ΕΡΓΟΣΕ: Σε αναμονή υπογραφής συμβάσεις 750 εκατ.

Στην προκήρυξη για την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, προϋπολογισμού 735 χιλ. ευρώ, προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Έως 30/5 η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Προς συμβασιοποίηση τρία έργα ύψους 750 εκατ. ευρώ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΡΓΟΣΕ: Σε αναμονή υπογραφής συμβάσεις 750 εκατ.
Σ τον προθάλαμο της υπογραφής βρίσκονται σημαντικές συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ για τρία πολύ σημαντικά έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Για το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης Αχαρνές-Τιθορέα, προϋπολογισμού 21,815 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης με την Τέρνα Ενεργειακή, που ήταν και η μοναδική εταιρεία που κατέθεσε προσφορά στον εν λόγω διαγωνισμό. Το έργο δημοπρατήθηκε πέρυσι τον Ιούνιο, αλλά η υπογραφή της σύμβασης δεν έχει προχωρήσει παρότι έχει δοθεί το «ok» από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου ορίζεται στους 16 μήνες.

Στο έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται:

α)
ο έλεγχος και η επικαιροποίηση της μελέτης, η προμήθεια, προσκόμιση, εγκατάσταση, ρύθμιση, δοκιμή και η εν λειτουργία παράδοση όλου του εξοπλισμού που έχει αφαιρεθεί ή έχει φθαρεί λόγω δολιοφθορών και βλαβών.

β) ο λειτουργικός συνδυασμός-προσαρμογή του νέου εξοπλισμού με τον υφιστάμενο

γ) η ρύθμιση και δοκιμή του ενιαίου συνόλου του συστήματος της ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης.

Μπαίνοντας σε λειτουργία η ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, θα επιτευχθεί δραστική μείωση του κόστους κίνησης των συρμών, ενώ θα βελτιωθεί και η ποιότητα του παρεχόμενου έργου, αφού οι ταχύτητες θα αυξηθούν σημαντικά. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μελέτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμούν ότι το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χλμ) με ηλεκτροκίνηση ισούται με το 1/10 του αντίστοιχου κόστους με ντιζελοκίνηση.


Έργο – σκούπα

Εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης βρίσκεται και το έργο "σκούπα" Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Οι δύο ενστάσεις που είχαν κατατεθεί στο ΣτΕ απορρίφθηκαν.

Το έργο περιλαμβάνει τις εργασίες έχουν απομείνει από τις 6 εργολαβίες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, ενώ θα γίνει η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 415 εκατ. ευρώ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Προσωρινός μειοδότης του έργου, με έκπτωση 8,5% έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ – TΕΡΝΑ.


Δίκτυο Πελοποννήσου

Σε αναμονή ανακήρυξης μειοδότη βρίσκεται και το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.

Το έργο αυτό, με κόστος 315 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε την άνοιξη του 2012 και προσωρινός ανάδοχος είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-J&P –ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 5,29%. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ, ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου έχει οριστεί στους 36 μήνες.


Μελέτη για διπλή γραμμή στις Αχαρνές

Στην προκήρυξη των απαραίτητων μελετών για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Βόρεια Ελλάδα, παρακάμπτοντας τον Δήμο Αχαρνών, προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ.

Οι ενδιαφερόμενοι για το έργο, προϋπολογισμού 735 χιλιάδων ευρώ, θα πρέπει να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους ως 30 Μαίου του 2013. Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η συμφερότερη οικονομική προσφορά. Η προθεσμία εκτέλεσης ορίζεται στους 13 ημερολογιακούς μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού με τον ανάδοχο.

Πρόκειται για ένα έργο που, όταν υλοποιηθεί, θα έρθει να συμπληρώσει τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η προκήρυξη προβλέπει ότι πραγματοποιηθούν τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, στατικές, Ηλεκτρομηχανολογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Το τμήμα αυτό θα διαθέτει και μία σήραγγα 750 μέτρων στα όρια του Δήμου Αχαρνών (σήραγγα Αχαρνών).

Με την δημιουργία της παράκαμψης, η γραμμή του τρένου δεν θα διχοτομεί πλέον την πόλη των Αχαρνών, ενώ υπάρχουν και σχέδια για την μετατροπή της γραμμής που θα καταργηθεί σε λεωφόρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v