Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συγκοινωνίες:Προσεχώς μπάρες, τηλεματική

Μπάρες στις εισόδους των συρμών του μετρό, που θα καταπολεμήσουν αποτελεσματικά το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ, θα φέρει η προώθηση του έργου του ηλεκτρονικού εισιτήριου. Τα νεότερα για τηλεματική.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Συγκοινωνίες:Προσεχώς μπάρες, τηλεματική
Μπάρες στις εισόδους των συρμών του μετρό, που θα καταπολεμήσουν αποτελεσματικά το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, το οποίο κάθε χρόνο φορτώνει με έλλειμμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ τα ΜΜΜ, θα φέρει η προώθηση του έργου του ηλεκτρονικού εισιτήριου που αναμένεται σύντομα.

Την ίδια ώρα, με ταχύτερο ρυθμό προχωρά το έργο της εγκατάστασης συστήματος τηλεματικής, μέσω του οποίου οι επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ θα μπορούν, κατά τη διάρκεια αναμονής στις στάσεις, να έχουν, σε πραγματικό χρόνο, πληροφορίες για το μέσο που τους ενδιαφέρει.


Τον Ιούλιο η κατάθεση προσφορών

Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για το οποίο μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται η κατάθεση των προσφορών, θα εφαρμοστεί στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων των σταθερών συγκοινωνιών (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ), καθώς και των οδικών συγκοινωνιών (λεωφορεία και τρόλεϊ).

Το σύστημα θα αποτελείται από αυτόματες πύλες εισόδου-εξόδου, με στόχο τη μετατροπή του σε κλειστό για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου της λαθρεπιβίβασης.


Ηλεκτρονικές κάρτες

Το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων θα αντικατασταθούν σταδιακά από ηλεκτρονικές κάρτες, που θα διευκολύνουν σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στα μέσα μεταφοράς.

Επίσης, η χρήση των ηλεκτρονικών καρτών θα επιτρέψει την εφαρμογή χρεώσεων στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή τον χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους (π.χ. μείωση της τιμής του κομίστρου τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες κ.λπ.).


Υπενθυμίζεται ότι οι έξι υποψήφιοι οι οποίοι συνεχίζουν στη διαδικασία του διαγωνισμού και καλούνται να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές είναι οι εξής: Intracom IT Services - Intrasoft International - Intracom Telecom - Intrakat, Indra Sistemas, Τέρνα Ενεργειακή - LG - CNS CO, ΑΤΕΣΕ, Άκτωρ Παραχωρήσεις - Unisystems, Ericsson Hellas.


Πιθανόν ως το τέλος Απριλίου ανάδοχος για την τηλεματική

Την ίδια ώρα, στην τελική ευθεία εισέρχεται ο διαγωνισμός ΟΑΣΑ για την τηλεματική σε λεωφορεία και τρόλεϊ, συνολικού προϋπολογισμού 52 εκατ. ευρώ.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ ενέκρινε για το έργο της τηλεματικής τις τεχνικές προσφορές και των δύο υποψηφίων: Τέρνα Ενεργειακή - Unisystems και Intrasoft International - Intrakat. Θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και αν δεν εκδηλωθούν ενστάσεις υπολογίζεται ότι ως το τέλος Απριλίου μπορεί να υπάρξει ανάδοχος.

Τo έργο αφορά την εγκατάσταση ενός δικτύου 1.000 έξυπνων στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ, οι οποίες θα συνδέονται με 2.500 λεωφορεία και τρόλεϊ.

Οι επιβάτες θα πληροφορούνται για τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις και από το κινητό τους ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους, ενώ θα γνωρίζουν τυχόν καθυστερήσεις ή τροποποιήσεις δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο.


17 νέοι συρμοί για το μετρό

Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αναμένεται ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω και από τους 17 νέους συρμούς που θα προστεθούν στο τροχαίο υλικό του μετρό σε δύο μήνες, όταν υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει τη λειτουργία της η επέκταση του μέσου προς το Ελληνικό.

Με μέγιστη ταχύτητα των 80 χιλιομέτρων την ώρα, η τρίτη γενιά των συρμών από την Κορέα, που κόστισαν 155 εκατ. ευρώ, διαθέτει έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον έναν σταθμό στον άλλον, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.

Εν τω μεταξύ, εν όψει της προγραμματιζόμενης λειτουργίας των τεσσάρων σταθμών της επέκτασης προς το Ελληνικό, ο δήμαρχος Αργυρούπολης-Ελληνικού ζητά από τον ΟΑΣΑ:

- Να σχεδιαστούν επαρκείς τροφοδοτικές γραμμές λεωφορείων ώστε όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος να προσεγγίζει τους σταθμούς χωρίς να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του.

-Να παραχωρηθεί χώρος μέσα στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού κοντά στο μετρό για τη λειτουργία σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων του ΟΑΣΑ.

-Να παραχωρηθούν χώροι μέσα στο πρώην αεροδρόμιο κοντά στους σταθμούς Ελληνικό και Αργυρούπολη για τη δημιουργία πάρκινγκ αυτοκινήτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v