Φρένο στις ναυπηγήσεις από Έλληνες εφοπλιστές

Oι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ελέγχουν το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, μείωσαν τις παραγγελίες νέων πλοίων το 2012 κατά 37% και αύξησαν τις αγορές μεταχειρισμένων, μεταδίδει το Bloomberg.

Φρένο στις ναυπηγήσεις από Έλληνες εφοπλιστές
Oι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ελέγχουν το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, μείωσαν τις παραγγελίες νέων πλοίων το 2012 κατά 37% και αύξησαν τις αγορές μεταχειρισμένων, μεταδίδει το Bloomberg επικαλούμενο στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Golden Destiny.

Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες νέων πλοίων υποχώρησαν στις 116 από τις 185 το 2011. Την ίδια ώρα, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 216 μεταχειρισμένα πλοία, έναντι 198 τον προηγούμενο χρόνο.

Οι δαπάνες για νέα πλοία μειώθηκαν κατά 45% στα 5,1 δισ. δολάρια και για τα μεταχειρισμένα κατά 19% στα 3,85 δισ. δολάρια.

Με βάση τα στοιχεία της Golden Destiny, οι δαπάνες των Ελλήνων εφοπλιστών αντιστοιχούν στο 5,6% των 91,8 δισ. δολαρίων που επενδύθηκαν παγκοσμίως για την παραγγελία 1.423 νέων πλοίων. Το νούμερο αυτό δείχνει μείωση 10% σε σχέση με το 2011.


Τo 44% των νέων παραγγελιών έγινε για πλοία ξηρού φορτίου, με τις δαπάνες να ανέρχονται στα 1,1 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες παρήγγειλαν 29 τάνκερ αξίας 653 εκατ. δολαρίων και 22 κοντέινερ.

Με βάση τα στοιχεία της Golden Destiny, οι δαπάνες για πλοία ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 83% το 2012 και κατά 58% για τα κοντέινερ.

Εν τω μεταξύ, το 2012 οι Κινέζοι εφοπλιστές δαπάνησαν 768 δισ. δολάρια για την αγορά 103 μεταχειρισμένων πλοίων, έναντι 1,59 δισ. δολαρίων και 153 πλοίων το 2011. Οι παραγγελίες για νέα πλοία μειώθηκαν στα 164 από 295, με τις δαπάνες να διολισθαίνουν κατά 28% στα 4,96 δισ. δολάρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v