από το νησί της Ιθάκης.

Να θυμίσουμε ότι στο προηγούμενο εγχείρημα για τη δρομολόγηση υδροπλάνων στην Ελλάδα, πριν από λίγα χρόνια, η κύρια δραστηριότητά τους είχε συγκεντρωθεί στα νησιά του Ιονίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γκόβας, στα περισσότερα από τα νησιά αυτά υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη βιώσιμη εμπορική λειτουργία των υδροπλάνων όλο τον χρόνο. Για παράδειγμα, η σύνδεση της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου με την πόλη της Πάτρας εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου αφού υπάρχει ζήτηση.


Χαλκίδα - Κρήτη - Κυκλάδες

Έντονο ενδιαφέρον υπάρχει όμως και σε άλλες περιοχές της χώρας με τον Οργανισμό Λιμένος Χαλκίδας να ενδιαφέρεται για τη δημιουργία υδατοδρομίου, μέσω του οποίου υδροπλάνα θα συνδέουν την Εύβοια με τις Σποράδες αλλά και την Αθήνα.

Μέσα στην εβδομάδα ξεκινούν επαφές των εταιρειών του χώρου με φορείς της Κρήτης όπου ενδιαφέρον έχει εκφραστεί από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο Ηράκλειο. Εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξουν σημαντικές συνέργειες με την κρουαζιέρα καθώς υπάρχει έντονη κίνηση. Επίσης από την Κρήτη ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από Ρέθυμνο, Άγιο Νικόλαο και Χανιά.

Τέλος, το ενδιαφέρον τους έχουν εκφράσει και φορείς των Κυκλάδων, οι οποίοι διερευνούν τη σύνδεση των μικρότερων νησιών, δηλαδή όσων δεν έχουν αεροπορική εξυπηρέτηση, με τη Σύρο αλλά και την Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v