Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Απογείωση» για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Δυναμικό "παρών" στη θερινή αεροπορική περίοδο που ξεκινά δίνει η πόλη της Καλαμάτας, η οποία το καλοκαίρι του 2013 θα διαθέτει τουλάχιστον πέντε τακτικές αεροπορικές συνδέσεις αλλά και οκτώ γραμμές τσάρτερ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
«Απογείωση» για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Δυναμικό "παρών" στη θερινή αεροπορική περίοδο που ξεκινά δίνει η πόλη της Καλαμάτας, η οποία το καλοκαίρι του 2013 θα διαθέτει τουλάχιστον πέντε τακτικές αεροπορικές συνδέσεις αλλά και οκτώ γραμμές τσάρτερ.

Οι τακτικές πτήσεις προς το εξωτερικό, που έχουν οριστικοποιηθεί, είναι τρεις από την Aegean (Μόσχα, Στοκχόλμη και Μόναχο), μία πτήση της Ryanair, που θα συνδέσει την μεσσηνιακή πόλη με το Μιλάνο, καθώς και μία πτήση της Easy Jet προς το Λονδίνο.
 
Το πρώτο δρομολόγιο εξωτερικού για φέτος θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο 9 Μαρτίου από την Aegean και αφορά τη γραμμή Καλαμάτα - Στοκχόλμη. Την επόμενη ημέρα, Κυριακή 10 Μαρτίου, η ίδια εταιρεία εγκαινιάζει τη σύνδεση της Καλαμάτας με το Μόναχο. Δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί ο χρόνος έναρξης της πτήσης προς τη Μόσχα.

Οι άλλες δύο τακτικές πτήσεις θα ξεκινήσουν αργότερα. Σε έναν μήνα, δηλαδή στις 2 Απριλίου, θα ξεκινήσει η πτήση της Ryanair προς το Μιλάνο. Κάθε εβδομάδα θα πραγματοποιούνται δύο πτήσεις, Τρίτη και Σάββατο, ενώ η σύνδεση θα διατηρηθεί ως τις 26 Οκτωβρίου.

Η πτήση της Easy Jet προς το Λονδίνο θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου. Πτήσεις θα πραγματοποιούνται, επίσης, κάθε Τρίτη και Σάββατο ως τις 26 Οκτωβρίου.

Παράλληλα, στις πτήσεις εσωτερικού η Astra Airlines θα συνδέει την Καλαμάτα με τη Θεσσαλονίκη έξι φορές την εβδομάδα, δηλαδή κάθε μέρα εκτός Τρίτης. Το πλέον πιθανό είναι ότι και η Aegean θα έχει σύνδεση με την Αθήνα τη θερινή περίοδο.

Στα σχέδια της Aegean περιλαμβάνεται επίσης η σύνδεση της πόλης με Γκέτεμποργκ, Αγία Πετρούπολη, Κίεβο και Τελ Αβίβ, ωστόσο λεπτομέρειες για αυτά τα σχέδια αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα από την εταιρεία.

Οκτώ πτήσεις ως τώρα στο πρόγραμμα τσάρτερ

Σημαντική θα είναι, πάντως, η ενίσχυση της τουριστικής κίνησης της περιοχής και από τις πτήσεις τσάρτερ. Από το πρόγραμμα που έχει διαμορφωθεί ως τώρα:

-Ο ταξιδιωτικός οργανισμός Thomas Cook στο διάστημα από 26 Μαΐου μέχρι 29 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιεί πτήσεις από και προς το Λονδίνο και από 5 Μαΐου ως 29 Σεπτεμβρίου από και προς το Μάντσεστερ.

Transavia Airlines θα πραγματοποιεί κάθε Δευτέρα και Πέμπτη πτήσεις στο Άμστερνταμ το διάστημα από 22 Απριλίου έως 7 Οκτωβρίου.

Austrian από τις 19 Μαΐου ως τις 29 Σεπτεμβρίου κάθε Κυριακή θα πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο από και προς Βιέννη.

-Σύνδεση με τη Βιέννη θα κάνει και η Niki Airlines από 16 Μαΐου ώς 13 Οκτωβρίου.

Skandinavian το διάστημα από 18 Μαΐου ως 12 Οκτωβρίου κάθε Σάββατο θα συνδέει την πόλη με το Όσλο της Νορβηγίας.

Travel Services από και προς Πράγα, ανά δεκαήμερο, από 17 Ιουνίου ως 30 Σεπτεμβρίου.

Germania Airlines από 26 Μαΐου ως 13 Οκτωβρίου θα πραγματοποιεί πτήσεις από και προς το Λονδίνο.

Ενισχύονται τα περιφερειακά αεροδρόμια

Ο αερολιμένας της Καλαμάτας περιλαμβάνεται μεταξύ των 22 περιφερειακών αεροδρομίων η εκμετάλλευση των οποίων πρόκειται να παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Πρόκειται για αεροδρόμιο που ανήκει στα λεγόμενα «μικρά», καθώς η επιβατική κίνηση είναι κάτω των 250.000 επιβατών ετησίως.

Κατά το 2012 το αεροδρόμιο της πελοποννησιακής πόλης την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, για την οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εξυπηρέτησε 1.494 πτήσεις και 91.919 επιβάτες, μεγέθη ελαφρώς βελτιωμένα σε σχέση με το 2011. Ο κύριος όγκος της επιβατικής κίνησης προερχόταν από το εξωτερικό.

Βασικό πλεονέκτημα των περιφερειακών αερολιμένων, που κερδίζουν σιγά αλλά σταθερά μερίδιο κίνησης, είναι οι χαμηλότερες τιμές που μπορούν να προσφέρουν στις αεροπορικές εταιρείες.

Μάλιστα, στόχος του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης είναι το πλεονέκτημα αυτό να διατηρηθεί αφού η ιδιοκτησία των αεροδρομίων θα παραμείνει στο Δημόσιο, το οποίο, μέσω της ΥΠΑ, θα ασκεί τον έλεγχο προκειμένου, μεταξύ άλλων, οι χρεώσεις να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα ώστε να μην πλήττεται η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Για να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξουν υψηλές χρεώσεις στα τέλη θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος dual - till, με βάση την οποία πρόκειται να καθοριστεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους ειδικά για αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου. Σε περίπτωση όπου το επιτρεπόμενο περιθώριο υπερβαίνει τον μέσο όρο των χρεώσεων των αντίστοιχων αεροδρομίων, τότε θα αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v